Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rostliny podle stavby těla Rozmanitost přírody Šablona ICT2-2-37 PŘ RP-Rostliny podle stavby těla Anotace: žáci se učí základní znaky pro určování rostlin,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rostliny podle stavby těla Rozmanitost přírody Šablona ICT2-2-37 PŘ RP-Rostliny podle stavby těla Anotace: žáci se učí základní znaky pro určování rostlin,"— Transkript prezentace:

1

2 Rostliny podle stavby těla Rozmanitost přírody

3 Šablona ICT PŘ RP-Rostliny podle stavby těla Anotace: žáci se učí základní znaky pro určování rostlin, pozorují přírodniny Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk : Čeština Očekávaný výstup: roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků, uvede příklady výskytu ve známé lokalitě Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova :rozmanitost přírody, strom, keř, lodyha, stvol, stéblo, kmen, list Druh učebního materiálu :prezentace a pracovní list Druh interaktivity: Aktivita/výklad Cílová skupina :Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň, druhé období Typická věková skupina let Celková velikost – 591 kB -soubor ppt.

4 Rostliny podle stavby těla Byliny mají květ, kořen, listy a dužnatý stonek (měkký, šťavnatý) Všechny stonky ale nevypadají stejně. Slyšel jsi někdy pojem Stéblo? Řekni, jak bys ho popsal. Lodyha? Řekni, jak bys ho popsal. Stvol? Řekni, jak bys ho popsal.

5 Popiš podle tohoto nákresu, čím se od sebe liší

6 Stéblo Je to dutý stonek s kolénky, ze kterých vyrůstají listy. Nejčastěji ho budeš znát z pozorování trávy a obilí.

7 Lodyha Stonek, který nese listy. To znamená, že vyrůstají po celé jeho délce střídavě vstřícně přeslenitě

8 Úkol: Pokus se nakreslit stonek lodyhy, kde listy vyrůstají: střídavě vstřícně přeslenitě

9 Stvol Nemají listy na stonku Listy vyrůstají u země

10 Dřeviny Mají dřevnaté stonky (jejich stonek nerozmáčkneš, i když se budeš snažit) Keře se větví nad zemí, nemají kmen Stromy se větví ve výšce mají kmen

11 Úkol: Rozdejte si kartičky s rostlinami z přílohy učebnice. Na základě pozorování se snažte určit, do které skupiny rostlina patří

12 Zdroje: Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Stéblo [online]. c2012 [citováno ]. Dostupný z WWW: Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Kopřiva dvoudomá [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: %A1&oldid= Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Hluchavka nachová [online]. c2012 [citováno ]. Dostupný z WWW: did= Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Strom [online]. c2013 [citováno ]. Dostupný z WWW: JURČÁK, Jaroslav. Přírodověda 4. ročník: rozmanitost přírodnin, rozmanitost letní a podzimní přírody, neživá příroda, jarní období. Olomouc: Prodos, c1996, 71 s. ISBN


Stáhnout ppt "Rostliny podle stavby těla Rozmanitost přírody Šablona ICT2-2-37 PŘ RP-Rostliny podle stavby těla Anotace: žáci se učí základní znaky pro určování rostlin,"

Podobné prezentace


Reklamy Google