Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Didaktické pomůcky ve výuce Písemné a elektronické komunikace Mgr. Lucie Černohorská.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Didaktické pomůcky ve výuce Písemné a elektronické komunikace Mgr. Lucie Černohorská."— Transkript prezentace:

1 Didaktické pomůcky ve výuce Písemné a elektronické komunikace Mgr. Lucie Černohorská

2 Co je to didaktika? předmět či myšlenka umožňující či usnadňující určitou činnost teorie vzdělávání, která se zabývá formami, postupy a cíli vyučování Co je to pomůcka?Co je to didaktická pomůcka? předmět či myšlenka umožňující či usnadňující vyučování Věděli jste, že rákoska se oficiálně používala na některých anglických školách až do 80. let 20. století?

3 Co je učební (didaktická) pomůcka? tradiční označení pro objekty, předměty zprostředkující nebo napodobující realitu, napomáhající větší názornosti nebo usnadňující výuku. Jan Průcha, Pedagogický slovník

4 Didaktické pomůcky ve výuce PEKu  Tištěné publikace  učebnice, ČSN norma, časopisy (Rozhledy, Enter...)  Vhodný software (nejen) pro výuku psaní všemi deseti  ATF, ZAV, Deseti prsty, ale i jiný  Vlastní materiály  pracovní listy, přiřazovačky  e-learning  GoogleDrive, webové stránky Problém: co z toho vybrat?

5 Cíl práce: méně obvyklé didaktické pomůcky  Myšlenkové mapy  Výuková videa  Bonus: webové stránky Pestrý PEKPestrý PEK

6 Ukázka videa vytvořeného v programu BB FlashBack  myšlenková mapa, kterou tvoří žáci během výuky

7 Teoretická část  Princip myšlenkových map a jeho využití  Záznam obrazovky a tvorba výukových videí  Představení použitého software  FreeMind, FreeMind portable – Myšlenkové mapy  BB FlashBack – Záznam obrazovky

8 Praktická část I: Výuková videa Ukázka tvorby výukových videí  formátování znaků, formátování znaků  formátování odstavců, formátování odstavců  použití tabelátorů či použití tabelátorů  tvorbu odrážky a číslování. tvorbu odrážky a číslování  vhodné pro samostudium  tvorba je velmi náročná na čas

9 Praktická část II: Využití myšlenkových map ve výuce  Ukázková lekce „Přehled písemností při uzavírání kupních smluv“  Cíl: vytvoření přehledu písemností  Průběh vyučovací jednotky  Modifikace lekce pro použití v běžné učebně

10 Popis průběhu výukové lekce  dvouhodinový blok (90 minut)  žáci měli již předchozí zkušenosti s tvorbou myšlenkových map a s prací v programu FreeMind  výuka doplněna prezentací Vpravo: Ukázka z použité prezentace (snímky 4 až 6)

11 Výsledky projektu: http://pekpek.webnode.czhttp://pekpek.webnode.cz  stránky Pestrý PEK

12 Závěry práce  Myšlenkové mapy ano, ale...  ne všem vyhovují a ne vždy se hodí  Výuková videa  jednodušší je vytvářet videa bez zvuku  vhodná pro domácí samostudium, pro výuku v hodinách se příliš nehodí  Webové stránky Pestrý Pek  otevřený projekt

13 Děkuji za pozornost Mgr. Lucie Černohorská  lucie.cernohorska@gmail.com http://pekpek.webnode.cz


Stáhnout ppt "Didaktické pomůcky ve výuce Písemné a elektronické komunikace Mgr. Lucie Černohorská."

Podobné prezentace


Reklamy Google