Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo."— Transkript prezentace:

1 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

2 AutorIng. Lubor Dvořák Vytvořeno dne25/ Odpilotováno dne28/ ve tříděIX.A Vzdělávací oblastPřírodověda Vzdělávací oborMineralogie a geologie Tematický okruhEkologie a životní prostředí TémaEkologie a životní prostředí Klíčová slovaEkologie, životní prostředí, biotop, biosféra

3  je věda, která studuje vztahy organismů k okolnímu prostředí a vzájemné vztahy mezi organismy.  Rostliny = producenti kyslíku + organických látek (přetvářejí půdu)  Býložravci = konzumenti 1. řádu  Masožravci = konzumenti 2. řádu  „potravní řetězec“

4 Uhynulé organismy – zpět do půdy Rozkladači – reducenti - destruenti

5  Světlo – slunce - fotosyntéza  Teplo – elektromagnetické záření  Vzduch  Voda  Minerální látky

6

7 Smog z Pekingu u Velké čínské zdi

8 Schema vzniku kyselých dešťů

9 Koloběh vody v přírodě

10  Živé složky:  Jedinec  Populace: více jedinců stejného druhu  Společenstvo (biocenóza) = fyto + zoocenóza  Ekosystém = biocenóza + neživé prostředí  Rovnováha = tok energie a koloběh látek

11  Pouště + polopouště  Stepi, prérie, pampy  Křovinné porosty  Opadavé listnaté lesy  Savany  Severské jehličnaté lesy  Tropické deštné lesy  Tundra a Tajga  Monzunové lesy  Hory

12

13 Tropické deštné lesy – tropické opadavé lesy – tmavě zelenou barvou

14 Amazonský tropický deštný (pra)les

15 Savana

16 Sibiřská tundra

17 Aljašská tajga

18 Vavřínový neopadavý les Las Palmas – Kanárské ostrovy

19  Je třeba dodávat energii na jejich udržení v podobě pracovní síly, strojů, hnojiv, pesticidy, herbicidy apod.  Pole  Rybník  skleník

20 Zdroje: Černík, V., Martinec, Z., Vítek, J. Přírodopis 4 mineralogie a geologie se základy ekologie: pro žáky základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Praha SPN 1998, 87 s. ISBN AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

21 AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo."

Podobné prezentace


Reklamy Google