Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastPřírodovědné vzdělávání Vzdělávací oborČlověk a příroda Tematický okruhEkologie TémaEkologie Tematická oblastEkologie NázevBiotické podmínky života - společenstvo AutorMgr. Dana Kuczmanová Vytvořeno, pro obor, ročník , LYT 1. ročník, STA 1. ročník, ELE 1.ročník AnotacePrezentace – Biotické podmínky života - společenstvo Přínos/cílové kompetenceŽák je seznámen se základními pojmy z ekologie VY_32_INOVACE_24_06

2 BIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA Biotické podmínky života – společenstvo. Žáci se seznámí se základními pojmy z oblasti ekologie. Učivo navazuje na vědomosti žáků ze ZŠ. Následuje diskuse na toto téma. Učivo je určeno pro žáky 1. ročníku SPŠ.

3 POTRAVNÍ VZTAHY VE SPOLEČENSTVU a)Producenti Zelené rostliny, které poutají energii slunečního záření a CO 2 ze vzduchu a vytvářejí při fotosyntéze organické látky 01

4 POTRAVNÍ VZTAHY VE SPOLEČENSTVU b) Konzumenti Živočichové – živí se rostlinami nebo jinými živočichy. Jsou na producentech závislí. 02

5 POTRAVNÍ VZTAHY VE SPOLEČENSTVU c) Destruenti (rozkladači, reducenti) Živočichové, houby a mikroorganismy, kteří rozkládají odumřelé organismy. Fylogenetický strom znázorňující vztahy mezi hlavními skupinami života. Eukaryota jsou vyznačena červeně, bakterie modře a archea zeleně 03

6 POTRAVNÍ ŘETĚZCE 1.PASTEVNĚ – KOŘISTNICKÝ Rostliny (semena, oddenky, hlízy, plody, listy) Býložravci (králík) Šelmy (liška)

7 POTRAVNÍ ŘETĚZCE 2. ROZKLADNÝ Navazuje na předchozí řetězec a jeho výsledkem je rozklad složitých organických látek na jednoduché, které slouží jako výživa pro rostliny.

8 POTRAVNÍ PYRAMIDA 03

9 ÚKOL Sestavte potravní řetězec, který začíná vodním živočichem. Sestavte potravní řetězec, který začíná na poli. Sestavte potravní řetězec, který začíná vodní rostlinou. Sestavte potravní řetězec, který začíná v lese.

10 ÚKOL Sestavte potravní řetězec, který končí člověkem. Sestavte potravní řetězec, který končí, kánětem. Sestavte co nejdelší potravní řetězec.

11 SEZNAM CITACÍ [01] Soubor:Giraffe standing.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: [02] Soubor:Collapsed tree labels simplified cs.png. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: [03] File:pyramida.jpg. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google