Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno 27. 4. 2016.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno 27. 4. 2016."— Transkript prezentace:

1 Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno

2 Úvod Akciová společnost ve 100 % vlastnictví státu 1993 – Rozdělení Československa České republika - České dráhy (ČD), státní podnik Slovenská republika – Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR) 2003 – rozdělení ČD na správce železniční infrastruktury a provozovatele železniční dopravy SŽDC – Správa železniční dopravní cesty ČD, a.s. – Provozovatel železniční dopravy Osobní doprava je hlavní činností Nákladní doprava (ČD Cargo) – součástí ČD do roku 2007, (v roce 2008 vzniká ČD Cargo, a.s., která je ve 100 % vlastnictví ČD, a.s.) Řízení provozu (do roku 2011, poté převod na SŽDC) Vlastnictví a provoz železničních stanic Výzkumný Ústav Železniční, a.s. (VÚŽ) ČD- národní dopravce a národní zaměstnavatel Počet zaměstnanců ve skupině ČD v ČR: Počet zaměstnanců ve skupine v ČD v JmK: 2568

3 Hlavní činnosti Skupiny ČD Osobní doprava 170,1 mil. přepravených osob v roce 2014, podíl na trhu s osobní dopravou 89 % - jediný poskytovatel služeb na téměř všech tratích, 10 letá smlouva ( ) s Ministerstvem dopravy na provozování dálkové dopravy, 10ti leté smlouvy se 14 kraji ( ) na provozování regionální dopravy Nákladní doprava 68, 62 mil. tun přepraveno v roce 2014, Podíl na trhu s nákladní dopravou 68 % - dlouhodobé smlouvy se zákazníky pomohly udržet stabilní podíl na trhu

4 Železniční doprava v JmK  Celková délka provozovaných tratí v JmK činí 780 km, 335 km tratí je elektrizovaných. V kraji se nachází celkem 167 výpravních budov, stanic a zastávek.  Rozsah dopravy v rámci JmK činí 9 mil. vlkm za rok, 24,5 tis. vlkm za den.  ČD vypraví v pracovní dny 862 vlaků a ve dnech pracovního klidu celkem 500 vlaků. 4

5 Kolejová vozidla v JmK  Z vozidel modernizovaných v posledních letech jsou provozovány dvoudílné a trojdílné jednotky Regionova a řídící vozy Bfhpvee (tzv. Sysel).  V letech 2014 a 2015 byla realizována dodávka sedmi nových elektrických jednotek RegioPanter 5

6 Projekt railjet Praha – Vídeň – Graz ( ) 6  ČD railjet + ÖBB railjet Praha – Wien – Graz  ÖBB railjet Budapest – Wien – Salzburg – München/Bregenz/Zürich Wien – Villach/Wien - Graz Zürich Praha Graz Wien Budapest Bratislava Ostrava Brno Břeclav Linz Salzburg München Bregenz Innsbruck Villach Obchodní cíle ČD v rámci projektu railjet Praha – Vídeň - Graz: Využití osvědčené a známé značky na nových spojích v rámci střední Evropy, Standardizace kvality na jedné z nejdůležitějších linek dálkové dopravy ČD, Standardizace kvality na lince Praha – Brno route (druhá nejdůležitější vnitrostátní linka dálkové dopravy), Očekávaný růst poptávky díky modernizaci dálnice D1 Praha – Brno, Spojení hlavních měst střední Evropy → přeprava turistů a obchodních cestujících, Vytvoření strategické aliance s ÖBB v době otevírání trhu mezinárodní dopravy, 10 letá smlouva od prosince 2014, podepsaná v srpnu 2012, ČD pořídily 7 nových jednotek railjet.

7 Rozvoj železniční dopravy v JmK  Nutnost realizovat velké množství projektů v oblasti infrastruktury. Mezi nejdůležitější projekty patří:  modernizace železničního uzlu Brno  modernizace tratě Brno – Přerov, Šakvice – Hustopeče, Hrušovany u Brna - Židlochovice  výstavba Boskovické spojky  modernizace a elektrizace tratě Brno – Jihlava  výstavba nových zastávek  Zásadní je také modernizace vozidlového parku na páteřních linkách 7

8 Rozvoj služeb pro cestující  Během letní turistické sezóny bude v provozu nový cyklovlak Expres Pálava-Podyjí jedoucí po trase Brno – Břeclav – Mikulov – Znojmo – Šatov.  ČD podnikají kroky ke zlepšení regionální mezinárodní dopravy s cílem zvýšit kvalitu spojení se Slovenskou republikou a Rakouskem.  Efektivnost služeb ČD je v prostředí IDS JmK limitována především možnostmi železniční infrastruktury a provozovaným vozidlovým parkem 8

9 Rekonstrukce budov v obvodu ROJ ŽST + RSM Brno - Jihomoravský kraj Dokončené rekonstrukce Plánované rekonstrukce Znojmo - r. 2010, 2015 Moravský Krumlov - r Chrlice - r Břeclav - r. 2010, 2011 Ivančice - r Vyškov na Moravě Kyjov - r Brno-Královo Pole Kuřim Šlapanice - r Brno-Slatina - r Šatov - r Letovice - r Strážnice - r. 2005, 2010 Nesovice - r Zaječí - r.2015 Zastávka u Brna - r

10 Nádraží krajského města – BRNO HLAVNÍ NÁDRAŽÍ  Se svým absolutním počtem v odbavení cestujících je na 2. místě v ČR.  V roce 2015 byl ministrem dopravy ustanoven Řídící výbor Železničního uzlu Brno  V současné době se k problematice podoby a polohy hlavního nádraží v Brně zpracovává studie proveditelnosti s názvem „Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno“.  Ve studii proveditelnosti se posuzují dvě základní varianty řešení polohy hlavního nádraží v Brně – varianta ŘEKA („odsunutá“ poloha) a varianta PETROV („stávající“ poloha).  Studie proveditelnosti by měla být dokončena koncem r

11 Plánované rekonstrukce – zpracována projektová dokumentace Vyškov na MoravěBřeclav – II. etapa Kuřim IvančiceBrno-Královo Pole 11

12 Pořízení pozemků od ČD s využitím fondů EU (IROP)  V rámci budování/modernizace přestupních terminálů  Park & Ride  Bike & Ride  Mobiliář  Informační systémy  Zázemí terminálů 12

13 Park & Ride –možnosti další výstavby na pozemcích ČD Střelice 281. Šakvice 139. Letovice 182. Skalice nad Svitavou 69. Bučovice 185. Strážnice Nedvědice 297. Ivančice 259. Kuřim 76. Kyjov rozšíření 177. pořadí v síti ČD Znojmo 98. Tišnov již realizováno pozemky v prodeji 202. Břeclav probíhá realizace 16.

14 Park & Ride – Kyjov – příklad – realizovaný v r

15 Park & Ride – Břeclav – příklad - probíhající 15

16 Terminály IDS JmK Břeclav Veselí nad Moravou Tišnov Blansko Kuřim Znojmo Sokolnice-Telnice Vyškov na Moravě Hrušovany u Brna Vranovice Šakvice Modřice Brno-Chrlice Zastávka u Brna Miroslav Kyjov Nesovice Slavkov u Brna Bučovice Tetčice Moravský Krumlov Dokončené terminály Plánované terminály Letovice Podivín Zaječí Hrušovany nad Jevišovkou Křenovice horní nádraží Skalice nad Svitavou 16

17 Terminály IDS JmK – realizované příklady Vyškov na MoravěVeselí nad Moravou BřeclavMoravský Krumlov První etapy výstavby přestupních uzlů Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje byly spuštěny v r V současné době schází vybudovat již jen několik posledních terminálů. 17

18 Bike & Ride – možnosti výstavby na pozemcích ČD Znojmo vhodné pozemky v prodeji městu Břeclav pozemky již prodány městu Veselí nad Moravou pozemky již prodány městu Hodonín pozemky zatím v majetku ČD, a.s. Tišnov Kyjov 18

19 Oceněné železniční stanice Strážnice 2009 – 2. místo „Nejkrásnější nádraží ČR“ Brno-Chrlice 2014 – 1. místo „Nejkrásnější nádraží ČR“ Nedvědice 2013 – zvláštní ocenění „Nejkrásnější nádraží ČR“ Boskovice 2011 – finalista „Nejkrásnější nádraží ČR“ 19

20 České dráhy, a.s. Děkuji za pozornost Mgr. František Bureš, MBA, LL.M člen Představenstva odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku 20


Stáhnout ppt "Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno 27. 4. 2016."

Podobné prezentace


Reklamy Google