Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV."— Transkript prezentace:

1 Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 633 Klíčová slova: Personalistika, výběr pracovníků, nástroje výběru pracovníků, hodnocení pracovníků, další vzdělávání pracovníků. Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výuky na téma: Personální řízení.

2 Personální řízení

3 Personalistika Zabývá se obsazováním pozic v organizační struktuře a její údržbou. (pracovník by se měl více vzdělávat, více se kvalifikovat (školení), dostat se na vyšší úroveň) Funkce personalistiky: a) určování disponibilních (co má k dispozici) manažerských zdrojů - co v podniku máme b) analýza potřebných managerů – koho budeme potřebovat

4 Faktory ovlivňující personalistiku vnější vzdělání obyvatelstva (Praha – VŠ, SUŠ, Morava – ZŠ, SŠ) sociálně kulturní faktory – náboženství, tradice politické faktory – nemocenská, důchody ekonomická – inflace, nezaměstnanost diskriminace žen – platy žen nejsou na stejné pozici jako od mužů diskriminace rasy – Romové vnitřní povyšování z vlastních zdrojů (ze svých vlastních peněz si vybereme managera) taktika otevřené konkurence (5 lidí, boj kdo bude vedoucí)

5 Výběr pracovníků Definice výběru je to proces výběru nejvhodnějších osob z kandidátů na obsazení současných nebo budoucích pozic Části výběru poziční požadavky = požadavky na místo stanovení práce pro místo = mělo by být jasno, co bude dělat

6 Výběr pracovníků požadované vlastnosti managera = co se při výběru požaduje analytické schopnosti (rozebírat situaci) osobní vlastnosti  touha řídit,  komunikační dovednosti,  schopnost vžít se duševního stavu druhého,  čestnost a poctivost,  předchozí manažerská výkonnost kvalifikace = vždy uvádějte o sobě pravdu

7 Způsoby hledání zaměstnanců Využití vnitřních zdrojů  Nabídnutí příležitosti interním pracovníkům Inzerce Doporučení pracovníků  Příbuznými, známými, stávajícími zaměstnanci Získávání zákazníků prostřednictvím agentur

8 Techniky a nástroje výběru zaměstnanců proces výběru stanovení kritéria výběru vyplnění žádosti (osobní údaje) orientační pohovor s managery (nejdůležitější součást výběru, po tomto pohovoru je jasné, koho si vyberou) formální pohovor (aby se utvrdili, zda jsem ten pravý)

9 Techniky a nástroje výběru zaměstnanců nástroje výběru pohovory, testy, hodnotící střediska, ověření během zkušební doby  Orientování a soc. zapojení nových pracovníků Orientování – zavedení na pracoviště Soc. zapojení – kdy mě kolektiv přijme mezi sebe

10 Hodnocení pracovníků mělo by být vždy spravedlivé, pokud není, dochází tady k znechucení nebo k lajdáctví Typy hodnocení: a) tradiční  podle povahových a pracovních vlastností (doufejme, že pominulo) b) vzhledem k cílům  p. Novák má stanovený termín splnění práce, je jedno s kým na tom bude pracovat, nebo jak musí splnit daný termín c) managerů jako managerů  pracovníci se hodnotí podle předem připravených specif. otázek. Nevýhodou je, že to provádí 1 člověk, může to být subjektivní d) týmové  provádí ho 4-8 lidí, také podle specif. otázek

11 Organizace dalšího vzdělávání Příprava nových pracovníků je důležitým momentem rozvoje personálu Pracovník při nástupu do organizace zpravidla prochází vstupním školením V rámci vstupního školení se pracovník seznámí:  Bezpečností a protipožárním řádem,  Vstupními informacemi o organizaci,  Se záměry organizace,  O politice a cílech organizace.

12 Organizace dalšího vzdělávání Druhým momentem po příchodu pracovníka do organizace je zaškolovací program. V rámci tohoto programu se sledují nadřízení pracovníci znalosti, dovednosti, zkušenosti pracovníka, který se v době „zácviku“ musí podrobit testům pro začlenění do organizace Po absolvování zaškolovacího programu vyhodnotí nadřízený pracovník způsobilost pracovníka.

13 Proces rozvoje pracovníka pracovní příprava  plánovaný postup  střídání práce  vytváření asistentských pozic  dočasné povýšení  trénink interní a externí školení  T skupiny nebo-li nácvik práce s lidmi  konference  univerzitní programy  podnikové hry, cvičení  výuka pomocí literatury, videa, televize  speciální školící programy.

14 Kontrolní otázky: 1. Co je podstatou personalistiky? 2. Jaké faktory ovlivňují personální řízení? 3. Jaké znáte kritéria pro výběr pracovníků? 4. Jaké typy hodnocení pracovníků rozeznáváme? 5. Charakterizujte proces rozvoje pracovníka.

15 Použitá literatura VEBER, J., Základy managementu pro střední školy. FORTUNA, ISBN ZLÁMAL, Jaroslav, Petr BAČÍK a Jana BELLOVÁ. Management: základy managementu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2011, 104 s. ISBN


Stáhnout ppt "Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV."

Podobné prezentace


Reklamy Google