Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec."— Transkript prezentace:

1 Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec 2012 Název:VY_32_INOVACE_ EKO Anotace: Personální činnost, vnější a vnitřní faktory získávání pracovníků, výhody a nevýhody. Metodický pokyn: Inovativnost materiálu je zvýšena možností aktivního zapojení žáků pomocí interaktivní tabule. Při závěrečném opakování je použito animací. Prezentace je primárně určena pro výklad v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Materiál vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

2 ZÍSKÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ

3  řadí se mezi důležité podnikové činnosti – personální činnost  proces, jehož cílem je najít nejvhodnější uchazeče o pracovní místo  firmy potřebují zaměstnance s potřebnými znalostmi, schopnostmi a motivací, aby mohly zajistit podnikatelské cíle

4 A) FAKTORY VNĚJŠÍ:  poměr mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce  požadavky na pracovníka (kvalifikace)  populační křivka  lokalita firmy  dopravní dostupnost

5 B) FAKTORY VNITŘNÍ:  pověst firmy (image, význam, úspěšnost)  charakteristika pracovního místa (pracovní podmínky, úroveň benefitů )  požadované vzdělání, kvalifikace  klima a mezilidské vztahy uvnitř firmy  sociální politika (úroveň péče o pracovníky)

6 Organizace musí zvážit, zda potřebu obsazení pracovního místa má řešit ze svých zdrojů nebo získat pracovníky mimo firmu. (vnitřní a vnější zdroje) Obě možnosti mají své výhody a nevýhody.

7  pracovník, který přestoupí v rámci organizace na jinou pozici  pracovník, kterého firma uspoří v důsledku technického rozvoje  pracovník, který má zájem přejít na uvolněné pracovní místo  žena na mateřské dovolené  pracovník s pracovním poměrem na dobu určitou

8 a) výhody:  znalost pracovní morálky pracovníka  pracovník zná firemní prostředí  rychlé obsazení pracovní pozice b) nevýhody:  „provozní slepota“  omezené možnosti při výběru pro volné pracovní místo

9  pracovníci, kteří jsou „volní“ na trhu práce  pracovníci, kteří zvažují zajímavé pracovní nabídky  absolventi škol  ženy v domácnosti  studenti  důchodci

10 a) výhody:  nové názory nezatížené prostředím – „nová krev“  široký výběr uchazečů s odpovídající kvalifikací  nový pohled na řešení problému

11 b) nevýhody:  vyšší náklady na výběr nového pracovníka (inzerce)  delší doba na obsazení nového pracovního místa  možnost nesprávné volby pracovníka (zkušební doba)  v době zapracování nižší pracovní výkony

12 1) Čím se zabývá personální činnost podniku? Nejdůležitější činnost podniku, jejímž cílem je najít nejvhodnější uchazeče o pracovní místo, jelikož firmy potřebují zaměstnance s potřebnými znalostmi, schopnostmi a motivací, aby mohly zajistit podnikatelské cíle. 2) Co řadíme mezi vnější faktory v úspěšnosti získávání pracovníků? poměr mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce požadavky na pracovníka (kvalifikace) populační křivka lokalita firmy dopravní dostupnost

13 3) V čem spatřujete výhody, jestliže se firma rozhodne obsadit volné pracovní místo z vnitřních zdrojů? VÝHODY: znalost pracovní morálky pracovníka pracovník zná firemní prostředí rychlé obsazení pracovní pozice 4) Jmenujte nevýhody, které mohou podniku nastat, jestliže sáhne při obsazování volného místa po některém z vnějších zdrojů. NEVÝHODY: vyšší náklady na výběr nového pracovníka (inzerce) delší doba na obsazení nového pracovního místa možnost nesprávné volby pracovníka (zkušební doba) v době zapracování nižší pracovní výkony

14 KLÍNSKÝ, Petr, MÜNCH, Otto a Danuše CHROMÁ. EKONOMIKA: Ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Vydání třetí. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN KLÍNSKÝ, Petr a Otto MÜNCH. EKONOMIKA pro obchodní akademie a ostatní střední školy. Vydání páté. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN Klipart – dostupný pod licencí Microsoft Office 2003 na WWW:


Stáhnout ppt "Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec."

Podobné prezentace


Reklamy Google