Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97."— Transkript prezentace:

1 Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97

2 Trojrozměrnosti můžeme docílit tiskem na plochu papíru a následným slepením modelu nebo prací v programu, který iluzi třetího rozměru vytváří

3 Na této adrese publikoval Josef Svoboda cvičení pro vektorový editor Draw „Nakreslete síť hrací kostky“ Doporučuji na tomto cvičení zopakovat poznatky s prací ve vektorovém programu Výsledný obrázek bude vypadat takto

4 Nyní vytvoříme iluzi Autodesk 3ds Max

5 Autodesk Zdarma pro studijní účely Kvalitní výuková videa (v angličtině)

6 Panel pro úpravu polygonové sítě Lišta nástrojů (pohyb, Snap, Rendr) Nástroje pro tvorbu a modifikaci Nástroje orientace Ovládání pohledu Zpět, uložit Menu Úvodní obrazovka

7 Základní tělesa Vybereme box Upřesníme jeho parametry

8 Změna objektů Nakreslíme kouli a umístíme ji tak, aby byla uvnitř krychle

9 Označení, výběr Posun Rotace Změna měřítka Pomocí nabízených možností upravíme poměr krychle a koule Vybereme nabídku složitějších objektů Compound object-Proboolean a ořízneme rožky Úprava objektů

10 Booleovské operace Union – sjednocení Intersection – průnik Subtraction - rozdíl Nakreslíme a nakopírujeme dostatečné množství kouliček Pomocí dobře zvolené nabídky dosáhneme požadovaného efektu

11 Dosáhneme toho, aby v jednotlivých stranách kostky vzniklo půlkruhové zahloubení V prostoru se stále orientujeme pomocí všech tří pohledů Odebírání hmoty

12 Subtraction - rozdíl Potřebujeme-li můžeme všechny objekty převést na polygonové sítě Při práci s kostkou pokračujeme v odebírání hmoty příkazem SUBTRACTION

13 Materiál V liště nástrojů je zakroužkován Material Editor Z této nabídky vybíráme materiálové a barevné možnosti

14 Osvětlení Vybereme ikonu pro osvětlení Z nabídky zvolíme denní osvětlení a příslušný stát Nebo nainstalujeme osvětlovací tělesa do požadované vzdálenost a úhlu

15 Renderování Pokud jsme nastavili požadované parametry Vybereme ikonu RENDERED zadání se přepočítá a zobrazí se konečný výsledek naší práce

16 Pokud práci s Autodesk 3ds Max zvládneme, můžeme vytvářet působivé modely Ukázky prací P. Hotař

17

18

19 Kontrolní úkoly Vymodelujte podle návodu hrací kostku, zvolte povrch a osvětlení. Na uvedené WWW adrese najděte návod na kreslení hrací kostky. Podle návodu model narýsujte, zopakujte vektorovou grafiku. Model kostky můžete dokončit vystřižením a slepením.


Stáhnout ppt "Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97."

Podobné prezentace


Reklamy Google