Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální značka – regionální produkt Českosaské Švýcarsko Ing. Eva Hamplová MAS Šluknovsko 17. dubna 2013.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální značka – regionální produkt Českosaské Švýcarsko Ing. Eva Hamplová MAS Šluknovsko 17. dubna 2013."— Transkript prezentace:

1 Regionální značka – regionální produkt Českosaské Švýcarsko Ing. Eva Hamplová MAS Šluknovsko 17. dubna 2013

2 Regionální značka

3 Proč chceme mít regionální značku Podpořit výrobce v regionu - zviditelnit výrobky v ČR i zahraničí – využití dobrého jména regionu – marketingová značka Českosaské Švýcarsko - reklama a propagace – zejména v cestovním ruchu - nové možnosti odbytu: prodejní místa, jarmarky, e-shop, turistická informační centra, regionální prodejny Vytváření partnerství v regionu, -nové kontakty, -zapojení do činnosti MAS ( výrobci – samospráva – NNO) Čerpání různých forem podpory

4 Na koho se zaměřujeme Zákazníci – návštěvníci i obyvatelé regionu – zvýšení tržeb Místní výrobci – konkurenční výhoda, tvorba sítí místních podnikatelů, zvýšení odbytových možností Veřejná správa, správa ochrany přírody, NNO apod. – pomoc při zavádění a udržování– šíření informací, podpora

5 Certifikační kritéria podle ARZ: místní původ kvalita šetrnost k životnímu prostředí tzv. jedinečnost výrobku vyplývající z jeho původu v regionu; tuto podmínku lze splnit různými způsoby; např. užitím tradiční technologie výroby nebo místních surovin, ruční výrobou nebo jinými výjimečnými vlastnostmi výrobku. Certifikační pravidla

6 Systém značení: a) Koordinátor v území – OPS České Švýcarsko - komunikace s výrobci - administrace systému – pomoc při zpracování žádostí - spolupráce s certifikační komisí - propagační aktivity b) Certifikační komise - 9 členná skupina, která rozhoduje o udělení značky – posuzuje splnění kritérií - schází se 2x ročně a rozhoduje o udělení značky, - je složena z 50% ze samotných výrobců a 50% tvoří zástupci regionu (obce, NNO, správa NP, MAS) + místní koordinátor a zástupce Asociace regionálních značek a) Asociace regionálních značek - ARZ je „střecha“

7 Financování Vstupní poplatky - náklady na vyřizování a posuzování žádostí a na vydání certifikátu. V prvním roce zdarma, nyní 500,- Kč. Poplatky za udržování značky – ročně 500,- Kč - udržování a rozvíjení systému, propagace Poplatky si stanovuje každý region sám Systém na který je možné získat dotace a granty Snaha o co největší soběstačnost – samofinancovatelnost

8 Propagace značek Tiskoviny Katalog značených výrobků Noviny ARZ Informační a propagační panely, bannery Články v místním tisku Prezentace v médiích – kampaň 2012 – 10 článků v denících Propagace na akcích ( výstavy a veletrhy, Kampa,….)

9 Českosaské Švýcarsko regionální produkt® - Projekt spolupráce „Vyrobeno na venkově“ - MAS Šluknovsko + MAS Frýdlantsko + MAS Horní Pomoraví - 3 semináře k regionálním výrobkům – setkání výrobců, koordinátor, logo, certifikační komise, pravidla - ARZ - Certifikace – 1. zasedání certifikační komise Celkem 11 certifikovaných výrobců: 9 českých výrobců 2 němečtí výrobci Tisková konference – předání certifikátů

10 Certifikované výrobky

11

12 Propagace regionálních výrobků – vitríny Prodejní místa – IC: Krásná Lípa Chřibská (Saula) Jetřichovice Šluknov Rumburk Varnsdorf Jiřetín p. Jedl. Mikulášovice Česká Kamenice Děčín Srbská Kamenice

13 Propagace regionálních výrobků Země živitelka, Kampský krajáč Praha, výstava Regionu Lysá nad Labem, RegionTour Brno, … Prezentace a prodej výrobků Ukázka ručních prací, chráněné dílny, výrobci Ochutnávka piva Kocour, Jeřabinka, čokoláda

14 Propagace regionálních výrobků – regionální akce Jarmarky, regionální výstavy, farmářské trhy, festivaly Stánek s prodejem výrobků Ukázky řemesel, dětské dílny

15 Propagace regionálních výrobků – zahraničí Slavnosti jablek Shirgiswalde, Výstava Regionále v Bad Schandau, Agrokomplex Nitra, výstava CR Drážďany Prezentace výrobců, prodej Ukázky ručních prací – paličkování, tkaní, výroba skleněných šperků

16 Koordinace značky v území Spolupráce MAS Šluknovsko a ops České Švýcarsko Koordinátor značky je ops České Švýcarsko Společně podané projekty, partnerství v projektech, Koordinace: MAS – zajišťuje prezentaci a prodej na akcích tuzemských i zahraničních OPS – administrativní a marketingové aktivity – e-shop, prezentace, certifikace

17 Spolupráce Členství nebo spolupráce s MAS semináře pro výrobce – další směřování značky, zvyšování prodejů, seminář pro nové zájemce o regionální značku, soběstačnost regionu katalog výrobků řemeslných a zemědělských Zázemí pro akce – zakoupení 20 ks stánků, 50 ks židlí, 2 nůžkové stánky 3 x 6 m, pódium e–shop připravujeme prodejnu regionálních výrobků a potravin

18 Aktivity v cestovním ruchu Tvorba turistických nabídek – pobytové balíčky na Šluknovsku: Seniorské krasodění aneb aktivní senior Tolštejnské krasodění Cesta stromů Práce s ovčí vlnou od A do Z S kozlem Jendou po Lužických horách

19

20

21 Připravujeme regionální řemeslné školičky - pobytové balíčky s výukou řemesla v kombinaci s výlety: - sklářská dílna - keramická dílna - řezbářská dílna Atraktivita pro návštěvníky regionu – naučí se něco nové + poznává region Prodloužení pobytu a počtu přenocování návštěvníka

22

23 Vandrování po Tolštejnském panství Turistický produkt – hra Vandrování Cca 60 subjektů zapojených do hry Vandrování s pasem po území a sbírání razítek Tolštejnské slavnosti - hry pro děti, řemeslné trhy, hodnocení hry Snaha o zapojení výrobců do hry Koordinátor hry – MAS Šluknovsko, která provozuje IC Jiřetín pod Jedlovou Možnost čerpání dotací ( projekt spolupráce Z Oponíc až na Tolštejn, FMP )

24

25

26 Děkuji za pozornost Ing. Eva Hamplová MAS Šluknovsko tel.:


Stáhnout ppt "Regionální značka – regionální produkt Českosaské Švýcarsko Ing. Eva Hamplová MAS Šluknovsko 17. dubna 2013."

Podobné prezentace


Reklamy Google