Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MÝMA OČIMA ADÉLA ŠÍPKOVÁ STUDENTKA PRVNÍHO ROČNÍKU ANGLIE- 2002/ ŠKOLNÍ ZÁJEZD.

Prezentace na téma: "MÝMA OČIMA ADÉLA ŠÍPKOVÁ STUDENTKA PRVNÍHO ROČNÍKU ANGLIE- 2002/ ŠKOLNÍ ZÁJEZD."— Transkript prezentace:

1 MÝMA OČIMA ADÉLA ŠÍPKOVÁ STUDENTKA PRVNÍHO ROČNÍKU ANGLIE- 2002/ ŠKOLNÍ ZÁJEZD

2 PRODLOUŽENÁ CESTA DO ANGLIE Můj pobyt v Anglii trval sice jenom jeden týden, ale přesto jsem si to tam moc užila. Do Anglie jsem odjela se školou v září 2002. Kvůli tomu, že toho roku byly povodně, nejeli jsme přímo přes Německo, jako se obvykle jezdí, ale první hranice, které jsme na naší cestě překročili, byly rakouské. Dále jsme pokračovali přes Německo do Francie. Ve francouzském Calais jsme nastoupili do trajektu, kanál La Manche jsme přepluli zhruba za půl hodiny.

3 VŠECHNO JINAK První, čeho jsme si v Anglii všimli, byť nejsme řidiči, byla jízda vlevo. Druhá zvláštnost je ta, že tam skoro pořád prší. Třetí zajímavost byla ta, že jsme si museli posunout hodinky o jednu hodinu dozadu.

4 PRVNÍ TURISTICKÁ ZASTAVENÍ Naše první zastávka byla ve městě Catenbury, kde jsme navštívili katedrálu. A pak už jsme se rychle přesunuli do Londýna. Greenwichská hvězdárna a pak "nultý poledník" byla naše další zastávka. Greenwichská hvězdárna ->

5 BYDLENÍ U RODIN S blížícím se večerem jsme se ocitli v londýnské čtvrti Harrow, která se měla stát na jeden týden naším druhým domovem. Přijeli jsme na parkoviště, kde už na nás čekala auta, která nás odvezla do typických anglických dvojdomků. Každý z nás přivezl rodině, ve které byl ubytován, nějaký dárek. Já jsem vybrala dárek pro Budějovice typický, a to Budweiser- Budvar a také anglicky psaného průvodce Českých Budějovic. Po předání dárků nás naši hostitelé ubytovali do útulného pokojíčku. V pokojíčku byli tři postele, stůl, skříň, klavír a dvě židle. Po hodině, kterou jsme měli na ubytování, na nás čekala večeře, ale žádná typická anglická. Tento večer jsme večeřeli hranolky a řízek. Samozřejmě se tam vaří jenom z polotovarů, ale hlad je nejlepší kuchař. Po večeři jsme se šli umýt a čekalo nás překvapení. Umyvadla tam mají udělaná tak, že na jedné straně je kohoutek se studenou a na druhé straně s teplou vodou. Druhý den jsme vstávali v sedm hodin, k snídani jsme měli toasty s marmeládou a máslem, kukuřičné lupínky s mlékem a čaj. A po snídani jsme spěchali za dalšími zážitky. Čekala na nás historie Anglie. Umyvadlo ->

6 DALŠÍ TURISTICKÁ ZASTAVENÍ Čtvrtý den jsme navštívili obří kolo, které se točí nad Temží a z něhož jsme měli Londýn jako na dlani. Další den jsme byli v Oxfordu. V tomto univerzitním městě jsme viděli mnoho univerzitních budov, ale asi by to pro nás byly jenom nezajímavé staré domy, kdybychom se nedověděli, že v jedné z nich se natáčel Harry Potter. Následující den jsme navštívili Windsdor. Nikoho z královské rodiny jsme sice neviděli, ale hrad je to veliký. Toto byl náš poslední výlet.

7 NÁVRAT POD VODOU Domů jsme se vraceli pod kanálem La Manche vlakem. Ještě že cesta trvala jenom půl hodiny, nebyl to příjemný pocit. Naštěstí jediný během mého výletu do Anglie.

Stáhnout ppt "MÝMA OČIMA ADÉLA ŠÍPKOVÁ STUDENTKA PRVNÍHO ROČNÍKU ANGLIE- 2002/ ŠKOLNÍ ZÁJEZD."