Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO."— Transkript prezentace:

1 Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO

2 UNESCO - United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization UNESCO - United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization Organizace spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu Organizace spojených národů pro výchovu, vědu a kulturu založeno podepsáním Ústavy v Londýně v roce 1945 založeno podepsáním Ústavy v Londýně v roce 1945 v současné době má 192 členů v současné době má 192 členů zabývá se činností v pěti hlavních oborech: zabývá se činností v pěti hlavních oborech: –vzdělání –přírodní vědy –sociální a humanitní vědy –kultura a komunikace –informace

3 České dědictví UNESCO

4

5 Přínosy zápisu Přínosy zápisu vysoce prestižní záležitost vysoce prestižní záležitost záruka kvality v oblasti turismu záruka kvality v oblasti turismu motivace k návštěvě motivace k návštěvě Seznam UNESCO je velkou učebnicí dějin kultury Seznam UNESCO je velkou učebnicí dějin kultury ochrana světového společenství: ochrana světového společenství: „Ano, toto je cosi, co je na celém světě výjimečné a jedinečné, je to cosi, co je naším společným dědictvím, je to něco, co se zavazujeme chránit jeden pro druhého a v zájmu nás všech – národů světa“. „Ano, toto je cosi, co je na celém světě výjimečné a jedinečné, je to cosi, co je naším společným dědictvím, je to něco, co se zavazujeme chránit jeden pro druhého a v zájmu nás všech – národů světa“.

6 Česká republika – UNESCO velmoc Česká republika – UNESCO velmoc ČR přistoupila k mezinárodní Úmluvě o ochraně světového kulturního a přírodního dědictví v roce 1991 ČR přistoupila k mezinárodní Úmluvě o ochraně světového kulturního a přírodního dědictví v roce 1991 od té doby se podařilo zapsat 12 míst od té doby se podařilo zapsat 12 míst jde víc než o dvojnásobek světového průměru jde víc než o dvojnásobek světového průměru zakladatelská listina sdružení České dědictví UNESCO podepsána v roce 2001 zakladatelská listina sdružení České dědictví UNESCO podepsána v roce 2001

7 Cíle sdružení České dědictví UNESCO Cíle sdružení České dědictví UNESCO Umírněný lobbying: prosazovat zájmy měst UNESCO do zákonů prosazovat zájmy měst UNESCO do zákonů vytvořit přátelský klub poslanců a senátorů vytvořit přátelský klub poslanců a senátorů požadovat nadstandardní péči státu ve vztahu k památkám UNESCO požadovat nadstandardní péči státu ve vztahu k památkám UNESCO Cíl osvětový a vzdělávací: dostat památky UNESCO do učebnic dostat památky UNESCO do učebnic informovat o činnosti sdružení veřejnost informovat o činnosti sdružení veřejnost vydávání nástěnného kalendáře vydávání nástěnného kalendáře

8 Cíle sdružení České dědictví UNESCO Cíle sdružení České dědictví UNESCO Oblast společné propagace: tiskoviny tiskoviny veletrhy veletrhy internet internet TV spoty TV spoty placená inzerce placená inzerce spolupráce s agenturou CzechTourism spolupráce s agenturou CzechTourism spolupráce s touroperátory, cestovními agenturami a spolupráce s touroperátory, cestovními agenturami a s nově vznikajícími organizacemi cestovního ruchu s nově vznikajícími organizacemi cestovního ruchu !!! Základní pravidlo: prezentovat všech 12 míst !!!

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24 Problémy Problémy součástí sdružení není Praha součástí sdružení není Praha nálepka UNESCO = dohadování s památkáři (často cesta k nejrůznějším zákazům či průtahům) nálepka UNESCO = dohadování s památkáři (často cesta k nejrůznějším zákazům či průtahům) růst turismu s sebou nese větší opotřebení veřejných prostranství, roste potřeba parkovišť a další infrastruktury růst turismu s sebou nese větší opotřebení veřejných prostranství, roste potřeba parkovišť a další infrastruktury obtížné zajišťování finančních prostředků obtížné zajišťování finančních prostředků CR a kultura není na jednom ministerstvu CR a kultura není na jednom ministerstvu

25 Úkoly Úkoly systém společného monitoringu návštěvnosti systém společného monitoringu návštěvnosti vyřešit otázku, zda vytvořit organizaci cestovního ruchu pro oblast UNESCO vyřešit otázku, zda vytvořit organizaci cestovního ruchu pro oblast UNESCO definovat celkovou vizi sdružení České dědictví UNESCO, hlavní teze a hlavní strategické cíle definovat celkovou vizi sdružení České dědictví UNESCO, hlavní teze a hlavní strategické cíle zajistit na to vše prostředky a politickou podporu zajistit na to vše prostředky a politickou podporu

26 Definice vize Definice vize Vytvoření turisticky a návštěvnicky atraktivního souboru míst mezinárodního významu, který připraví turistům přívětivé prostředí při zachování kulturních hodnot místa v souladu se zájmy místních obyvatel.

27 Nashledanou na památkách UNESCO Ing. Michaela Severová


Stáhnout ppt "Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO."

Podobné prezentace


Reklamy Google