Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2010/2011 26-51-H/003 Elektrikář – silnoproud 26-51-H/001 Elektrikář 2011/2012 26-51-H/02 Elektrikář – silnoproud editorka: Lenka Demjanová SŠEaS Chomutov.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2010/2011 26-51-H/003 Elektrikář – silnoproud 26-51-H/001 Elektrikář 2011/2012 26-51-H/02 Elektrikář – silnoproud editorka: Lenka Demjanová SŠEaS Chomutov."— Transkript prezentace:

1 2010/ H/003 Elektrikář – silnoproud H/001 Elektrikář 2011/ H/02 Elektrikář – silnoproud editorka: Lenka Demjanová SŠEaS Chomutov

2 Zadání a tým Zapojení školy a mé při vytváření ZZ  moje škola má dlouholeté zkušenosti se společným zadáním  společné zadání – energetické školy  2000/2001 Závěrečná zkouška – praktická část  2003/2004 (ve spolupráci s NÚOV) pilotní ověřování jednotného zadání ZZ (písemka 300 minut, 60 testových otázek, praktická zkouška, ústní zkouška – 25 otázek + podotázka  Kvalita I 2004 – 2008 (2009) zapojení do vytváření – „jsi učitel odborných předmětů“  co by mělo být v ZZ?  kde toto téma žáci probírají?  napiš to, nakresli…

3 Zadání a tým NOVÁ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA – KVALITA PRO UČŇOVSKÉ ŠKOLSTVÍ 2009/2010  zapojení v týmu – technický autor 2010/ /2012 Editor  editor – vedoucí týmu nese odpovědnost za zpracování celého jednotného zadání řídí, kontroluje, koordinuje vybírá si své spolupracovníky ze škol (autory)

4 Zadání a tým  Kolik?  doporučeno:  2010 – zástupci tří škol  2011 – 2 – 3 osoby (po konzultaci možná změna)  Kdo?  každý rok - výměna autora  Držíme se počtu – 5 škol – cca 2 – 3 zástupci Počet se i u týmu elektrikář snižuje, ale k doporučenému počtu se asi nedostaneme 29 – 15 – 10 (2009 – 2010 – 2011)  změna:  2 školy  3 noví autoři Autoři

5 Zadání a tým školní rok 2010/2011  5 škol  15 autorů  Chomutov  Česká Třebová  Plzeň  Sokolnice  Ostrava

6 Zadání a tým školní rok 2011/2012  5 škol  10 autorů  Chomutov  Česká Třebová  Hluboká  Sokolnice  Praha

7 Zadání a tým Odborník z praxe  odborník z praxe  posuzuje, zda jednotné zadání odpovídá požadavkům stanoveným na výkon profese, ke které vyučení v oboru směřuje  Ing. Jaroslav Ďoubalík  vynikající spolupráce  účastnil se aktivně pracovních schůzek  kontroloval, doporučoval…

8 Problémy při práci týmu  místo a termín schůzek  dostupnost:  autoři z celé republiky  počasí – problém cestování  vhodné místo  dostupnost odborné literatury

9  1. schůzka – Chomutov nebyl volný termín v Praze výhody pro mě jako editora k dispozici technika, literatura „návštěva“ si prohlédla prostory dílen  2. a 3. schůzka – NÚOV dostupnější lokalita účast odborníka z praxe  1. schůzka – NÚV lokalita dostupná pro všechny autory k dispozici technika zajištění schůzky na místě (není nutné řešit administrativu – nájem, občerstvení)  2. a 3. schůzka – Praha, SOU Ohradní pracoviště jednoho z autorů účast odborníka z praxe 2010/ /2012

10 Problémy při práci týmu  výběr autorů  známá škola  spolupráce i v jiných aktivitách – např. soutěže  řešení problémů je jednodušší  neznámá škola – při změně autora  zájem projeven např. při monitoringu  jiný přístup k řešení zadání  nutná záloha (zástupce vlastní školy - aby byly dodrženy termíny při vytváření ZZ)

11 Problémy při práci týmu  ČSN  změny terminologie změny obsahu  výklad  rušení např. elektrotechnické značky  různé energetické společnosti  připojovací podmínky  tarify

12 Vytváření zadání Rozdělení zadání na pět částí  Písemná zkouška Testy  Praktická zkouška  Ústní zkouška Podklady pro žáky témata písemné a ústní zkoušky – rozdělené mezi školy v rámci školy – samostatně, společně testy – návrhy na změny provádějí všichni ústní otázky – společný výběr podklady – kdo co má, vytváření nových

13 Vytváření zadání Písemná zkouška, praktická zkouška počet témat optimální počet - 5 okruhy – hlavní témata Elektroinstalace – bytová, průmyslová Stykačová úloha Měření Sítě, přípojky Elektrospotřebiče bytová elektroinstalace 2010/2011 – rekonstrukce bytového jádra 2011/2012 – elektroinstalace nové kuchyně stykačová úloha 2010/2011 – kombinace hvězda - trojúhelník 2011/2012 – ovládaní motoru pomocí reverzace přípojka 2010/2011 – kabelové zemní vedení 2011/2012 – vzdušná rozvodná síť

14 Vytváření zadání Ústní zkouška počet témat optimální počet - 30 obsah učiva lze rozumně rozdělit některé části se překrývají – není na škodu školy mají připraven odpovídající počet „koleček pro losování“ podotázka - Obecný přehled ze světa práce (přidána ke každé otázce) příloha – Seznam otázek pro ústní zkoušku

15 Vytváření zadání Testy  v testu se vyzkouší kompetence, které nemusí být v jiných částech zkoušky  příprava na vyhlášku 50/1978Sb.  Testů je vytvořeno tolik, co témat písemné zkoušky nutno tisknout x-krát všechny vybrané každý test – 6 listů  všechny nejsou využité Návrh:  vytvořit např. jen 3 testy  losovaly by se nezávisle na vybraném tématu  méně kopií  více variant mezi žáky  úspora 4 vybraná témata, 20 žáků – 360 listů

16 Vytváření zadání Podklady pro žáky  není nutné je použít  návod pro školy – možno použít vlastní materiály  myšleno jako pomoc žákům při ústní zkoušce ne jako další „problém“  předpokládáme, že každý učitel používá obrázky, schémata, má soubor – pomocných – otázek…

17 Indexy, symboly, vzorce  v zadání pro elektrikáře nutnost

18 Indexy, symboly, vzorce Problémy lepší varianta – při kontrole je hned vidět  změna formátu – změna symbolu

19 Indexy, symboly, vzorce pdf vytvořeno pdf vytvořeno pdf vytvořeno – po otevření tvůrce překlopení do pdf

20 Indexy, symboly, vzorce tisk z pdf  některé tiskárny neumí nutno tisknout jako obrázek najít „jinou“ – některé si neporadí se všemi fonty

21 Obrázky, schémata Jednoduché obrázky, schémata, časové průběhy

22 Obrázky, schémata Problémy  obrázek je nutné upravovat – velikost, obtékání  musí být čitelný i v pdf  barvaano×ne obrázek musí být čitelný i při tisku v černé škále ať si vybere škola (barva je pro žáky pomůckou)

23 Obrázky, schémata Schémata  při vytváření schémat používají autoři různé programy mají k dispozici vyhovuje jim… ProfiCAD, SchémataCAD, Schémata, ale i Malování

24 Obrázky, schémata

25 Obrázky  kopie – ne vždy kvalitní  problém autorských práv  snažili jsme se o vlastní – používáme vlastní i při výuce

26 Obrázky, schémata  porovnání zadání každý rok kvalitnější schémata rozšiřuje se část – podklady pro žáka překreslujeme obrázky (u kterých neznáme zdroj, kopie obrázků)

27 Fotografie  v řešení jsou i fotografie – praktická zkouška

28 Kompetence  2010/2011 vytvořena zadání: Elektrikář – silnoproud H/003 Elektrikář – slaboproud H/002 plánovalo se překlopení 002 do Elektrikář H/001  změna  vytvořeno nové písemná a praktická – témata (slabo, silno) upravené testy otázky pro ústní zkoušku Soulad jednotného zadání (JZZZ) s kvalifikačním standardem úplné kvalifikace (KS ÚK)

29 Kompetence Ověřené kompetence při závěrečné zkoušce  2010/2011 Elektrikář H/001 92,8% (13 ze 14) Elektrikář – silnoproud H/003 88,2% (15 ze 17)  2011/2012 Elektrikář – silnoproud H/02 100% (17 ze 17)

30 Děkuji za pozornost Ing. Lenka Demjanová Střední škola energetická a stavební Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace


Stáhnout ppt "2010/2011 26-51-H/003 Elektrikář – silnoproud 26-51-H/001 Elektrikář 2011/2012 26-51-H/02 Elektrikář – silnoproud editorka: Lenka Demjanová SŠEaS Chomutov."

Podobné prezentace


Reklamy Google