Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

V občanském sdružení Rytmus VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POTÍŽEMI V UČENÍ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "V občanském sdružení Rytmus VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POTÍŽEMI V UČENÍ."— Transkript prezentace:

1 v občanském sdružení Rytmus VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POTÍŽEMI V UČENÍ

2  Poskytuje sociální služby  Sociální rehabilitace metodou podporované zaměstnávání  Podpora samostatného bydlení  Osobní asistence  Podporuje společné vzdělávání na školách  Pořádá vzdělávací kurzy pro lidi s potížemi v učení (s mentálním postižením ) RYTMUS, o.s.

3 Kritéria pro výběr kurzů:  Praktické dovednosti, které absolventi kurzu mohou využít při hledání zaměstnání i v běžném životě.  Zájem účastníků kurzů  Dobrá zkušenost ze zahraničí VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POTÍŽEMI V UČENÍ

4  Cílem těchto kurzů je pomoci získat účastníkům takové informace a dovednosti, které mohou využít při hledání zaměstnání i v běžném životě PRAKTICKÉ KURZY

5 Hospodaření s penězi motto kurzu: "Aby mě neokradli v sámošce, restauraci a tak všude„ (citát jednoho z účastníků) Skripta ke kurzu ke stažení na (knihovna – kurzy)  poznávání peněz  rozpočet  jak se peníze získávají  bankovní služby  za co se peníze vydávají  jak ušetřit  nákupy  bezpečnost při zacházení s penězi PRAKTICKÉ KURZY

6 Obsluha počítače  Ovládání počítače  Psaní dopisů  Práce na internetu – vyhledávání informací  Komunikace em. Skripta ke kurzu ke stažení na (knihovna – kurzy) Praktická Angličtina  Anglická výslovnost.  Slovíčka z různých okruhů jako je rodina, číslovky, dny v týdnu, oblékání, cestování, počasí...  Základní informace o zemích, kde se mluví anglicky.  Hry v angličtině. PRAKTICKÉ KURZY

7

8  Sociální dovednosti  jak se seznamovat  Neformální a formální chování vykání – tykání  Komunikace, její složky. Asertivita  Fungování firem: recepce, meeting room, team building, firemní pravidla, dress code. Firemní hierarchie.  Denní režim zaměstnaných lidí.  Nástup do zaměstnání. Změny v mém životě.  Všeobecný přehled (zeměpis, dějepis, občanská nauka)  Cílem kurzu je získat základní informace o světě kolem nás.  Získat informace o zajímavých a významných místech naší vlasti a sousedních zemí.  Získat základní kulturní a historický přehled.  Jak funguje stát a jeho instituce. PRAKTICKÉ KURZY

9 Moje práva  úvod do problematiky lidských práv,  způsobilost k právním úkonům (právní úkon)  diskriminace, partnerský a samostatný život,  jak rozeznat a předcházet diskriminaci,  naplnění práva na dostupnost informací,  právo v práci, sociální služby,  kde najdu pomoc.  Vaření PRAKTICKÉ KURZY

10 Jedná se o komplexní kurz, který poskytuje účastníkům vzdělání i formálním způsobem. Vychází ze skupiny „praktických kurzů“ a doplňuje ji.  Rekvalifikační kurz pro pracovníky v administrativě  Obsluha počítače  Sociální dovednosti  Praxe na pracovištích REKVALIFIKAČNÍ KURZY

11  V reakci na článek 24 Úmluvy OSN o právech lidí se zdravotním postižením se snažíme o to, aby tyto kurzy pořádala veřejná škola.  V současné době probíhá takto 4 kurzy JABOKu - VOŠ sociálně pedagogické a teologické v Praze.  Ve spolupráci se ZŠ v Lubech u Chebu zavést kurz pro získání základů vzdělání pro lidi s postižením, kteří odcházejí z DOZP a neměli možnost získat toto vzdělání klasickou cestou. O CO SE SNAŽÍME

12 Cílem těchto kurzů je připravit skupinu odborníků z řad lidí s postižením, např. bývalých uživatelů služby. Témata kurzů zahrnují oblasti, které se osobně dotýkají lidí s postižením.  První oblastí je srozumitelnost textů  Účastníci se učí porozumět složitému textu a naučí se jej převést do snadno srozumitelné formy.  Zaměřeno na texty, se kterými se lidé s postižením setkávají, a které potřebují (smlouva poskytování sociální služby, BOZP na pracovišti, apod.).  5 setkání (velikost písma, pozadí,stavba slov a vět, rozdíly ve srozumitelnosti vycházející z typu použitého média)  Navazují setkání, kde dochází k vlastní úpravě textů. LIDÉ S POSTIŽENÍM ODBORNÍKY

13 Ukázka upraveného textu

14  Druhou oblastí je hodnocení kvality pobytových sociálních služeb  Cílem kurzu je vyškolit hodnotitele z řad lidí s postižením, kteří budou moci provádět tzv. klientský audit.  V rámci kurzu proběhne vždy několik setkání se zaměřením na typy pobytových sociálních služeb, komunikační dovednosti, způsob vedení rozhovoru v zařízení, apod. a proběhnou exkurze do konkrétních zařízení.  Následují samotná hodnocení kvality pod vedením zkušených inspektorů kvality.  Výsledkem je zpráva pro zařízení. LIDÉ S POSTIŽENÍM ODBORNÍKY

15 Několik postřehů od vyškolených auditorů: Co jsme se naučili:  Někteří lidé jsou na tom hůř, mělo by se jim pomoc.  S dospělými se zachází jako s dětmi.  Otrkal jsem se, osmělil jsem se. Co nám dělalo radost:  Že partneři mohli žít spolu.  Že lidi mohou mít v bytě svoje věci a zvířata. LIDÉ S POSTIŽENÍM ODBORNÍKY

16 Několik postřehů od vyškolených auditorů: Co nám dělalo starost:  Lidi žijí v podmínkách, které si nezaslouží.  Že jsou odříznutí od města bez dopravy.  Že nemají zajištěné další vzdělávání  Nekomunikují s nimi, málo sociálních kontaktů. LIDÉ S POSTIŽENÍM ODBORNÍKY

17  Taneční výchova KURZY PRO RADOST

18  Nabízíme provedení klientského auditu pro pobytové sociální služby. NABÍDKA

19 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "V občanském sdružení Rytmus VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POTÍŽEMI V UČENÍ."

Podobné prezentace


Reklamy Google