Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Modulový vzdelávací systém (MOVS) Pôvod Projekt PERUN KA6 Příprava a vzdělávání nominátorů, organizátorů a realizátorů aktivit pro nadané. Realizácia Desiatky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Modulový vzdelávací systém (MOVS) Pôvod Projekt PERUN KA6 Příprava a vzdělávání nominátorů, organizátorů a realizátorů aktivit pro nadané. Realizácia Desiatky."— Transkript prezentace:

1 Modulový vzdelávací systém (MOVS) Pôvod Projekt PERUN KA6 Příprava a vzdělávání nominátorů, organizátorů a realizátorů aktivit pro nadané. Realizácia Desiatky realizovaných školení a seminárov (vrátane stáží a exkurzie) Stovky podporených osôb (učitelia, psychológovia, odborníci, voľnočasoví pedagógovia, garanti odborných aktivít)

2 Modulový vzdelávací systém (MOVS) Predstavenie ponuky 47 pripravovaných vzdelávacích modulov Modul = tématická vzdelávacia jednotka Možnosť kombinovať moduly a zostaviť si vzdelávací program podľa POTREBY Analýza potrieb – kľúč, ako s modulmi zaobchádzať Aké sú potreby NŽ? Čo potrebujú jednotlivé cieľové skupiny? Aké sú potreby jednotlivých organizácií?

3 MOVS – dva zdroje systematizácie Expertné fórum Čo má byť obsahom MOVS? Jednotlivé oblasti a ich náplň Rozličné pohľady – experti z rad pedagógov, poradcov, psychológov, špeciálnych pedagógov Prax – realizované semináre Externé zdroje Naše skúsenosti Prepájanie dobrej praxe + tlak na systematické výstupy

4 Moduly Psychodiagnostika nadání pro psychology Psychodiagnostika nadání pro učitele Metody pedagogické diagnostiky NŽ Využití úloh pro identifikaci nadání Využití her při výuce ve třídě s NŽ Rozvoj kompetencí NŽ ve hrách Hry s kartami, pexesa, domina při práci s NŽ Hry bez zvláštních pomůcek při práci s NŽ Modifikace her komerčně vyráběných při práci s NŽ Učitel a péče o NŽ Využití projektové metody při práci ve třídě s integrovanými NŽ Badatelsky orientované aktivity pro NŽ Fyzikální soutěže a NŽ Příprava IVP pro NŽ Nadaný žák v běžné třídě Tvorba úkolových situací pro NŽ Sebarozvojový kurz pro učitele Motivace NŽ Vaše pedagogická zkušenost v obrazu existujících konceptů nadání Studijní a kariérní poradenství pro NŽ Kurz pro garanty odborných aktivit Jak pracovat s NŽ se zájmem o astronomii Jak pracovat s NŽ se zájmem o biologii Jak pracovat s NŽ se zájmem o chemii Hry a šifrování v kontextu rozvoje nadání Volnočasové příležitosti pro NŽ Etika odborné vědecké činnosti Metodika odborné práce Výchova k tvořivosti a životní styl ; sociální prostředí a tvořivost Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Informační zdroje v odborné (vědecké) činnosti Prezentace výsledků odborné, vědecké práce Online práce s nadanými Výukové cíle pro nadané Spolupráce školy a organizací pečující o nadanou mládež

5 Naša vízia použitia MOVS (jednotlivec) Učitelka matematiky 1 stupeň ZŠ má ve třídě jednoho NŽ. Ráda by se dozvěděla něco o tom, jak s tímto žákem pracovat a načerpala inspiraci pro vlastní práci.

6 Použitie MOVS (jednotlivci) potřeba jistoty v nové situaci potřeba znalostí administrativních postupů potřeba zvýšení vlastní kompetence v oblasti péče o NŽ potřeba zvýšení vlastní kompetence pro didaktiku matematiky pro NŽ

7 Použitie MOVS (jednotlivci) Učitel a péče o NŽ Nadaný žák v běžné třídě (základní modul) Nadaný žák v běžné třídě (rozšířený modul) Tvorba úkolových situací pro NŽ Hry a šifrování v kontextu rozvoje nadání

8 Použitie MOVS (jednotlivci)

9 Použitie MOVS (jednotlivci) - vyhodnotenie identifikované potřebynávrh skladby modulů potřeba jistoty v nové situaciUčitel a péče o NŽ potřeba znalostí administrativních postupůNadaný žák v běžné třídě (základní modul) potřeba zvýšení vlastní kompetence v oblasti péče o NŽNadaný žák v běžné třídě (rozšířený modul) potřeba zvýšení vlastní kompetence pro didaktiku matematiky pro NŽ Tvorba úkolových situací pro NŽ Hry a šifrování v kontextu rozvoje nadání

10 Použitie MOVS (organizácie) Dům Techniky má nové vedení, které chce oživit činnost organizace. Potřebuje zajistit, aby garanti odborných aktivit věděli pracovat s nadanou mládeží.

11 Použitie MOVS (organizácie) Potřeba rozšíření kompetence efektivně sdílet odbornost se skupinou NŽ. Potřeba zvládnout specifika práce s NŽ. Potřeba přemostit aktivity organizace s širším odborným kontextem. Potřeba spolupráce s jinými subjekty které pečují o NŽ.

12 Použitie MOVS (organizácie) Kurz pro garanty odborích aktivit Práce s nadanými pro experty, garanty, facilitátory Badatelsky orientované aktivity pro NŽ Tvorba úkolových situací pro NŽ Metodika odborné práce Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Spolupráce školy a organizací pečující o nadanou mládež

13 Použitie MOVS (organizácie)

14 Použitie MOVS (organizácie) vyhodnotenie identifikované potřeby organizace návrh skladby modulů pro jednotlivé prvky dané organizace Potřeba rozšíření kompetence efektivně sdílet odbornost se skupinou NŽ. Kurz pro garanty odborích aktivit Práce s nadanými pro experty, garanty, facilitátory Potřeba zvládnout specifika práce s NŽ. Badatelsky orientované aktivity pro NŽ Tvorba úkolových situací pro NŽ Potřeba přemostit aktivity organizace s širším odborným kontextem. Metodika odborné práce Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Potřeba spolupráce s jinými subjekty které pečují o NŽ. Spolupráce školy a organizací pečující o nadanou mládež

15 MOVS - zhrnutie Určený učiteľom, voľnočasovým pedagógom, krúžkarom, garantom odborných aktivít a ďalším cieľovkám 47 vzdelávacích modulov Pokrýva rozličné oblasti starostlivosti o NŽ Cielene pracuje s potrebami jednotlivcov a organizácií Je dizajnovaný s predpokladom fungujúceho systému starostlivosti o NŽ a pomáha ho utvárať Spolupráca

16 Ďakujem za pozornosť Miro Litavský litavsky@nidv.cz Obrázok: zdrojzdroj


Stáhnout ppt "Modulový vzdelávací systém (MOVS) Pôvod Projekt PERUN KA6 Příprava a vzdělávání nominátorů, organizátorů a realizátorů aktivit pro nadané. Realizácia Desiatky."

Podobné prezentace


Reklamy Google