Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc."— Transkript prezentace:

1 Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc.

2 Osnova prezentace 1) O minulé volbě 2) ČVUT = velká firma, marketink, manažer 3) Rektor = manažer 4) Proč kandiduji, vlastnosti 5) Co především chci 6) Shrnutí

3 1. Minulé vystoupení  Bez studentů by nebylo ČVUT  Žalostné studijní prostředí  Jasná analýza současného stavu chybí  závěry externích auditů se ignorují  Nutno změnit způsob vedení školy  kontrola kvality výuky  Změnit atmosféru  Návrhy opatření

4 Současné studijní prostředí

5 2. ČVUT = velká firma  hospodaří s  2,8 miliardami Kč  má k 30. 9. 2005  3 700 zaměstnanců  23 500 studentů  ubytovává  7 500 studentů  poskytuje stravování a vaří  6 000 jídel denně

6 2. ČVUT = velká firma  hospodaří s  2,8 miliardami Kč  má k 30. 9. 2005  3 700 zaměstnanců  23 500 studentů patří mezi 4 největší průmyslové podniky v ČR (jen zam. - 22)  ubytovává  7 500 studentů více lůžek má 5 měst v ČR  poskytuje stravování a vaří  6 000 jídel denně je největším stravovacím podnikem v ČR

7 2. ČVUT = velká firma  ČVUT potřebuje  špičkového manažera v čele  koncepci komunikační strategie a marketinku

8 3. Rektor = manažer  Vytvořit tým a stát v jeho čele  kvestor  prorektoři  děkani  předseda AS ČVUT  zástupce Studentské unie

9 3. Rektor = manažer  Samostatná práce členů týmu  Delegování pravomocí

10 Kvestor = riziková funkce

11  Okamžitě výběrové řízení, agentura  Dynamický, mladý, s náležitou praxí  Bez předchozího vztahu k ČVUT  Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb  Dobře spolupracující s tajemníky fakult

12 Kvestor = riziková funkce  Okamžitě výběrové řízení, agentura  Dynamický, mladý, s náležitou praxí  Bez předchozího vztahu k ČVUT  Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb  Dobře spolupracující s tajemníky fakult  Neotřesitelný charakter  Je „pamětí školy“

13 4. Proč kandiduji, vlastnosti  „Sloužím“ rektor není jen reprezentant  musí obětavě pracovat na skvělé pověsti ČVUT  škola potřebuje „hospodáře“  Rozumím ČVUT  pedagogice  vědě a výzkumu  manažerské činnosti

14 4. Proč kandiduji, vlastnosti Myslím si, že jsem velmi dobrý a zkušený  pedagog  učil jsem a zavedl 19 nových předmětů  mám po 30 let velmi dobré výsledky anket  odborník  přispěl jsem k rozvoji GPS

15 4. Proč kandiduji, vlastnosti  manažer  manažerské schopnosti  řídil jsem velké týmy i mimo ČVUT  získal jsem pro své pracoviště 220 mil.Kč  týmové cítění  vztah ke škole

16 5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

17 5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

18 Komunikace akademické obce Student plivnul na okénko studijního oddělení Studijní oddělení tvrdí „studenti jsou hrozní“ (a ostřejší výrazy) Příklad 1: krize

19 Komunikace akademické obce Stalo se: docent T. byl arogantní vůči studentům Studenti tvrdí „kantoři jsou k nám arogantní“ Příklad 2: krize

20 Komunikace akademické obce Akademická obec Studenti nezatěžují se konvencemi bytostně touží po nových věcech kriticky hledí na učitele škola jim připomíná stárnoucí rodiče řada krizí Analýza skutečnosti Pracovníci (učitelé, referenti) z velké části senioři, mnohdy unavení s obavami z budoucnosti vzdálení problémům mladých úcta se buduje

21 Komunikace akademické obce Akademická obec Letargičtí pracovníci i studenti Aktivní pracovníci Aktivní studenti krize

22 Komunikace akademické obce Chci zlepšit  studentskými anketami  hospitacemi na všech úrovních  pravidelnou návštěvou pracovišť (lidé!)  zpětnou vazbou přes  „odběratele“ studentů  spolky absolventů

23 Komunikace akademické obce rektorát fakulta katedra student

24 Komunikace akademické obce rektorát fakulta katedra studentpraxe spolupráce s průmyslem spolky absolventů ovlivňují tvorbu uč. plánů média uchazeči o studium

25 Marketink ČVUT  Nástroj komunikační strategie  Ve firmě: Filozofie dobývání a udržení trhu  marketink ČVUT ~ marketink firmy

26 Cíl: ztotožnění (identifikace) s ČVUT  Nejen grafický manuál  „Láska k firmě“ ~ k ČVUT  Touha po úspěchu, věhlasu ČVUT Marketink ČVUT

27 Marketink a komunikace ČVUT  Založit kariérní centrum ČVUT  pomoc studentům při vstupu do zaměstnání  máme místnost  připravili jsme projekt  Uspořádat oslavy 300 let ČVUT  program - viz leták Chci:

28 5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

29 Chci zlepšit podmínky studentů - prostředky  postavit novou budovu ČVUT  asi o 200 mil. levněji  ušetřené prostředky věnovat na rekonstrukce  kolejí  poslucháren

30 Porovnání nákladů na výstavbu 41,745410 875UTB Zlín 57,85349 234VŠB 89,24374 900U HK 40,791822 517U Pce 61,770911 493VŠE Praha 73,01 10015 000ČVUT Náklady tis.Kč/1m2 Náklady [mil. Kč] Už. plocha [m2] VŠ

31 Chci zlepšit podmínky studentů  usnadnit mobilitu studentů  pomoc při substituci předmětů  ke zdokonalení v cizím jazyku  podporovat kluby SU  počítačové klubovny (pro výuku!)  Rádio Akropolis

32 Chci zlepšit podmínky učitelů  Transparentnost odměňování  Osobní hodnocení  Poskytování benefitů  startovací byty  jazykové kurzy  kurzy práce s počítači  tělovýchovné aktivity  nefinanční odměny

33 5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

34 Věda, výzkum, průmysl – chci:  Podpora týmů na pracovištích  s odpovědností za výsledek  Spin-off firmy  vyřešit legislativní problémy  zásadní podpora  Technologický a vědecký park (Silicon Valey)  usilovat o znovuzískání  strukturální fondy EU → Kladno

35 5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

36 Chci budovat školu 1) „Dosáhnout na velké peníze“  nutná důvěryhodnost ČVUT (problém nové budovy)  strukturální fondy EU - … (podporuje kom. EU p. Figeľ)

37 Chci budovat školu 2) Akreditovat fakultu se zaměřením na ekonomiku trvale udržitelného rozvoje 3) Vybudovat dokonalý a přátelský informační systém 4) Stabilizovat magisterské studium na FBMI

38 5. Co především chci  Komunikaci a marketink  Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky  Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací  Spolupracovat s průmyslem  Budovat školu  Řídit školu a rektorát

39 Chci řídit školu a rektorát  rektorát  servisní součást pro fakulty  konzultace, typicky věda a výzkum  zvýšit efektivitu administrativních prací pomocí IT  odlehčit katedry od administrativy  systemizovat funkce  srovnatelné výkony pracovišť

40 7. Závěr (1) Můj cíl: Být předním manažerem ČVUT „moderní evropské univerzity“

41 Metoda práce:  „Sloužím“  „pracuji s láskou“  hlavní profit z mé práce má ČVUT  Dodržuji sliby a „mám tah na branku“  Dělná, přátelská a vstřícná atmosféra  Soustředění jen na tuto funkci 7. Závěr (2)

42 Mám vizi a sílu ji uskutečnit Předpoklady:  dosavadní výsledky pedagogické odborné manažerské  odolnost a vytrvalost

43 Mám vizi a sílu ji uskutečnit

44 Pozvánka na přednášku Přijďte hospitovat! Rádiové určování polohy a navigace středa 14. 12. 2005 v 7.30 posluchárna 132 Fakulta elektrotechnická Technická 2

45 Chci být dobrým manažerem univerzity

46 Děkuji Vám za pozornost. Těším se na diskusi s Vámi. Prof. Ing. František Vejražka, CSc.


Stáhnout ppt "Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google