Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Představení kandidáta na rektora Prof. Ing. František Vejražka, CSc.
2
Osnova prezentace 1) O minulé volbě 2) ČVUT = velká firma, marketink, manažer 3) Rektor = manažer 4) Proč kandiduji, vlastnosti 5) Co především chci 6) Shrnutí
3
1. Minulé vystoupení Bez studentů by nebylo ČVUT Žalostné studijní prostředí Jasná analýza současného stavu chybí závěry externích auditů se ignorují Nutno změnit způsob vedení školy kontrola kvality výuky Změnit atmosféru Návrhy opatření
4
Současné studijní prostředí
5
2. ČVUT = velká firma hospodaří s 2,8 miliardami Kč má k 30. 9. 2005 3 700 zaměstnanců 23 500 studentů ubytovává 7 500 studentů poskytuje stravování a vaří 6 000 jídel denně
6
2. ČVUT = velká firma hospodaří s 2,8 miliardami Kč má k 30. 9. 2005 3 700 zaměstnanců 23 500 studentů patří mezi 4 největší průmyslové podniky v ČR (jen zam. - 22) ubytovává 7 500 studentů více lůžek má 5 měst v ČR poskytuje stravování a vaří 6 000 jídel denně je největším stravovacím podnikem v ČR
7
2. ČVUT = velká firma ČVUT potřebuje špičkového manažera v čele koncepci komunikační strategie a marketinku
8
3. Rektor = manažer Vytvořit tým a stát v jeho čele kvestor prorektoři děkani předseda AS ČVUT zástupce Studentské unie
9
3. Rektor = manažer Samostatná práce členů týmu Delegování pravomocí
10
Kvestor = riziková funkce
11
Okamžitě výběrové řízení, agentura Dynamický, mladý, s náležitou praxí Bez předchozího vztahu k ČVUT Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb Dobře spolupracující s tajemníky fakult
12
Kvestor = riziková funkce Okamžitě výběrové řízení, agentura Dynamický, mladý, s náležitou praxí Bez předchozího vztahu k ČVUT Schopný okamžitě zjednávat nápravu chyb Dobře spolupracující s tajemníky fakult Neotřesitelný charakter Je „pamětí školy“
13
4. Proč kandiduji, vlastnosti „Sloužím“ rektor není jen reprezentant musí obětavě pracovat na skvělé pověsti ČVUT škola potřebuje „hospodáře“ Rozumím ČVUT pedagogice vědě a výzkumu manažerské činnosti
14
4. Proč kandiduji, vlastnosti Myslím si, že jsem velmi dobrý a zkušený pedagog učil jsem a zavedl 19 nových předmětů mám po 30 let velmi dobré výsledky anket odborník přispěl jsem k rozvoji GPS
15
4. Proč kandiduji, vlastnosti manažer manažerské schopnosti řídil jsem velké týmy i mimo ČVUT získal jsem pro své pracoviště 220 mil.Kč týmové cítění vztah ke škole
16
5. Co především chci Komunikaci a marketink Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát
17
5. Co především chci Komunikaci a marketink Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát
18
Komunikace akademické obce Student plivnul na okénko studijního oddělení Studijní oddělení tvrdí „studenti jsou hrozní“ (a ostřejší výrazy) Příklad 1: krize
19
Komunikace akademické obce Stalo se: docent T. byl arogantní vůči studentům Studenti tvrdí „kantoři jsou k nám arogantní“ Příklad 2: krize
20
Komunikace akademické obce Akademická obec Studenti nezatěžují se konvencemi bytostně touží po nových věcech kriticky hledí na učitele škola jim připomíná stárnoucí rodiče řada krizí Analýza skutečnosti Pracovníci (učitelé, referenti) z velké části senioři, mnohdy unavení s obavami z budoucnosti vzdálení problémům mladých úcta se buduje
21
Komunikace akademické obce Akademická obec Letargičtí pracovníci i studenti Aktivní pracovníci Aktivní studenti krize
22
Komunikace akademické obce Chci zlepšit studentskými anketami hospitacemi na všech úrovních pravidelnou návštěvou pracovišť (lidé!) zpětnou vazbou přes „odběratele“ studentů spolky absolventů
23
Komunikace akademické obce rektorát fakulta katedra student
24
Komunikace akademické obce rektorát fakulta katedra studentpraxe spolupráce s průmyslem spolky absolventů ovlivňují tvorbu uč. plánů média uchazeči o studium
25
Marketink ČVUT Nástroj komunikační strategie Ve firmě: Filozofie dobývání a udržení trhu marketink ČVUT ~ marketink firmy
26
Cíl: ztotožnění (identifikace) s ČVUT Nejen grafický manuál „Láska k firmě“ ~ k ČVUT Touha po úspěchu, věhlasu ČVUT Marketink ČVUT
27
Marketink a komunikace ČVUT Založit kariérní centrum ČVUT pomoc studentům při vstupu do zaměstnání máme místnost připravili jsme projekt Uspořádat oslavy 300 let ČVUT program - viz leták Chci:
28
5. Co především chci Komunikaci a marketink Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát
29
Chci zlepšit podmínky studentů - prostředky postavit novou budovu ČVUT asi o 200 mil. levněji ušetřené prostředky věnovat na rekonstrukce kolejí poslucháren
30
Porovnání nákladů na výstavbu 41,745410 875UTB Zlín 57,85349 234VŠB 89,24374 900U HK 40,791822 517U Pce 61,770911 493VŠE Praha 73,01 10015 000ČVUT Náklady tis.Kč/1m2 Náklady [mil. Kč] Už. plocha [m2] VŠ
31
Chci zlepšit podmínky studentů usnadnit mobilitu studentů pomoc při substituci předmětů ke zdokonalení v cizím jazyku podporovat kluby SU počítačové klubovny (pro výuku!) Rádio Akropolis
32
Chci zlepšit podmínky učitelů Transparentnost odměňování Osobní hodnocení Poskytování benefitů startovací byty jazykové kurzy kurzy práce s počítači tělovýchovné aktivity nefinanční odměny
33
5. Co především chci Komunikaci a marketink Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát
34
Věda, výzkum, průmysl – chci: Podpora týmů na pracovištích s odpovědností za výsledek Spin-off firmy vyřešit legislativní problémy zásadní podpora Technologický a vědecký park (Silicon Valey) usilovat o znovuzískání strukturální fondy EU → Kladno
35
5. Co především chci Komunikaci a marketink Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát
36
Chci budovat školu 1) „Dosáhnout na velké peníze“ nutná důvěryhodnost ČVUT (problém nové budovy) strukturální fondy EU - … (podporuje kom. EU p. Figeľ)
37
Chci budovat školu 2) Akreditovat fakultu se zaměřením na ekonomiku trvale udržitelného rozvoje 3) Vybudovat dokonalý a přátelský informační systém 4) Stabilizovat magisterské studium na FBMI
38
5. Co především chci Komunikaci a marketink Podmínky pro studenty, učitele, pracovníky Rozvíjet vědu a výzkum, včetně aplikací Spolupracovat s průmyslem Budovat školu Řídit školu a rektorát
39
Chci řídit školu a rektorát rektorát servisní součást pro fakulty konzultace, typicky věda a výzkum zvýšit efektivitu administrativních prací pomocí IT odlehčit katedry od administrativy systemizovat funkce srovnatelné výkony pracovišť
40
7. Závěr (1) Můj cíl: Být předním manažerem ČVUT „moderní evropské univerzity“
41
Metoda práce: „Sloužím“ „pracuji s láskou“ hlavní profit z mé práce má ČVUT Dodržuji sliby a „mám tah na branku“ Dělná, přátelská a vstřícná atmosféra Soustředění jen na tuto funkci 7. Závěr (2)
42
Mám vizi a sílu ji uskutečnit Předpoklady: dosavadní výsledky pedagogické odborné manažerské odolnost a vytrvalost
43
Mám vizi a sílu ji uskutečnit
44
Pozvánka na přednášku Přijďte hospitovat! Rádiové určování polohy a navigace středa 14. 12. 2005 v 7.30 posluchárna 132 Fakulta elektrotechnická Technická 2
45
Chci být dobrým manažerem univerzity
46
Děkuji Vám za pozornost. Těším se na diskusi s Vámi. Prof. Ing. František Vejražka, CSc.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.