Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VZDĚLÁNÍ JAKO ZÁKLAD SPOLUPRÁCE Okresní hospodářská komora Cheb „Kvalita přináší úspěch, úspěch přináší odpovědnost, odpovědnost přináší kvalitu…“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VZDĚLÁNÍ JAKO ZÁKLAD SPOLUPRÁCE Okresní hospodářská komora Cheb „Kvalita přináší úspěch, úspěch přináší odpovědnost, odpovědnost přináší kvalitu…“"— Transkript prezentace:

1 VZDĚLÁNÍ JAKO ZÁKLAD SPOLUPRÁCE Okresní hospodářská komora Cheb „Kvalita přináší úspěch, úspěch přináší odpovědnost, odpovědnost přináší kvalitu…“

2 Jaké jsou perspektivní obory z pohledu zaměstnavatelů? v dlouhodobém měřítku jsou žádané především technické obory – především IT, strojírenské a stavební obory: – techničtí inženýři – technici ve strojírenství, výpočetních technice, stavebnictví – kvalifikovaní dělníci ve stavebnictví, strojírenství a kovodělném průmyslu – odborné řemeslné profese co dál, budoucnost? Energetika, obnovitelné zdroje, potenciál krajiny, zdravotnictví, zdravotnická technika…?

3 Problematika rozpor mezi požadavky trhu a preferencemi studentů, až 70 % žáků opouští vybranou profesi největší zájem ze strany studentů je tradičně o gymnázia, obchodní akademie a obchodně – podnikatelské obory problém s uplatnitelností absolventů na trhu práce - obecně vzdělaní absolventi neodpovídají požadavkům zaměstnavatelů kvalita absolventů klesá – chybí dostatečně schopní žáci

4 Problematika chybí morální schopnosti, chuť a vůle pracovat (návyky), respektování autorit zásadní problém je ve financování školství (kvantita nad kvalitou) praktická kvalifikovanost a odborné znalosti a dovednosti absolventů (vyučujících) není zcela využit potenciál podnikatelských subjektů (pro spolupráci, ale ani pro výrobu – VaV_viz tradiční obory)

5 Problematika odliv „mozků“ z regionu (zahraničí, velká města) služby v CR mnohdy ne zcela dostačující kvality ekonomické ukazatele kraje nepříznivé příliš mnoho škol všeobecného vzdělávání nízká vůle po vzdělanosti (vč. přístupu firem k zaměstnancům) nižší vůle po spolupráci omezená legislativa vůči žákům a jeho povinnostem

6 Problematika devalvace vzdělávání – ti co mají být na učňovských oborech na SŠ, středoškoláci na gymnáziích a pokračuje vše na VŠ a do dalšího systému vzdělávání vše díky financování škol, příliš velkému počtu tříd, neefektivnímu využití, společenskému povědomí atd.

7 Řemeslo jako perspektivní povolání řemeslná povolání jsou i přes jejich nedostatek stále považována většinou společnosti za dělnická, tedy podřadná dnešní opravdové řemeslo je však z velké části práce s počítači, řízenou technikou a složitými technologiemi i v době technického pokroku, digitalizace a automatizace je ruční práce původním základem k jakémukoliv technologickému řešení a řemeslná zručnost je stále vysoce ceněnou hodnotou

8 Vize – síť sociálních partnerů hospodářská komora střední školství základní školství úřady práce podnikatelská veřejnost Karlovarský kraj, města a obce (komunikace, propagace, podpora, vytváření podmínek) vzdělávací instituce

9 Vize OHK – etablovaná platforma komunikace, vlastní poslání dobrý příklad: den řemesel, veletrhy zaměstnavatelů, maturitní zkoušky aj. kulaté stoly, osobní rozhovory, duální systém úřady práce a ZŠ – přímé vstupy HK, nebo zaměstnavatelů (náborová kampaň) nabídka učebních oborů – specifikace škol, kvalita nikoliv kvantita, přímá komunikace

10 Vize iniciace úpravy nedostatečné legislativy motivace zaměstnavatelů (zaměstnanců), škol (např. praxe aj.) systém marketingu, propagace ( koordinace obecně ) optimalizace školství spolupráce se sociálními partnery (síť) spolupráce se SRN (pracovní skupiny) testování – kariérní poradenství uznávání kvalifikací aj.

11 Vize zakládání podnikatelských subjektů, právní poradenství, inkubátory Regionální vzdělávací a informační centrum personální agenda, agentura destinační agentura: cestovní ruch klastrové iniciativy Vědeckotechnický park Investorské centrum nadace či nadační fond

12 Vize: škola x podnikatelský subjekt spolupráce se SŠ (převážně): stáže a praxe studentů (učitelů) exkurze, praktické ukázky (profily, výstavy aj.) tvorba studijních programů další vzdělávání jiné: materiální či finanční prostředky škole, reklamní činnost, motivační soutěže aj. vedení studentských prací výzkumná infrastruktura a její využití

13 Vize: škola x podnikatelský subjekt spolupráce s VŠ (převážně): účast odborníků z praxe na řízení VŠ vedení studentských praxí, soutěže konzultace sdílení výzkumné infrastruktury, zakázkový a společný výzkum komercionalizace výsledků výzkumu

14 Okresní hospodářská komora Cheb K Nemocnici 2381/2 Cheb Tel:


Stáhnout ppt "VZDĚLÁNÍ JAKO ZÁKLAD SPOLUPRÁCE Okresní hospodářská komora Cheb „Kvalita přináší úspěch, úspěch přináší odpovědnost, odpovědnost přináší kvalitu…“"

Podobné prezentace


Reklamy Google