Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nákupní rozhodování.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nákupní rozhodování."— Transkript prezentace:

1 Nákupní rozhodování

2 Model nákupního chování – 1. část
Firemní marketingové úsilí: výrobek propagace cena distribuční cesty Společensko-kulturní prostředí: rodina neformální zdroje jiné nekomerční zdroje společenská třída kultura a subkultura Vnější vlivy Vstup Referenční skupina zahrnuje všechny skupiny, kt. mají vliv na chování a postoje jedince Názorový vůdce (opinion leader) Role a status

3 Model nákupního chování – 2. část
Firemní marketingové úsilí: výrobek propagace cena distribuční cesty Společensko-kulturní prostředí: rodina neformální zdroje jiné nekomerční zdroje společenské zařazení kultura a subkultura Vnější vlivy Vstup Rozhodování spotřebitele Rozpoznání potřeby Průzkum před nákupem Vyhodnocení alternativ Psychologická oblast: motivace vnímání učení se osobnost přístupy Zkušenost Proces

4 Proč chci dosáhnout toho, o co se snažím?
Nadřazené cíle Vypadat a cítit se dobře Dlouho žít Posílit sebedůvěru Co je to, o co se snažím? Ústřední cíle Cíl: snížit hmotnost Jak mohu dosáhnout toho, o co se snažím? Cvičení Dieta Vedlejší cíle

5 Maslowova pyramida potřeb
Seberealizace (sebeuspokojení) Potřeby ega (prestiž, postavení, sebeúcta) Společenské potřeby (cit, přátelství, sounáležitost) Potřeby bezpečí a jistoty (ochrana, pořádek, stabilita) Fyziologické potřeby (jídlo, voda, vzduch, přístřeší, sex)

6 Vnímání = proces, kterým lidé vybírají, třídí a interpretují informace tak, aby si vytvořili smysluplný obraz světa 3 procesy vnímání: selektivní pozornost selektivní zkreslování selektivní paměť

7 Model nákupního chování – 3. část
Rozpoznání potřeby Průzkum před nákupem Vyhodnocení alternativ Psychologická oblast: motivace vnímání učení se osobnost přístupy Zkušenost Rozhodování spotřebitele Proces Chování po rozhodnutí Nákup: zkušební opakovaný Výstup Hodnocení po nákupu

8 Nákupní rozhodovací proces
Rozpoznání problému Hledání informací Hodnocení alternativ Rozhodnutí o koupi Hodnocení po nákupu

9 Typy kupního chování Velká zainteresovanost Malá zainteresovanost
Významné rozdíly mezi značkami komplexní kupní chování kupní chování hledající rozmanitost Malé rozdíly mezi značkami disonančně-redukční kupní chování zvykové kupní chování

10 Store Intercept Survey (SIS)
= projekt realizovaný GfK Praha v březnu a dubnu 2001 osobní dotazování metodou CAPI (Computer Assisted Pencil Interview) dotazováno bylo zákazníků ve 14 hypermarketech, 24 supermarketech a 12 diskontních prodejnách v ČR 10-min. vstupní a 15-min. výstupní rozhovor sledováno 39 sortimentních kategorií

11

12

13

14

15

16 Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing
Kotler, P. Marketing management Schiffman, L. G., Kanuk, L. L., Nákupní chování


Stáhnout ppt "Nákupní rozhodování."

Podobné prezentace


Reklamy Google