Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

optimalizace zásob V DISTRIBUČNÍ SÍTI

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "optimalizace zásob V DISTRIBUČNÍ SÍTI"— Transkript prezentace:

1 optimalizace zásob V DISTRIBUČNÍ SÍTI
Ing. Zdeněk Opršal Allium, s.r.o.

2 ELIT - více než autodíly
Skupina ELIT Group byla založena v roce 1992 a nyní je plně včleněna do skupiny Rhiag Vlastní distribuční síť 80ti poboček v zemích střední a východní Evropy Skupina zásobuje 5 zemí z centrálního skladu v Praze Nabízí kompletní řešení zajišťující úspěšnou činnost a rozvoj svých zákazníků znalostní informační a kalkulační programy ELIT eTECH, ERE Manager pro ELIT, ELIT eCARIS, ELIT eCAT, ELIT business, diagnostické přístroje a garážová technika

3 ELIT – motivace k projektu
Výkonově nevyhovující systém Nedostatečná funkcionalita v oblasti měření KPI‘s Service level – míra uspokojení zákaznických požadavků Lead Time a Service Level dodavatelů – měření dodací výkonnosti Nízká integrace zemí Nevyhovující prognózy odbytu Nedostatečné řízení backorderu

4 Allium – Dynamic Logistics & Distribution
Allium, s.r.o. působí na trhu již více než deset let. Specializuje se na plánování a řízení v logistických a obchodních společnostech. Nasazuje řešení na bázi Microsoft Dynamics NAV a AX. Pro optimalizaci procesů uplatňuje principy Teorie omezení.

5 Východiska a cíle optimalizace
Elyiahu M Goldratt: Teorie omezení Nákup, zaskladnění, distribuce, vyskladnění, prodej a dodávka je řetězcem činností, které dokáží vytvářet ekonomický efekt definovaný organizací. Jediný faktor, který je mimo řízení organizace je prodej, neboli zájem zákazníka. Omezením je tedy nepředvídatelnost zájmu zákazníka a uplatní se nedostupností zboží, o které má zákazník zájem. Nadměrné zásoby naopak váží fin. prostředky z marže

6 Zboží v zásobovacím skladu
Na začátku řešení uložení zásob v řízených skladech: Nedisponibilní zásobní přihrádky a lokace jsou určeny k uložení zásob, které nelze operativně distribuovat Vyskladňovací přihrádky jsou určeny pro operativní zásobu, která je vyskladňována a expedována k pokrytí vznikajících potřeb Stanovení množství ve vyskladňovací přihrádce je úlohou optimalizace min/max parametrů. Na konci řešení uložení zásob v řízených skladech: Všechny přihrádky jsou disponibilní Ve vyskladňovací přihrádce zůstává to zboží, které je zbytkem z optimální manipulační dávky po dodání k pokrytí potřeb.

7 Zboží v distribuční síti
Na začátku řešení doplnění zásob ve skladech poboček: Ručně definované minimální zásoby na základě zkušeností z minulých prodejů Pravidelné závozy očekávaných množství Na konci řešení doplnění zásob ve skladech poboček : Dynamické stanovení doplňovaného množství na základě prodejních charakteristik zboží Velmi časté závozy nepravidelných množství a operativní přesuny mezi pobočkami

8 Překážky optimalizace
Připustit, že zásoby, které chci prodávat, jsou uloženy mimo moji kontrolu Zajistit, že nebudou obchodníci zklamáni nedostupností zboží – všechny závozy musí být spolehlivé Shromáždit data v jediném informačním systému Zajistit schopnost zúčtování velkého množství pohybů nárazově při vypravení vozidla On-line vyhodnocovat odkud a které zboží pokryje potřebu zákazníků Poskytnout skladníkům a dispečerům přesné a aktuální informace o pracnosti manipulace se zbožím Maximálně zjednodušit veškeré transakce, protože jich bude více S každou novinkou, či při změně, vyhodnocovat prodejní charakteristiky zboží

9 Dílčí opatření Katalog

10 Dílčí opatření – katalog
Definovat možné záměny a alternativy ke zboží. Rychle a efektivně zpracovat celý katalog dodavatele a stanovit vlastní prodejní atributy (cena, termín, …). Vytvořit vlastní prodejní katalog s přesnými a ověřenými informacemi, využitím kontrolních postupů

11 Dílčí opatření Katalog Pult prodejce

12 Dílčí opatření – pult prodejce
Udržet individuální přístup k zákazníkům vyhodnocením historie. Umožnit zákazníkům sdruženou fakturaci, zápůjčky a případně i vratky, pokud to budování vztahu napomůže. Výše uvedeným motivovat zákazníka k závazkům odběru a prognózám.

13 Dílčí opatření Katalog Pult prodejce Šablony rezervace

14 Dílčí opatření – šablony rezervace
Definovat možnosti efektivního pohybu zboží v rámci celé sítě Řídit termíny objednávky a dodávky tak, aby mohly být včas obslouženy zdrojovým skladem Poskytnout informaci o termínu dodání v případě neobsloužení okamžitě u položek, na které je zákazník ochoten čekat.

15 Dílčí opatření Katalog Pult prodejce Šablony rezervace Pult dispečera

16 Dílčí opatření – pult dispečera
Stanovit optimální množství a skladbu vyskladněných zásob. Zajistit včasnost expedice řízením zdrojů ve skladu (skladníků) díky znalosti objemu předpokládané práce. Řídit obsluhu prioritní expedice (např. rezervovaných položek) na úkor odložitelné expedice (např. doplnění minimálních zásob)

17 Dílčí opatření Katalog Pult prodejce Šablony rezervace Pult dispečera
Zúčtování a závoz

18 Dílčí opatření – zúčtování a závoz
Zajistit správnost dodávky - checking Stanovit optimální dávku pro využití kapacity dopravce Stanovit optimální trasu závozu

19 Dílčí opatření Katalog Pult prodejce Šablony rezervace Pult dispečera
Zúčtování a závoz Šablony nákupu - prognózy

20 Dílčí opatření – šablony nákupu
Stanovit prodejní charakteristiky položky Zohlednit spolehlivost dodavatele a rozptyl Lead Time Zohlednit případné připravované marketingové akce

21 Dílčí opatření Katalog Pult prodejce Šablony rezervace Pult dispečera
Zúčtování a závoz Šablony nákupu - prognózy

22 ELIT – dosažené výsledky
Řízení nákupu s podporou modelování systém od společnosti SYNCRON Zvýšení obrátkovosti zásob: rychlejší doplnění MIN/MAX rezervování pouze zákaznických požadavků Pokles stavu odpisových zásob důsledek schopnosti operativnějšího nákupu a důslednějšího sledování zásob Výkonnost systému Asi půl milionu obsluhovaných položek v sortimentu z toho cca 110 tisíc naskladněných položek v celkovém počtu 1,5 milionu kusů denně zpracovává více než 75 tisíc pohybů

23 Děkujeme za pozornost Dotazy?


Stáhnout ppt "optimalizace zásob V DISTRIBUČNÍ SÍTI"

Podobné prezentace


Reklamy Google