Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

I. Trendy online marketingu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "I. Trendy online marketingu"— Transkript prezentace:

1 I. Trendy online marketingu
Petra Brodilová. Martina Laresová Google Česká republika

2

3 The Internet has become people’s best friend

4 People worldwide with internet access via a PC
1.9 billion People worldwide with internet access via a PC [Internet] 1.9bn+ online [D461]; 65% homes in EU-27 [D358] In CZ: 65 % online penetration

5 5.0 billion Mobile subscribers

6 searches per day globally
4.0 billion+ searches per day globally Did you know... Over 4.0 billion searches are conducted per day worldwide [D353] 50% people using Internet via smartphones start with search [D244] Mobile search traffic on Google is up 500% over the past two years [D426]. In US mobile search is estimated to be 8-10% of all queries [D385]

7 people visit social networking sites
800 million+ people visit social networking sites Did you know... >800m visitors to social networking sites (2/3rds internet pop) [D279] >50% Czechs use Facebook, one of highest penetrations worldwide [395] According to Comscore, in May 2010 social networking accounted for 13.9% of total worldwide online time - and 18.7% in Europe [D456]

8 videos streamed per day
2.0 billion videos streamed per day >24 hours uploaded per minute

9 The Internet is the best business partner you’ll ever have

10 A teď ty online trendy?

11 1. Learning to love data

12 2. Brand building

13 3. User engagement

14 4. Social is booming

15 5. Mobile platform coming of age

16 A prakticky?

17 Internet je platforma…
SEO SEM Display (Grafická reklama) Video Mobil Virální reklama Sociální sítě

18 Textová reklama (vyhledávání)
PPC textová reklama ve vyhledávání byla vynalezena Billem Grossem z Goto.com roku První masovější implementace se dočkala s nástupem Google AdWords v roce 2000. Reklama se cílí přímo na hledané výrazy a měla by být stejně relevantní jako neplacené výsledky hledání. Výhody pro inzerenta Oslovení uživatele ve chvíli, kdy má o produkt sám zájem a je v “módu hledání”. Hodnota pro uživatele Relevance. Nevtíravost. Příležitosti Zacílení spotřebitelů ve všech fázích nákupního cyklu. Budování image experta/předního hráče na danou problematiku. Always on. Příklady AdWords, Sklik. říct o Yahoo? (Paul Graham?)

19 Textová reklama (kontextová síť)
Vznikla expanzí textové reklamy z vyhledávání na obsahové weby. V ideálním případě by se měla vyskytovat u obsahu s přesně definovaným tématem a být k němu relevantní. Výhody pro inzerenta Oslovení uživatele v relevantním okamžiku (čte si o zařízení bytu, nabídnu mu půjčku). Hodnota pro uživatele Relevance. Nevtíravost. Příležitosti “Nevtíravá push reklama.” Oslovení uživatele ve fázi “awareness” a “interest”. Příklady AdWords, Sklik, eTarget. AdSense vs AdWords?

20 Grafická reklama (“bannery”)
Přímý potomek tiskové reklamy, funguje od poloviny 90. let. Najdeme ji typicky na obsahových webech. Nakupuje se tradičně na CPM, v poslední době ale stále častěji také na CPC (Facebook i české portály). Výhody pro inzerenta Velká plocha zcela v režii inzerenta. Hodnota pro uživatele Příležitost seznámit se vizuálně s výrobkem/značkou. Příležitosti Vizuální sdělení, awareness, top of mind. Příklady Bannery na iDnes; masthead banner na YouTube; eTarget odkazy s obrázkem; interaktivní “gadgety” Diskuze: bannerová slepota

21 Video reklama Online verze televizní reklamy. Musela se přizpůsobit jinému způsobu konzumace médií na internetu. Na uživatele číhá osamoceně (ne v reklamních blocích). Zaujímá buď místo bannerové reklamy, nebo ji najdeme před a po video-obsahu. Má kratší stopáž než TV reklama (v měřítku s kratším obsahem). Placena CPM nebo Cost-per-Play. Výhody pro inzerenta Odvyprávění složitějšího příběhu, využití TV materiálu, aktivnější vazba s uživatelem než statická reklama nebo animace. Hodnota pro uživatele Zábava. Přitažlivější způsob, jak poznat výrobek/službu. Příležitosti Vyvolání emocí, příběh. Autenticita. Příklady Click-to-play video v obsahové síti; Stream.cz pre-rolls; promovaná videa na YouTube. Dove: Omnia: SPONSORED VIDEO on YT – spíš “nenakupovaná reklama”

22 Propojení online a offline světa.
Mobilní reklama Na mobilu se používá internet stále více a tento trend spíše zrychluje než zpomaluje. Nové technologie umožňují snažší hledání a tím plynulejší propojení “života venku” a mobilního internetu. Zapomeňte na WAP. Výhody pro inzerenta Oslovení uživatele v pohybu. Relevance nejen tématická, ale také lokální. Hodnota pro uživatele Relevance. Rychlost. Příležitosti Propojení online a offline světa. Příklady AdMob, AdWords. Voice search

23 II. AdWords – základy tvoření kampaní

24 Struktura účtu AdWords

25 1 2 3 4 5 Optimalizace Struktura kampaně/účtu Typy shody
Přidávání klíčových slov 4 Psaní a zlepšování inzerátů 5 Optimalizace v obsahové síti

26 Struktura reklamních sestav
Vytvářejte separátní sestavy pro: Témata Nejprodávanější výrobky Brand Jednotlivé produky Long-tail Nápady pro dobrou strukturu: Podle vašeho webu Podle kategorií produktů Podle brandů

27 Sestavy – takhle NE Deodoranty AXE Neodolatelná vůně po celý den.
Buďte svěží s AXE! deodorant axe antiperspirant sprej deodoranty parfémy vůně parfémy a kosmetika značkové parfémy shop parfémy levné parfémy sprchový gel parfémy pro muže nejlevnější parfémy pánská kosmetika kosmetika pro muže Pocení Proti pocení

28 Pánský antiperspirant
Sestavy – takhle ANO Deodoranty AXE Už jsi vyzkoušel AXE? Deodorant, co voní delý den! Antiperspiranty AXE Už jsi vyzkoušel AXE? Antiperspirant, co voní celý den! AXE proti pocení Už jsi vyzkoušel AXE? Svěží vůní proti pocení! deodorant Deodoranty deodorand deo deo sprej natural deodorant deodorant spray Axe deodorant Antiperspirant Antiperspiranty Anti perspirant Antiperspirant axe Pánský antiperspirant Proti pocení Pocení Nadměrné pocení

29 Sestavy – takhle ANO ? ? ? Sprchový gel AXE
Pánská kosmetika Nový AXE ? ? ?

30 1 2 3 4 5 Optimalizace Struktura kampaně/účtu Typy shody
Přidávání klíčových slov 4 Psaní a zlepšování inzerátů 5 Optimalizace v obsahové síti

31 Klíčová slova - shody Shoda Formát v AdWords Kde se bude zobrazovat
Příklady dotazů Volná parfémy K dotazu, který obsahuje toto slovo a jeho synonyma Parfumy pro muže Parfémy Nejnovější parfém Frázová “parfémy” K dotazu, který obsahuje toto slovo v přesném znění Parfémy Praha Přesná [parfémy] Dotaz, který přesně odpovídá klíčovému slovu Vylučovací - dámské “zdarma” [parfemy.cz] Reklama se nezobrazí, když budou tato slova ve vyhledávacím dotazu Reklamy se nezobrazí: Parfémy zdarma

32 1 2 3 4 5 Optimalizace Struktura kampaně/účtu Typy shody
Přidávání klíčových slov 4 Psaní a zlepšování inzerátů 5 Optimalizace v obsahové síti

33 Vyberte ta správná klíčová slova
Základní klíčová slova (deodorant) Cílenější slova (pánský deodorant) Singulár & plurál (deodoranty) Nejčastější překlepy/variace (deodorand)

34 1 2 3 4 5 Optimalizace Struktura kampaně/účtu Typy shody
Přidávání klíčových slov 4 Psaní a zlepšování inzerátů 5 Optimalizace v obsahové síti

35 Jak psát reklamní texty
Buďte konkrétní! Unique Selling Points (USPs)! Ve vhodných případech použijte dynamické inzeráty Vytvořte originální nadpis Zahrňte brand Nesmí chybět klíčové slovo (to nejlépe fungující v sestavě) Vytvořte více variant a testujte, zlepšujte a opět testujte

36 Tipy pro reklamní texty
USPs: speciální nabídky, něco co nemá konkurence Brand Ceny Call-to-Action 2 – 4 kreativy na sestavu → auto-optimizalizace Dynamické inzeráty 36 36

37 Dynamické inzeráty Použijte správný formát: {KeyWord: Implicitní text}
Způsob zapsaní KeyWord ovlivní velikost písmen vloženého klíčového slova Implicitní text bude vložen v případě, že nelze vložit klíčové slovo (například kvůli překročení znakového limitu). {KeyWord:Letenky do celého světa} Akční letenky do celého světa. Rezervujte online se slevou! Letenky Paříž Letenky Budapešť Letenky Maroko Letenky Londýn Letenky Stockholm Letenky Praha Letenky Brno Letenky Madrid Letenky Dublin Letenky Miláno Letenky Řím Letenky Split .... 37 37

38 Reklamní síť Google Efektivní síť

39 Co je reklamní síť Google
YouTube a Google služby Doubleclick Ad Exchange Partnerská síť stránek The Google Content Network delivers advertisers measurable performance at scale by harnessing the power of our precise contextual targeting engine to reach engaged audiences. It’s a simple, cost-effective way to advertise on millions of high-quality news pages, topic-specific websites, video sites, and blogs. The DoubleClick Ad Exchange also offers high-quality inventory, which, when combined with Google’s targeting technology, allows advertisers to maximize reach and relevancy while meeting ROI goals. Adexchange inventory can be accessed via Adwords and vice versa. Stránky Feed Hry Sociální sítě Video Mobil

40 Zasáhněte uživatelé nejnavštěvovanějších i specializovaných serverů
Reach Masová média Flexible site placement; targeting options #1 Online Advertising Network Specializované weby Počet stránek 40

41 Přesné cílení pro dosažení vašich cílů
Kde jsou uživatelé právě teď Kde uživatelé už byli Kontextové cílení Remarketing Cílení na kategorie With introduction of IAB along side current targeting options, we have the most robust targeting of any network. Additionally, we are confident our IAB with evolve to be the most powerful of any network: Our Scale: the scale of our network means you'll have more reach with and more users you can connect your message to using this type of targeting Our Algorithm: Due to our expertise in contextual targeting, we've created a powerful algorithm for scanning the pages on the web, which increases our ability to accurately classify users into interest categories based on their web browsing behavior By also using YT data, we can not only rely on browsing data on the web to classify users into interest categories, but can also use information about what kinds of videos those users are watching on YouTube to strengthen the relevance of our ads.  Above-the-fold targeting to maximize the chances of a user seeing your ads AdPlanner 1000 filtering to ensure your ads appear only on the highest-quality inventory Cílení na umístění 41 41

42 Kontextové cílení Doručuje reklamy uživatelům na základě obsahu, který právě čtou. To vše pomocí nejpokročilejší technologie pro získávání kontextu z textového obsahu Vaše reklama Google používá klíčová slova a témata k nalezení toho správného obsahu pro vaše reklamy. Google technology scans millions of web pages, analyzing text, language, links and page structure to make sure your ad finds the best audience. With contextual targeting, we use keywords and themes to find the right placements, showing your ads on Display Network web pages that are the most suitable match for your message. If you sell digital cameras, your ads may show up on photography blogs or camera review sites. This puts your ads in front of an audience that is interested in your business and more likely to take action.

43 Vyberte si z desítek kategorií:
Cílení na kategorie Doručuje reklamy na stránky podle zařazení jednotlivých stránek do kategorií Vyberte si z desítek kategorií: Auto stránky Cestování Luxusní zboží Golfové stránky Vaše reklama

44 Umístěte svoji reklamu na konkrétní stránky v reklamní síti Google
Cílení na umístění Umístěte svoji reklamu na konkrétní stránky v reklamní síti Google Specifikujte konkrétní stránky, online video, hru nebo RSS feed, kde chcete, aby se vaše reklama zobrazovala. Nástroj AdPlanner vám pomůže nalézt vhodné stránky pro vaše specifické publikum. Vaše reklama Do you already know sites that your customers frequent? Placement targeting lets you put your message where you think it’s the best match for your business. You can show your ad on specific web pages, online videos, games, RSS feeds, and mobile sites that you select.

45 Remarketing 97% nových návštěvníků stránek nekonvertuje při první návštěvě vašeho webu. Zasáhněte je v reklamní síti Google a dostaňte je zpět na své stránky. Vaše stránky Vaše reklama Target people who have visited your website but didn’t convert Re-advertise to these people with a different message Bring them back to your website - engage them again 97% of new site visitors don’t convert on the first visit* Target them on a network with more reach, scale & efficiency than any other 84% of the UK online population can be reached on the Google Display Network You only target hot prospects that have previously engaged with your site No premium for Remarketing on the Google Display Network

46 Reklamní síť Google Doporučené řešení k dosažení vašich marketingových cílů
Direct Response Branding Cíl Nákupy, stažení, zápis do newsletteru atd. Zvyšování povědomí o značce Vytváření zájmu Cílení Cílení na kategorie Kontextové cílení Remarketing Cílení na umístění Platební model CPC (cena za proklik) CPM (cena za zobrazení) Reklamní formáty Text Banner, Sponzorované video Banner Video Reklamní formáty ve videu Výkon Branding Jak začít s reklamní sítí Google Kontaktujte svého Google account manažera nebo agenturu Společně navrhneme nejlepší strategii pro splnění vašich marketingových cílů

47 Škála reklamních formátů
Ad Format Sizes Standardní banner (JPG / GIF) Flash banner Video Banner: 468 x 60 Square: 250 x 250 Small Square: 200 x 200 Leaderboard: 728 x 90 Medium Rectangle: 300 x 250 Large Rectangle: 336 x 280 Skyscraper: 120 x 600 Wide Skyscraper: 160 x 600

48 Pod kontrolou: Nastavte si platbu na míru
CPM Cost Per Thousand Impression CPC Cost Per Click Co? Plaťte vždy, když se reklama zobrazí Plaťte pouze tehdy, když uživatel klikne na vaši reklamu Kdy? Kampaně, u kterých vám jde o vizibilitu a jsou pro vás důležité metriky jako počet impresí, frekvence zobrazení a reach Kampaně, kde vám záleží na počtu kliků a měříte veličiny jako prodeje, stažení softwaru nebo leady Our auction allows you to bid for every ad spot, ensuring that you are paying the most competitive possible prices - no middle man, no inflated prices. You'll only pay—at most—one cent more than the minimum necessary to maintain your ad position on the page. Aukční systém vám zaručí nejlepší možnou cenu pro zobrazení vaší reklamy Měření konverzní a nástroje pro automatizaci jsou vám k dispozici bez dodatečných nákladů

49 Optimalizace pro lepší výsledky
Optimalizujte manuálně Optimalizujte automaticky Sledujte pravidelně reporty: Účinnost umístění Dosah a četnost Konverze Používejte Optimalizátor konverzí a nastavte svoji maximální CPA V průměru 21% nárůst konverzí a 14% pokles CPA* Dodejte pouze kreativu, budget a cílové CPA a Auto Optimalizátor* vám dodá konverze Nabídněte vyšší cenu, tak kde to funguje Vylučte to, co nefunguje Investujte více v čase, kdy reklama více konvertuje Ovládejte frekvenci zobrazování * Source: Google Internal Analysis. This analysis compares the performance of Conversion Optimizer campaigns with a control set of campaigns and represents the average impact of Conversion Optimizer. The actual impact will vary from campaign to campaign.

50 A co grafika? Display Ad Builder
Insurance Mobile B2B Software Education Which ads are done in DAB? Tech Retail Education Retail

51 Dotazy?


Stáhnout ppt "I. Trendy online marketingu"

Podobné prezentace


Reklamy Google