Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Strategický management
1. Vznik a druhy strateg. řízení 2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence 3. Strategické přístupy a typologie strategií 4. Metody a techniky strat. Managementu 5. Strategický cyklus
2
1. Vznik a druhy strategického řízení
Dlouhodobost Komparativní výhoda Pravé a nepravé strat. řízení Strategie
3
2.Strategie efektivnosti a pojetí konkurence
4
4
5
Koncepční myšlení Konkurence Spolupráce Fúze Akvizice Strategické aliance
6
3. Strategické přístupy a typologie strategií
Historie strategických přístupů Přehled strategických přístupů Typologie strategií
7
Přehled strategických přístupů
a)Hierarchické pojetí b)Strategie akceptující změny c)Strategie S-P-C d)R-C-P- model e)Strategické kompetentnosti
8
a)Hierarchické pojetí:
Mise …. Cíle ….Strategie….Taktiky
9
b)Strategie akceptující změny
H.MITZBERG …5P Plan Ploy Position Perspective Pattern
10
c)Strategie S-P-C- - Structure Conduct Performance Např. Porterův model
11
c1)Porterův model : obr.
12
12
13
d)R-C-P model -resource -conduct -performance
14
e)Strategické kompetentnosti
- demokratizace strategií
15
Typologie strategií: Podle agresivity: ofenzivní,neutrální,defenzivní a vyklizení pozic Porterovy generické strategie: nízké náklady, diferenciace,úzké zaměření Rozvojové strategie: reaktivní, kreativní Funkční strategie:market.,finanč.,invest.,aj
16
4. Metody a techniky strat. managementu
Finanční analýza Teorie hodnoty Benchmarking Analýza zdrojů SWOT analýza SPACE metoda PEST metoda VRIO metoda Balanced scorecard (BSC)metoda Target costing metoda
17
Finanční analýza: Oblasti využití Ukazatelé: vývojový trend poměrové ukazatele pyramidový rozklad např. Du Pont analýza
18
Du Pont analýza ROE x ROA
19
Teorie hodnoty umožňuje: optimální alokaci, měřit výkonnost, harmonizovat cíle VxMxZ EVA= NOPAT – C.WACC MVA= P - BV
20
Benchmarking -zásada generála Sun-c -zásada-buď nejlepší z nejlepších Interní x externí benchmarking
21
Analýza zdrojů: Metoda BCG: -strategie podpory -strategie udržování -strategie sklízení -strategie zbavování se
22
22
23
2. Metoda General Electric
24
24
25
25
26
3. Ansoffův model růstu
27
27
28
SWOT analýza Metoda- strenghts - weaknesses -opportunities - threats Hrozby a příležitosti okolí Silné a slabé stránky podniku
29
29
30
30
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.