Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPeter Beránek
1
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ
2
Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: poslání firmy, vize firmy, cíle firmy, marketingový plán Anotace: Prezentace na upevnění základních znalostí o řízení a rozšíření informací z oblasti marketingového řízení. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba. EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
3
Marketingové řízení je proces stanovování firemních cílů, plánování a realizování kroků vedoucích k jejich dosažení středem pozornosti marketingového řízení je spokojený zákazník marketingové řízení – nedílná součást řízení každé firmy důležitá rozhodnutí – v TOP managementu na úrovni strategického plánování EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
4
Marketingové řízení poslání firmy aby byla firma úspěšná - zformulovat poslání a vymezit cíle, kterých má být dosaženo určuje smysl existence firmy vychází z tradice firmy odráží stávající realitu odlišuje firmu od konkurence výchozí bod pro strategické plánování EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
5
Marketingové řízení při definování poslání by měla firma vycházet z předpokladů: jaká je oblast podnikání? – lze vycházet z charakteristiky produktu, technologie výroby, trhu kdo jsou zákazníci firmy? jaký význam má firma pro zákazníka? kým firma je? poslání firmy – reálné, konkrétní, založené na kvalitě firmy, motivující EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
6
Marketingové řízení vize firmy představuje dlouhodobý výhled, čeho chce firma dosáhnout cíle firmy konkrétní představy, které určují působení firmy obvykle vyjadřovány v číselné podobě zisk, obrat, získání nových trhů, upevnění pozice na trhu, snížení zmetkovosti EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
7
Marketingový plán časové hledisko plánování operativní plán krátkodobý, do 1 roku slouží ke každodennímu řízení firmy taktický plán střednědobý od 1 do 3 let umožňuje rychlou reakci na změny ve vnějším marketingovém prostředí EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
8
Marketingový plán strategický plán dlouhodobý nad 3 roky vychází z poslání a vize firmy dává firmě náhled na její budoucí postavení v závislosti na vývoji na trhu EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
9
Marketingový plán marketingový plán stanovuje: kde se firma nachází kam směřuje jak může dosáhnout stanoveného cíle vypracovává se pro trhy, výrobky, značky EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
10
Marketingový plán struktura marketingového plánu 1.úvod – shrnutí stanovených cílů 2.zjištění současné marketingové situace a situace na trhu (SWOT) 3.cíle a problémy – firma vychází z předcházejícího hodnocení, vyvarovat se problémů 4.marketingové strategie – definování strategie směřující k cíli EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
11
Marketingový plán 5.programy činností – co a kdy se bude dělat, za kolik, kdo je odpovědný 6.rozpočty – očekávané zisky a ztráty 7.kontrolní mechanismy – sledování postupu plnění plánu EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
12
Opakování Co je marketingové řízení? Co je marketingový plán? Jaká je podstata operativního plánování? EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
13
Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-002-5. Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1999. ISBN 80-7079-527-1. Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. Kliparty jsou volně přístupné v programu Word. EKO VY_32_INOVACE_EKO_12
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.