Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJaroslava Konečná
1
Evropské projekty & management VÝCHODISKA: Realita vstupu do EU, rozvoj regionů, potřeba posílení dovedností zaměstnanců a organizací, možnost změny pracovních procesů pod vlivem možností ICT (nejen v IT odboru!!!) Využití evropských programů k plnění PRK, včetně čerpání finančních prostředků Řešení kapacity KrÚ (personální, technické, finanční) Potřeba posílení projektového managementu nejen v souvislosti s EU Potřeba doplnění EU týmu o kapacity pro realizaci projektů z jiných než SF Již praxí vyzkoušené jiné formy – nefunkční nebo složité
2
eEurope IDA eContent eTEN Culture 2000 Minerva Leonardo Youth Innovative Actions IST Programy EU (jiné než SF) ERA INTERREG
3
1.Podpora mezinárodní spolupráce evropských regionů na bází společných projektů 2.Vyhledávání a zajištění doplňkových zdrojů financování regionálních aktivit z prostředků programů evropského Společenství 3.Informační a servisní činnost pro zainteresované subjekty VS (KrÚ, organizace kraje) a regionální subjekty v oblasti evropských projektů 4.Posílení manažerského a projektového potenciálu a kapacit regionálních subjektů VS (včetně např. speciálních školení a tréninků) Evropské projekty & management CÍLE:
4
Proč EPMA? Další formy spolupráce: 1. komerční(objednávka) Výhody: Nezávaznost vztahů Časové vymezení Konkrétnost práce Vymezený účel (Objednávám to, co chci ) Jednoduchost Nevýhody: Nezávaznost Omezenost v čase Omezený obsah Omezený účel (neobjednám to, o čem nevím, nevím jak dopadne) Nenaučím se ! Vysoká cena EU expertů a agentur !!! (50 – 200 EUR/ hod) 250.tis – 1 mln Kč /měsíc 250.tis – 1 mln Kč /měsíc
5
Proč EPMA? Další formy spolupráce: 2. Nová organizace, KrÚ= investor a 100% vlastník Výhody: Vlastnictví KrÚ Dlouhodobost smluvního poskytování služeb Pocit větší kontroly Nevýhody: Nedostatečná legislativa Velké počáteční investice Nejistý výsledek (kriteria?) Neřeší problém lidských zdrojů
6
Proč EPMA? Další formy spolupráce: 3. ZÁJMOVÉ SDRUŽENÍ Výhody: Stabilita výkonu (servisu) Komplexnost řešení (viz.cíle) Investice do vlastních zaměstnanců (tým) Konkurenceschopnost kraje Stanovený finanční rozsah Zákonem upravené kontrolní mechanismy Nevýhody: Složitost zřízení (procedurálně) Počáteční risk partnerství Nejistý výsledek (kriteria?)
7
EPMA: podíly (a zastoupení) zakládajících členů EPMA Vysočina 1/3 BMI 1/3 CI 1/3 Vysočina 1/2 BMI 1/2 EPMA VS + Neziskovka+Business VS + Neziskovka + ?
8
Možné oblasti rozvoje – PRK
9
Vysočina Fondy EU 50%25% Evropské projekty & management Vstupy (možná varianta): BMI Rozpočet na řízení a spolufinancování projektů Personální a technické kapacity Rok 1 (do konce 2005) 25% 70%15% Rok 2 15% 90%5% Rok 3… 5%
10
Vysočina (náklady) 25% Evropské projekty & management Výstupy (možná varianta): BMI (náklady) Rok 1 (1:1) (do konce 2005) 25% 15% Rok 2 (1:2,3) 15% 5% Rok 3 (1:8) … 5% Vysočina (výnosy) BMI (výnosy) 25% 35% 40%
11
Vysočina Fondy EU 3m Kč1,5m Evropské projekty & management Rozpočet (možná varianta): BMI Rozpočet na řízení a spolufinancování projektů Personální a technické kapacity Rok 1 (do konce 2005) 1,5m 4m Kč0,75 Rok 2 0,75 18m Kč0,5 Rok 3… 0,5 Celkový rozpočet EPMA je závislý na celkovém rozpočtu kraje Vysočina na kofinancování projektů !!
12
Rozhodovací kritéria: Poměr „cena“ – „výkon“ (kontrola přínosu sdružení na konci roku 2005 a pak ročně dle schváleného plánu) Ostatní přínosy pro kraj (míra pozitivních referencí) Míra minimalizace rizik (přímá kontrola výstupů kde je nositel sám kraj) Kontrolovatelná forma organizace (účetnictví, výroční zprávy, kontrolní orgány) Ochota kraje uvolňovat prostředky do kofinancování a realizace projektů
13
EPMA: struktura sdružení Valné shromáždění (5+5) Předsednictvo (2+2) Kontrolní K. (2+2) Předseda (kraj) Ředitel (BMI)
14
Vazba mezi orgány sdružení Valné shromáždění – nejvyšší orgán, rozhoduje o základních otázkách (členství ve sdružení, složení orgánů, …), Předsednictvo – řídí činnost sdružení, vykonává všechny činnosti, které nejsou vyhrazeny VS, je statutárním orgánem sdružení Předseda – je statutárním orgánem sdružení (jak to vyžaduje občanský zákoník), Ředitel – výkonný orgán sdružení odpovědný za činnost sdružení Předsednictvu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.