Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMária Dvořáková
1
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
2
Nabídka Množství zboží, které chce prodávající za určitou cenu prodat. Nabídka je funkcí prodávajícího, který chce za maximální cenu prodat maximální množství zboží a naopak, což vyplývá z pravidla maximalizace zisku, který chce podnik z dlouhodobého hlediska vytvořit.
3
Nabídka Množství Q Nabídka
4
Faktory ovlivňující výši nabídky výrobní náklady: Jestliže se výše výrobních nákladů vzhledem k tržním cenám snižuje, podniky rozšiřují výrobu. ceny výrobních substitutů: Výrobky, které jsou ve výrobě nahraditelné jinými výrobky. Roste-li cena jednoho substitutu, pak nabídka jiného klesá, neboť zájem výrobců se přesouvá na výnosnější výrobu
5
Faktory ovlivňující výši nabídky způsob organizace trhu: Státní zásahy, daňový systém, úroková míra, konkurence, míra monopolizace trhu. Dotace: formou daňových úlev zvyšuje nabídku formou garantovaných cen zvyšuje nabídku
6
Faktory ovlivňující výši nabídky Clo: Vysoké clo zvyšuje ceny dováženého zboží a tím chrání domácí výrobce před konkurencí. Nabídka na vnitřním trhu však většinou klesá.
7
Cenová elasticita nabídky Procentní změna nabízeného množství zboží v závislosti na procentní změně ceny zboží. % Q Es = ------------- % C Q – množství C - cena
8
Cenově elastická nabídka Es > 1 Jednoprocentní růst ceny vyvolá více než jednoprocentní vzrůst nabízeného zboží. Zboží, u něhož lze poměrně jednoduše rozšiřovat výrobu
9
Cenově elastická nabídka Množství Q Nabídka
10
Dokonale elastická nabídka Množství Q Nabídka
11
Jednotkově elastická nabídka Zboží, které nemá zvláštní charakter (teoretická varianta). Es = 1
12
Cenově neelastická nabídka Es < 1 Jednoprocentní vzrůst ceny vyvolá méně než jednoprocentní vzrůst nabízeného množství. Zboží, u kterého nelze jednoduše rozšiřovat výrobu (zemědělské produkty – obilí).
13
Cenově neelastická nabídka Množství Q Nabídka
14
Dokonale neelastická nabídka Množství Q Nabídka
15
Změna nabídky z hlediska času
16
Ultrakrátké období Cena vzroste tak rychle, že výrobce nemůže zvětšit nabízené množství zboží.
17
Ultrakrátké období Množství Q Nabídka
18
Krátké období Výrobce má dostatek času, aby změnil variabilní složky kapitálu (přijal nové zaměstnance, prodloužil pracovní dobu), ale zvyšování výroby narazí v určitém okamžiku na kapacitu fixních složek kapitálu.
19
Krátké období Množství Q Nabídka Fixní složky
20
Dlouhé období Období je dostatečně dlouhé pro změnu variabilních a fixních složek kapitálu.
21
Dlouhé období Množství Q Nabídka
22
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.