Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Evaluační standard a hodnocení žáků v uzlových bodech vzdělávací dráhy z hlediska APZŠ ČR SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
2
Proč hodnocení žáků v uzlových bodech?
Rozvoj vzdělávací soustavy → Kvalita Hodnocení žáků = jedna z podmínek rozvoje (zpětná vazba pro školy i pro systém) Rozvoj každé školy → rozvoj soustavy Důrazný nesouhlas s vytvářením žebříčků škol
3
Co by mělo být předmětem hodnocení?
Úroveň dosažení požadavků stanovených RVP Hodnotit (a v užším slova smyslu testovat) lze pouze standardizované hodnoty → před hodnocením (testováním) musí proběhnout standardizace výstupů = musí vzniknout evaluační standardy
4
Jak dospět ke standardizaci výstupů?
Rámcový vzdělávací program Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Tematický celek Očekávaný výstup Evaluační standard Evaluační nástroj (např. testová úloha) (Klíčové kompetence, Průřezová témata)
5
Evaluační standardy a nástroje
Popisují požadovanou úroveň dosažení OV Formulace musí umožňovat měřit míru jejich dosažení Evaluační nástroje: Odborně zpracované, důkladně vědecky ověřené Různorodé K dispozici učitelů
6
Na jaké úrovni hodnotit?
Úroveň žáka - dílčí hodnocení, hodnocení na vysvědčení, výstupní hodnocení Školní úroveň - v rámci vlastního hodnocení Také potřebují evaluační standardy (stanovené) a evaluační nástroje (vlastní nebo nabízené)
7
Na jaké úrovni hodnotit?
Státní úroveň (státní zakázka) - hodnotit jen uzlové body: a) oblasti (Čj, M, Cj, ??? všechny oblasti ???) b) etapy (5. a 9. roč., ? PV, ? 3. roč.) - použité formy: a) testy b) jiné formy ? - frekvence: závislá cílech, na finan. náročnosti
8
Kdo vytvoří systém? Odpovědnost má MŠMT
Pověření specializovaného pracoviště ? Spolupráce – poradní sbory ?
9
Kdo to bude realizovat? Organizace řízená MŠMT ?
Organizace vybraná na základě soutěže ? ČŠI ?
10
Kdo bude využívat výsledky?
Žáci – své výsledky Rodiče – výsledky svého dítěte Školy – všechny výsledky Zřizovatelé škol – souhrnné výsledky svých škol ČŠI – všechny výsledky Kraje – souhrnné výsledky kraje MŠMT – celostátní a krajské výsledky Veřejnost – celostátní výsledky
11
Za kolik? Efektivitu vynaložených prostředků může podpořit:
Využití již nabytých zkušeností na národní úrovni Využití mezinárodních zkušeností Zapojení všech špičkových lidských kapacit v této oblasti Důsledné využití ICT
12
Děkuji Vám za pozornost
Jan Ámos Komenský „ … vzdělání a výchova člověka má smysl jen v těsném sepětí se sociální nápravou všeho, tj. celé společnosti v jejím vývoji …“ „… všechno nechť svobodně plyne, buď násilí vzdáleno věcem … „ Děkuji Vám za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.