Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTereza Čechová
1
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě Boris Šraut BP konzultant Duben 2006
2
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 2 Obsah: Východiska Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou Component Business Modeling (CBM) Service Oriented Architecture (SOA) Portfolio služeb Standardy Postup
3
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 3 IBC Ostrava
4
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 4 Věcná náplň VstupyVýstupy Výsledky Cíle Zpětná vazba Strukturální analýza Efektivnost Hospodárnost Účelnost
5
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 5 Analýza procesů PROCESY VstupyVýstupy Pravidla (Postupy) Nosné mechanismy
6
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 6 Obsah: Východiska Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou Component Business Modeling (CBM) Service Oriented Architecture (SOA) Portfolio služeb Standardy Postup
7
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 7 Transformace užití procesů Sloučení, přínosy & zjednodušení Transformace užití procesů Sloučení, přínosy & zjednodušení On Demand provozní prostředí Požadavky Kompozitní služby (SOA) Kompozitní procesy (CBM) Component Business Modeling RozvojInfrastrukturaŘízení Service-Oriented Architecture (SOA) SW řešení Integrace Řízení infrastruktury Věcné řešení Flexiblní IT Od modelů věcných procesů a navazujícího provozního prostředí je požadována větší flexibilita
8
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 8 Identifikuje příležitosti pro transformaci na úrovni věcných procesů Požaduje, aby nové procesy byly flexibilní a umožňovaly skládání CBM se jeví ve věcné oblasti jako složka s definovanými službami, které příslušná oblast produkuje nebo spotřebovává Služby, realizované prostřednictvím procesů, jsou složeny ze služeb produkovaných IT systémy, zabezpečovaných poskytovateli nebo podporovaných manuálně Component Business Model přístup vytváří základní pozici pro realizaci a užití service-oriented architektury
9
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 9 Existující zdroje Service-Oriented Architecture (SOA) je složena z mnoha vrstev: služeb, složek, které je realizují a servisních toků Jednoduché služby Složené služby Modelování služeb Služby Business procesy Složky QM,CQI,RM, bezpečnost, řízení & monitoring (Služby pro infrastrukturu) Procesní choreografie Jednoduché a složené služby Složky modelu řešení Package Custom Application Zákaznické aplikace SW balíky Uživatel služeb Poskytovatel služeb Integrovaná architektura Legenda
10
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 10 ? Spolupráce, Iterační aktivity, KPI, vstupy, výstupy, události, příčiny, & identifikace měřitelných dat Validace statického CBM Vytvoření dynamického CBM Vytvoření procesního modelu Rozvinutí řešení Zpracování SOA Hrubé členění služeb Jemné členění služeb Identifikace cílových business služeb Vytvoření procesního modelu, toky & služby, vytvoření portfolia Vytvoření konceptuální & specifikační úrovně řešení 1235 Vytvoření návrhu architektury 4 Zpětná vazba z monitoringu & řízení Základní postup identifikuje klíčové oblasti na nejvyšší úrovní pro vytváření jednotlivých kroků přechodu od dílčí k servisně orientované architektuře
11
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 11 Step 2: Definování modelu služeb [NOVÉ] Identifkace jednotlivých služeb založených na příslušných komponentách věcné náplně Společná specifikace služeb a komponent Realizace SOA založená na architektuře systému Step 3: Implementace modelu služeb Realizace servisně orientované architektury pro podporu automatizovaných částí věcné náplně systému Implementace služeb založená na šíři záběru projektu Implementace příslušných mechanismů vnitřní / vnější bezpečnostní politiky Step 1: Rozložení věcné náplně na jednotlivé komponenty Rozbor, co je strategicky důležité a co je jen provozní záležitostí v hodnotovém řetězci jednotlivých oblastí věcné náplně Analyzování různých KPI spojených s těmito komponentami Priorizace postupu a sestavení přehledu transformace do projektových kroků CBM strategie SOA realizace SOMA modelování Věcně uspořádaná IT Architektura Základní postup pro definování / vytvoření jednotlivých složek věcné náplně, definování služeb systému a uspořádání ve vztahu k vrstvám aplikací a IT infrastruktury
12
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 12 Obsah: Východiska Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou Component Business Modeling (CBM) Service Oriented Architecture (SOA) Portfolio služeb Standardy Postup
13
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 13 Uplatňování standardů : Řízení rizik IBM Business Continuity Risk Management Model Bezpečnost ICT Cobit (V4.0) Procesní řízení WDL UML ARIS metodologie Kvalita ISO 9000 ČSN ISO/IEC TR 13335 1- 4 ČSN ISO/IEC TR 17799
14
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 14 Obsah: Východiska Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou Component Business Modeling (CBM) Service Oriented Architecture (SOA) Portfolio služeb Standardy Postup
15
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 15 Systémová integrace:
16
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 16 Řešení a architektura systému:
17
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 17 Základní charakteristika řešení
18
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 18 IBM propracovala metody pro systémovou integraci informační infrastruktury a přinesla do této oblasti měřitelnost přínosů a hodnot předávaných svému zákazníkovi. Děkujeme za váš čas.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.