Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumil Rohla
1
Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor fondů a programů EU Oddělení grantových schémat Grantové schéma Plzeňského kraje Opatření 3.2. – „Podpora sociální integrace v Plzeňském kraji“ 1.kolo výzvy (Podrobné informace v Pokynech pro žadatele)
2
ZAMĚŘENÍ GRANTOVÉHO SCHÉMATU Vytváří podmínky pro možnou neinvestiční podporu organizací pracujících v oblasti sociální integrace v Plzeňském kraji. Cílovou skupinou realizovaných akcí jsou sociálně ohrožené skupiny obyvatelstva a to zejména: dlouhodobě nezaměstnaní, ne plně gramotní, absolventi škol a mladiství bez praxe, občané bez kvalifikace nebo s nízkou kvalifikací, občané s omezenou schopností pohybu a orientace, národnostní a etnické menšiny, občané vracející se z výkonu trestu odnětí svobody a výchovných zařízení, drogově závislí, osoby bez přístřeší, děti a mládež ohrožené delikvencí, osoby ohrožené prostitucí, matky s dětmi, ženy v domácnosti a další.
3
ZPŮSOBILÍ ŽADATELÉ obce; svazky obcí; organizace zřizované obcemi či krajem; nestátní neziskové organizace; Hospodářská komora ČR a její složky.
4
NAVRŽENÉ DOTAČNÍ TITULY Prevence - zabránění zvyšování počtu sociálně vyloučených osob formou preventivních programů zejména pro mládež ve věku 15 – 25 let; Odstraňování bariér - odstraňování bariér bránících pracovnímu uplatnění izolovaných skupin obyvatelstva ohrožených sociálním vyloučením; Zaměstnávání – snižování počtu sociálně vyloučených osob přímým zaměstnáváním těchto osob; Komunitní plánování sociálních služeb.
5
Celkový objem finanční podpory je cca 88 mil. Kč. Dotace bude poskytována jako podíl na celkových uznatelných nákladech akce (90 % až 100 %). Spolufinancování ve výši 0 – 10 % zajišťují příjemci podpory. Míra podpory se liší vzhledem k dotačnímu titulu, v rámci něhož je akce předkládána a právní formě žadatele, kterým je akce realizována: FINANCE (1)
6
FINANCE (2) Míra spolufinancování u akcí předkládaných obcemi, svazky obcí, organizacemi zřizovanými krajem a obcemi a Hospodářskou komorou ČR a jejími složkami, které obsahují aktivity definované v rámci dotačních titulů Prevence, Odstraňování bariér a Zaměstnávání, může činit až 90 % celkových uznatelných nákladů akce. Míra spolufinancování u akcí předkládaných NNO, které obsahuji aktivity definované v rámci dotačních titulů Prevence, Odstraňování bariér a Zaměstnávání, může činit až 100 % celkových uznatelných nákladů akce. Míra spolufinancování u akcí předkládaných všemi způsobilými subjekty, které obsahují aktivity definované v rámci dotačního titulu Komunitní plánování, může činit až 90 % celkových uznatelných nákladů.
7
Minimální výše dotace na jednu akci je 300 000 Kč. Maximální přípustná výše dotace na jednu akci je stanovena na 10 milionů Kč. V případě 100% míry spolufinancování je tedy minimální přípustná výše celkových uznatelných nákladů na jednu akci 300 000 Kč. V případě 90% míry spolufinancování činí minimální přípustná výše celkových uznatelných nákladů na jednu akci 333 334 Kč (z důvodu nutnosti 10% spolufinancování celkových uznatelných nákladů ze strany žadatele – 33 334 Kč = 10 %; 300 000 Kč = 90 %). FINANCE (3)
8
ZAMĚŘENÍ PODPOROVANÝCH AKTIVIT Prevence – vyhledávání jednotlivců a skupin ohrožených rizikovým vývojem a nabízení volnočasových aktivit, neformální vzdělávání, poradenství a psychologická pomoc, a to především mládeži ve věkové kategorii 15 – 25 let apod. Odstraňování bariér – obnovování pracovních návyků, vzdělávání a zvýšení dovedností pro nalezení zaměstnání, psychologická pomoc při řešení problémů integrace do společnosti a na trh práce apod. Zaměstnávání – zřizování a provoz chráněných dílen, inovativní programy v rámci již existujících chráněných dílen apod. Komunitní plánování – tvorba komunitních plánů sociálních služeb, posílení či tvorba místních partnerství umožňující řešit vytipované problémy apod.
9
POVINNÉ PŘÍLOHY ŽÁDOSTI (1) Soulad s rozvojovou strategií; Čestné prohlášení (tato příloha bude vygenerována programem ELZA jako součást vytištěné žádosti); Podrobný rozpočet projektu (dle vzoru pro SROP Příloha č. 4 Pokynů pro žadatele); Podklady pro ekonomické hodnocení akce (dle povinné osnovy v Příloze č. 8 PPŽ do výše 90 mil. Kč celkových nákladů je zpracovávána Zjednodušená studie proveditelnosti); Logický rámec akce (dle povinné osnovy v Příloze č. 5 PPŽ cíle, účel, výstupy, aktivity akce); Doklady o právní subjektivitě žadatele (doklad o přidělení IČ a další dle právní subjektivity);
10
POVINNÉ PŘÍLOHY ŽÁDOSTI (2) Podklady pro posouzení finančního zdraví žadatele (obce - doklad o dluhové službě, ostatní - daňová přiznání za poslední 3 roky); Doklad o partnerství; Doklad o prokázání vlastnických vztahů (výpis z katastru nemovitostí, snímek z katastrální mapy); Doklad o posouzení vlivu akce na životní prostředí (dle Pokynu MŽP č. 3/2004 a seznamů vyloučených záměrů z hlediska posuzování vlivu na ŽP a NATURA 2000); Projektová dokumentace; Seznam příloh.
11
POVINNÉ PŘÍLOHY PŘI PODPISU SMLOUVY Smlouva o vedení účtu; Doklady o zajištění finančního krytí akce (výpis z účtu nebo úvěrová smlouva, obce - usnesení o závazku profinancování). Jakékoli dokumenty podporující argumentaci o potřebnosti realizace akce. Zřetelně odděleny od povinných příloh a označeny nadpisem „doplňující přílohy“ - musí být uvedeny v seznamu příloh akce. Část hodnocení akce je založena právě na těchto nepovinných přílohách (viz Hodnotící tabulka v PPŽ). NEPOVINNÉ PŘÍLOHY K ŽÁDOSTI
12
UZNATELNÉ NÁKLADY (1) Časová uznatelnost: náklady vynaložené během realizace akce, ale až ode dne registrace (podání) žádosti na Odbor fondů a programů EU; rozhodujícím dnem pro vznik nákladu je datum uskutečnění zdanitelného plnění na faktuře. Uznatelné náklady: osobní náklady; cestovní náhrady; náklady na nákup nového a použitého vybavení a zařízení (pouze drobný hmotný a nehmotný majetek); splátky operativního majetku (max. 25 % celkových uznatelných nákladů - společně s předchozí odrážkou); odpisy dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku;
13
UZNATELNÉ NÁKLADY (2) režijní výdaje (nájem kanceláře, energie – max. 7 %); administrativní výdaje; výdaje na opravu a údržbu; výdaje vyplývající ze smluv uzavřených s dodavateli (max. 49 %); výdaje vyplývající přímo ze Smlouvy o financování akce; výdaje na právní poradenství, notářské poplatky atp.; výdaje na drobné stavební úpravy (max. 40 tis. na jednotlivý majetek – např. úprava pracovního místa); výdaje na přímou podporu jednotlivců; výdaje na reprezentaci a reklama (semináře, brožury); mzdové příspěvky pro cílové skupiny; DPH.
14
PŘEDLOŽENÍ ŽÁDOSTI (1) Termín pro předkládání žádostí: 3. 1. 2005 – 4. 4. 2005 (14 hodin) Osobně na KÚPK, Odbor fondů a programů EU. V zalepené obálce s následujícími požadavky: na místech spojů je obálka opatřena podpisem statutárního zástupce žadatele; v levém horním rohu je uveden název a adresa žadatele; v levém dolním rohu je uveden název grantového schématu + nápis ŽÁDOST adresa KÚPK – OFP EU, číslo Výzvy a název akce.
15
PŘEDLOŽENÍ ŽÁDOSTI (2) Obálka se žádostí vždy obsahuje: CD (disketu) s formulářem žádosti vygenerovaným programem ELZA ve formátu.xml (k vygenerování formuláře dojde po jeho finálním uložení); 3 paré vytištěné žádosti (1x podepsaný originál + 2x prostá kopie); 2 paré seznamu povinných příloh žádosti (1x podepsaný originál + 1x prostá kopie); 2 paré povinných příloh žádosti (1x originál nebo úředně ověřená kopie + 1x prostá kopie).
16
ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA
17
POSTUP ADMINISTRACE Kontrola formálních náležitostí Kontrola přijatelnosti Hodnocení kvality akce Výběrová komise Rada Plzeňského kraje Zastupitelstvo Plzeňského kraje Podpis Smlouvy o financování akce
18
PLATBY DOTACE Na základě žádosti o platbu – v průběhu realizace akce po ukončení etapy (součást etapové zprávy) nebo po ukončení realizace celé akce (součást závěrečné zprávy). a minimální finanční objem etapy je stanoven na Etapa musí trvat minimálně 3 měsíce a minimální finanční objem etapy je stanoven na 150 tis. Kč. Na základě závěrečné zprávy a všech etapových zpráv je konečnému uživateli proplaceno max. 80 % celkové dotace. Konečná splátka ve výši 20 % celkové dotace je konečnému uživateli proplacena do 20 pracovních dnů od okamžiku schválení Souhrnné žádosti kraje o platbu za celé grantové schéma zaslané platební jednotce SROPu, která v sobě zahrnovala žádost o proplacení závěrečné platby konečného uživatele.
19
Mgr. MAGDALÉNA KOLÁŘOVÁ e-mail: magdalena.kolarova@kr-plzensky.cz tel.: 377 195 644 DĚKUJI ZA POZORNOST www.plzensky-kraj.cz Krajský úřad Plzeňskýho kraje Odbor fondů a programů EU, Oddělení grantových schémat Škroupova 18, 306 13 Plzeň
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.