Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatyáš Čech
1
Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni Leden 2008
2
Obsah Stav prací na BKTV Předpokládaný další postup MŠMT Otevřené otázky (12 skupin, 53 otázek) Příprava RVŠ na připomínkové řízení Závěr
3
Stav prací na BKTP
4
Stav prací Po zářijové konferenci k tezím nastalo období nejasností (změny na MŠMT) Proběhla anketa mezi externími a interními aktéry Plné obnovení prací 21. 12. 2007 Připraveny jsou některé studie a shromážděny podkladové materiály Tým má expertní povahu, nejde o tým reprezentantů institucí Jednoznačný zájem náměstka V. Růžičky o projekt
5
Předpokládaný další postup MŠMT
6
Další postup prací Únor 2008 – editace hrubé verze BKTP (tým: P. Matějů, A. Vlk, D. Munich, J. Zrzavý, J. Slovák, P. Polechová, J. Straková, D. Václavík, S. Weidnerová, B. Javorová, F. Ježek) Březen a duben 2008 – projednání na MŠMT (pozvání zástupců RVŠ a ČKR) Konference 26. – 27. 5. 2008 v Českých Budějovicích za účasti premiéra Paralelní práce na návrhu zákona o terciárním vzdělávání (plánované přijetí – březen 2009) Koordinace s reformou oblasti VaVaI a reformou středního školství Systémové projekty (individuální projekty národní) v OP VK
7
Otevřené otázky
8
Štěstí přeje připraveným! Zástupci RVŠ musí jít do diskusí vybaveni mandátem RVŠ a na klíčové otázky mít jasný (prodiskutovaný) názor. Komise pro strategie a rozvoj: 12 okruhů, celkem 53 otázek Okruhy: A: STRUKTURA: Jak má být upraveno postavení VOŠ? B: KATEGORIZACE: Jak by měla proběhnout kategorizace subjektů ve vysokém školství? C: INVESTIČNÍ PRINCIP: Je vysokoškolské studium formou investice? Chovají se jako investoři všichni aktéři? D: BARIÉRY: Jak zmenšit sociální bariéry přístupu k terciárnímu vzdělávání? E: ŠKOLNÉ: Proč a jak je možné (nutné) zavést finanční spoluúčast studentů?
9
Otevřené otázky Okruhy (pokračování): F: VNITŘNÍ ŘÍZENÍ: Jak by se mělo změnit řízení vysoké školy? G: VNĚJŠÍ OVLIVŇOVÁNÍ: Jaká má být role ministerstva a role akreditací? H: FINANCOVÁNÍ: Jak by se měl změnit model financování vysokých škol ? I: DOKTORSKÉ STUDIUM: Jak má být zajištěno studium v doktorských studijních programech? J: TŘETÍ ROLE: Co je nutné změnit, aby spolupráce vysokých škol s externími partnery byla účinnější? K: KVALIFIKACE: Vyhovuje současný kvalifikační rámec ve vysokém školství? L: KVALITA: Jak řídit kvalitu v oblasti vysokého školství?
10
Příprava RVŠ na jednání a připomínkové řízení
11
Postup Dnes 17. 1. 2008: revize okruhů a otázek Do 24. 1. 2008: výběr klíčových otázek (jaký má být počet?) – člen předsednictva RVŠ vybere příslušný počet otázek (10 je asi málo, tak 20?) – e-mailem Agentuře ve tvaru A-3 apod. Vznikne seznam nejčastěji kladených otázek (20?) Do 7. 2. 2008: Komise RVŠ zpracují alternativy možných odpovědí Do 21. 2. 2008 se vysloví členové sněmu pro navržené alternativy (případně i doplní další) Březen 2008: zpracování a projednání výsledného materiálu v předsednictvu RVŠ
12
Návrh anketního lístku Možnost neodpovědět Možnost doplnit jinou odpověď Kladné hodnoty znamenají různě silnou podporu (+3 nejsilnější) Záporné hodnoty znamenají různě silný odpor (-3 nejsilnější)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.