Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Proces řízení změn
2
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Proaktivní Změny plánované
Reaktivní Reagování na změnu
3
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Funkční, tradiční metoda
Procesní management
4
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Funkční, tradiční metoda
Zaměřuje se na výsledky a důsledky Nástrojem je ekonomická analýza Opatření směřují k hierarchické úrovní - funkčním místům Procesní management Zaměřuje se na příčiny Vytvoření přidané hodnoty pro zákazníka Opatření směřují k procesům
5
Proces řízení změn Funkční přístup
6
Proces řízení změn Procesní přístup
7
Procesní management procesní řízení:
- nástroj k zefektivnění fungování organizace, - odstranění nadbytečných aktivit v procesech, - zjednodušení aktivit ve vazbě na organizační strukturu. PROCES = vzájemné propojení dílčí činnosti, které ve své postupnosti transformují vstupy na požadované výstupy Vstupy - výchozí zdroje (suroviny, materiál, znalosti…) Výstupy - konečné výsledky
8
Operační a procesní managementu
Operační management - založen na dělbě práce - procesy výroby jsou rozděleny na nejjednodušší a nejzákladnější úkony, úkoly a operace - filozofie orientující se na výstupy, důsledky, hodnocení výsledků Procesní management - založen na principu integrace - sjednocení dílčích operací - nutnost změn v organizační struktuře a ve způsobu myšlení - filozofie orientující se nejen na výsledky, ale také na příčiny
9
Zásady procesního managementu
Změny uvnitř podniku Změna podnikové organizační architektury Změna dosavadního způsobu myšlení Zásada integrace Zásada variantnosti dle požadavků zákazníka Zásada řízení s otevřenými informacemi
10
Druhy integrací u procesního přístupu
Integrace operací Integrace zákazníka Integrace dodavatele
11
Zavádění procesního managementu
Nastartování nové podnikové kultury Přehodnocení podnikového systému řízení Přeprojektování podnikových procesů
12
Principy procesního managementu
Integrace a komprese prací Delinearizace prací Nejvýhodnější místo pro práci Uplatnění týmové práce Procesní zaměření motivace Odpovědnost za proces Variantní pojetí procesu 3S – samořízení, samokontrola, samoorganizace Pružná autonomie procesních týmů Znalostní a informační bezbariérovost
13
Procesní organizace a procesní řízení
Procesní organizace – organizuje a řídí práci v podnicích jako ucelený proces, který je dále členěn na jednotlivé, vzájemně logicky provázané subprocesy Základní charakteristiky procesní organizace a řízení: Identifikace klíčových a podpůrných procesů Každý proces má svého zákazníka a svého vlastníka Procesy mají stanoveny indikátory žádoucího výkonu Klíčový indikátor – spokojenost zákazníka Eliminace procesů nevytvářející žádnou hodnotu Zdokonalování procesů, systém řízení inovací
14
Základní přínosy procesní organizace
Minimalizace strategické mezery Udržení a posílení strategické výhody Stanovení všech základních procesů a jejich kvalifikace Stanovení vedlejších a základních řídících procesů Optimalizace vazby procesní struktury s ostatními strukturami Zajištění efektivity a produktivity Změna dělby práce Zavádění principů týmového řízení
15
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Kontinuální Radikální
16
Proces řízení změn Přístupy k zlepšování
Kontinuální a radikální přístup
17
Proces řízení změn Přístupy k zlepšování
Kontinuální a radikální přístup
18
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Inkrementální Transformační
19
Proces řízení změn
20
Proces řízení změn
21
Proces řízení změn
22
Proces řízení změn
23
Proces řízení změn Kroky zavádění změn
24
Proces řízení změn Reakce na změnu
25
Proces řízení změn Reakce na změnu - negativní
26
Proces řízení změn Reakce na změnu pozitivní
27
Proces řízení změn Podmíněnost přijetí změny
28
Proces řízení změn Vývoj, orientace, cíle
29
Proces řízení změn
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.