Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních."— Transkript prezentace:

1 autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková

2 Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy. Jednou z oblastí hodnocení školy je průběh vzdělávání žáků – výsledky vzdělávání žáků a studentů.

3 Sledovány a vyhodnocovány budou tyto oblasti vymezené § 8 odst.2 písm. a) – f) vyhlášky Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy  Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP

4 Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání

5 Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání

6 Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy

7 Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání

8 Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání získat podklady pro strategické plánování a řízení

9 Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání získat podklady pro strategické plánování a řízení přispět ke stanovení priorit rozvoje školy

10 Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání získat podklady pro strategické plánování a řízení přispět ke stanovení priorit rozvoje školy posílit spolupráci školy s rodiči

11 Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání získat podklady pro strategické plánování a řízení přispět ke stanovení priorit rozvoje školy posílit spolupráci školy s rodiči přispět ke zlepšení klimatu a důvěry mezi učiteli, žáky a rodiči

12 Metody a nástroje rozbor dokumentace školy sebehodnotící aktivity (SWOT), portfolia pozorování diskuse v předmětových komisích vyhodnocování podnětů ze schránky důvěry třídnické hodiny, třídní schůzky dotazování, ankety a dotazníky pro žáky, rodiče a učitele testování - testy školní, prověrky, testy standardizované ( SCIO – KEA)‏ hospitace a vzájemné hospitace

13 rozhovory s žáky, rodiči a učiteli, zjišťování názorů žáků 9. ročníku a jejich hodnocení školy prostřednictvím aktivity „Sluníčko“ setkávání vedení školy se zástupci jednotlivých tříd účast žáků v soutěžích, olympiádách a práce žáků výroční zpráva, vlastní hodnocení školy, případové studie jednání Školské rady a Rady rodičů výsledky kontrol Metody a nástroje

14 SWOT analýza SILNÉ SLABÉ PŘÍLEŽITOSTI HROZBY vnitřní stránky vnější prostředí

15 Struktura vlastního hodnocení školy Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy  Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP

16 Struktura vlastního hodnocení školy

17 Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy  Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP

18 Struktura vlastního hodnocení školy

19 Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy  Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP

20 Struktura vlastního hodnocení školy

21 Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy  Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP

22 Struktura vlastního hodnocení školy

23 Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy  Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP

24 Struktura vlastního hodnocení školy

25 Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy  Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP

26 Struktura vlastního hodnocení školy

27 Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy  Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP

28 Struktura vlastního hodnocení školy

29 Autoevaluace školy – aktivita „Sluníčko“

30 Pomáhalo mi, že… rodiče měli zájem o školu a dění ve škole … spolužáci se dokázali přizpůsobit a domluvit … učitelé pomáhali řešit osobní problémy (třídní, výchovný poradce)... volitelné předměty obsahovaly zajímavá témata a podrobnější informace... o přestávkách je možné koupit si něco v kiosku … na chodbách a kolem školy byla možnost zahrát si fotbal a stolní tenis... při hodinách každý dostal možnost se projevit a říct svůj názor...

31 Pomohlo by mi, kdyby… rodiče využili konzultací s žákem a učitelem... spolužáci otevřeně nekritizovat ostatní, ale začít sám u sebe... učitelé byli důslední... volitelné předměty probíhali jinak než výuka v běžných hodinách (ne stereotyp)... o přestávkách se dalo posedět (více židlí a koutků k posezení)... na chodbách a kolem školy se využívalo více skříněk (např. v podkroví – živá příroda)... při hodinách byly skupinové práce, hry a další aktivity...

32 Dotazníky SCIO

33 Mgr. Monika Nováková Děkuji za pozornost Jak dlouho si ještě můžeme dovolit připravovat dnešní děti ve včerejších školách s předvčerejšími metodami na zítřejší problémy? K. Rýdl


Stáhnout ppt "Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních."

Podobné prezentace


Reklamy Google