Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Ing. Zdeněk Strádal
2
Cíl metodiky zpracované společností CZECH Consult pro Ministerstvo dopravy ČR
Cílem projektu je Návrh metodických a legislativních pravidel v oblasti tvorby střednědobých plánů dopravní obsluhy území, které zajistí jednotnost jejich zpracování, věcnou i územní kompatibilitu a realizaci v mezích udržitelného rozvoje dopravy.
3
Legislativní předpoklady
Pojem dopravního plánování zavádí do české legislativy Zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, platný od 1. července 2010, dále jen „zákon“. Tento zákon přímo navazuje na Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 ze dne 23. října 2007 o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 1191/69 a č /70 a zavádí ho do českého právního řádu. Zákonné věci
4
Legislativní předpoklady
V zákoně 194/2010 se upravuje problematika dopravního plánování v § 5, který stanoví: (1) Dopravní plánování zajišťují Ministerstvo dopravy a kraje prostřednictvím plánu dopravní obslužnosti území. (2) Plán obslužnosti území jsou povinni pořizovat Ministerstvo dopravy a kraje. (3) Plán dopravní obslužnosti území se pořizuje na dobu nejméně 5 let a obsahuje zejména popis zajišťovaných veřejných služeb v přepravě cestujících, předpokládaný rozsah poskytované kompenzace, časový harmonogram uzavírání smluv o veřejných službách a postup při uzavírání těchto smluv, harmonogram a způsob integrace, pokud se stát a kraje podílejí na organizaci integrovaných veřejných služeb v přepravě cestujících. (4) Plán dopravní obslužnosti území pořizovatel zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup
5
Legislativní předpoklady
V přechodných ustanoveních, v § 35, odst. (4) zákon stanoví: „Plán dopravní obslužnosti území podle § 5 je pořizovatel povinen pořídit do 18 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.“ Je tedy zřejmě, stát i kraje jsou povinny zveřejnit svůj dopravní plán do konce roku 2011.
6
METODIKA ZPRACOVÁNÍ PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
ČÁST A METODIKA ZPRACOVÁNÍ PLÁNU DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ. ČÁST B VZOR ZPRACOVÁNÍ PLÁNU DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
7
VZOR ZPRACOVÁNÍ PLÁNU DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Základní údaje Standardy kvality Analýza výchozího stavu Kritické posouzení současného stavu Rozvoj území v řešeném časovém horizontu Metodika tvorby vlastního dopravního plánu Procedurální náležitosti Shrnutí
8
Pořizovatel a zpracovatel Použité podklady – zdroje Územní rozsah
Základní údaje Pořizovatel a zpracovatel Použité podklady – zdroje Územní rozsah
9
Standardy kvality Stanovení základních standardů kvality Norma ČSN EN 13618 Rozdělení řešeného území Posouzení dopravních sítí Posouzení kvality provozu Kriterium času Spolehlivost Vozový park Integrace dopravy Dopad na životní prostředí
10
ANALÝZA VÝCHOZÍHO STAVU
Infrastruktura Provoz Integrovaná doprava Dopravci Vozový park
11
Kritické posouzení současného stavu
Kritická analýza zajištění dopravní obslužnosti řešeného území Kritická dopravně – provozní analýza. Návrh optimalizace
12
Rozvoj území v řešeném časovém horizontu
Výchozí podklady a zdroje Rozvoj řešeného území Změna parametrů kritérií kvality
13
Metodika tvorby vlastního dopravního plánu
Organizace dopravní obslužnosti Železniční doprava Silniční doprava Ostatní druhy dopravy Infrastruktura integrované dopravy Dopravci Vozový park Odbavovací systém Ekonomická část dopravního plánu Doprava osob s tělesným postižením Rekreační doprava
14
Procedurální náležitosti
Projednávání plánu v průběhu prací Shrnutí
15
Vzor zpracování plánu
16
Vzor zpracování plánu
18
Obecná mapa řešeného území
20
Zóny podle standardů kvality
21
Dostupnost zastávek
22
Území neřešené v dopravním plánu
23
Problémové úseky
24
Základní cíle dopravní obslužnosti
29
Rekreační doprava
31
Rozvoj VHD
32
Etapy rozvoje IDS
34
Vytvořit -> dopravní plán města
Dopravní plány měst Dopravní plány jednotlivých měst a obcí Problematika veřejné městské dopravy a její začlenění do dopravních plánů u menších měst - bude zahrnuta u velkých měst s rozsáhlými systémy MHD Oddělené řešení – dopravní obslužnost za hranicemi města Vytvořit -> dopravní plán města Řešení vazeb mezi linkovou a městskou dopravou
35
DĚKUJI ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.