Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKvětoslava Lišková
1
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk 11.4.2008
2
Financování projektu Aktualizace Rozvojového konceptu vznikla za finanční podpory Jihočeského kraje (Grantový program: Produkty a služby v cestovním ruchu), Správy NP a CHKO Šumava a UNEP/GEF (v rámci projektu „Ochrana a trvale udržitelné využití biodiverzity prostřednictvím rozvoje šetrného turismu v biosférických rezervacích střední a východní Evropy“).
3
Důvod aktualizace Efektivnější využití potenciálu území pro cestovní ruch a jeho vyšší ekonomické zhodnocení Vyvážený rozvoj CR bez ohledu na administrativně správní hranice Efektivní čerpání dotací a grantů Prosazování principů šetrného rozvoje CR
4
Způsob aktualizace Projektový tým: Kateřina Vl áš kov á, Vladim í r Silovský extern í konzultantsk á spolupr á ce - T.Růžička, J.Tě š itel Koordinačn í výbor – z á stupci krajů, Euroregionu a NP Pracovn í skupina - z á stupci z á jmových skupin regionu 3 workshopy : aktualizace analýzy SWOT aktualizace strategie aktualizace akčn í ho programu Fin á ln í výstup - aktualizovan á publikace
5
Zdroje dat Interview s představiteli obc í, podnikatelů, IC. Monitoring profilu návštěvníků Šumavy Databáze ČSÚ Ostatn í zdroje informac í (odborné články, průzkumy, analýzy,…)
6
Metodika sběru dat Ř í zen é rozhovory (léto 2007) Respondenti Města528 ot á zek Obce 2436 ot á zek Infocentra1117 ot á zek Podnikatel é 1520 ot á zek Monitoring návštěvníků Šumavy sběr dat léto 2006 (červen-září) zima 06/07 (prosinec 06-březen 07)
7
Obsah Rozvojového konceptu CR I. Turistický profil regionu II. Analýza SWOT turistického regionu III. Strategie rozvoje turistického regionu IV. Akční plán
8
I. Turistický profil regionu Zhodnocení současné situace Geografické a sociálně ekonomické podmínky Atraktivity území Turistická infrastruktura Poptávka CR Organizace CR Marketing v CR Konkurence
9
č á st II. Analýza SWOT Největší nedostatky: CHYBĚJÍCÍ VOLNOČASOVÁ INFRASTRUKTURA SEZÓNNOST LIDSKÉ ZDROJE DOPRAVNÍ OBSLUŽNOST NEDOSTATEČNÝ MARKETING FINANCE NESPOLUPRÁCE
10
Analýza SWOT - marketing Chybí marketingová strategie pro celý region Chybí vizuální identita – propagace pod jednou značkou Nejednotná propagace Tendence dělit region na 2 administrativní oblasti Nedostatečné využívání zimního období a mimosezón
11
Základní cíl strategie rozvoje Základním cílem je zajištění trvale udržitelného rozvoje CR založeného na citlivém využívání zdrojů oblasti a na preferenci kvality.
12
Oblasti Přírodní bohatství Kulturní bohatství, vzhled obcí Volný čas a sport Ubytování, stravování, služby a informace Doprava Organizace cestovního ruchu Marketing
13
Rozvojové cíle – oblast MARKETING Vytváření image Šumavy, jako regionu, který nabízí jedinečné kulturní a přírodní zážitky Účinnější a efektivnější propagace a prezentace regionu pod jednotnou značkou Sledování efektivnosti přijatých marketingových opatření
14
IV. Akční plán Reaguje na jednotlivé rozvojové cíle a oblasti Střednědobý plán (max. 5 let) Návrhy konkrétních aktivit směřujících k trvale udržitelném rozvoji CR na Šumavě Stanovení termínů realizace Vymezení priorit Určení příležitosti
15
Akční plán – oblast MARKETING Sestavení marketingového plánu a jeho realizace Zpracování konceptu jednotné vizuální identity regionu Šumava Jednotná propagace regionu Vytvoření systému pro monitorování a vyhodnocování marketingových aktivit Pravidelná prezentace výsledků monitoringů
16
Kateřina Vlášková RRA Šumava vlaskova@rras.cz 380 120 263 www.rras.eu Děkuji Vám za pozornost. www.isumava.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.