Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEmil Vacek
1
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
2
1) Zefektivnění výuky a péči o žáky s SPU. 2) Vybudování učebny a vytvoření souboru metodických pomůcek pro děti s SPU. 3) Vytvoření přehledů učiva pro jednotlivé ročníky základní školy podle ŠVP pro žáky specializovaných tříd. 4) Zapojení do práce a problémů co největší spektrum aktérů (pedagogů, rodičů a žáků). 5) Přiblížit rodičům žáků s SPU výuku, dosáhnout jejich větší zapojení do činnosti školy a poskytnout jim poradenskou činnost.
3
Během budování budou pedagogové a asistenti absolvovat besedu s pedagogem z PF MU, katedry spec. pedagogiky. Navštívíme pracoviště, kde tato místnost již funguje. Dále bude následovat zkušební práce s dětmi s nejvýraznějšími projevy ADHD. Po zkušebním období vše vyhodnotíme dle zpráv třídních učitelů a postupně zapojíme další děti se specializovaných tříd a poté i integrované děti z tříd běžných.
4
V místnosti budou zabudovány různé projektory, lampy, světelné koule a válce. Na okna budou připevněna zatemňovací zařízení – roletový systém. Bude položen koberec. Jako vybavení bude pořízena vodní postel, magnetofon na relaxační hudbu a pomůcky na hmatové vnímání a masáže.
5
Učebna bude postupně vybavena interaktivní tabulí, výukovými programy a ostatním zařízením. Výuka bude probíhat radostně a efektivně. Učebna umožní udělat reedukaci srozumitelnou, přitažlivou, názornou a pečlivě připravenou. Budou uplatněny nové formy práce.
6
Zhotovení a zavedení nových pomůcek do praxe. Vypracované přehledy budou k dispozici žákům ve škole. Stejný výtisk bude k dispozici pro domácí přípravu v rodině, mohou tak ulehčit práci rodičům. Vydávané pracovní sešity neodpovídají plně specifickým potřebám a problémům žáků specializovaných tříd. Vytvoření pracovních listů pro výuku reedukace podle jednotlivých oblastí nápravy.
7
V každém roce uspořádáme terapeuticko diagnostický pobyt pro děti, pedagogy a jejich rodiče v přírodě. Formou terapií a her si děti společně s rodiči upevní a procvičí své znalosti získané ve školních lavicích. Rodiče uvidí své děti při práci ve skupině. Pedagog bude mít možnost vnímat různé způsoby komunikace a interakce rodiče a dítěte. Rodič si tak může vytvořit náhled na schopnost a možnosti svého dítěte.
8
Během realizace budou probíhat semináře a školení pedagogů zaměřené na téma práce s žáky s SPU. Cílem těchto školení bude, aby učitelé pochopili podstatu problému specifických poruch učení a chování a aby byli schopni pozitivního přístupu při řešení školních neúspěchů těchto žáků.
9
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ, Znojmo, Václavské náměstí si Vás dovoluje pozvat na odborný jednodenní seminář Na téma : Možnosti reedukace a metody práce žáků s individuální nebo skupinovou integrací Datum konání : 6. 5. 2009, prezentace : 8.30; zahájení : 9.00; předpokládaný konec: 14. 00 Místo konání : Althanský palác (reprezentační sál), Horní náměstí 3, Znojmo Lektorka : Mgr. Alena Dvořáková, externí pracovník MU Brno, zástupkyně ředitele školy s programem pro žáky se speciálními potřebami Kurzovné je hrazeno z evropských fondů. Program semináře: Úvod do problematiky, možnosti reedukace v jednotlivých organizacích Organizace výchovně – vzdělávacího procesu žáků s SPU, individuálně vzdělávací plán Metody a pomůcky při reedukaci dyslexie na 1. stupni ZŠ Metody a pomůcky při reedukaci dysgrafie a dysortografie na 1. a 2. stupni ZŠ Souvislost poruch učení s intelektem, zásady spolupráce se školou Dotazy, diskuse Seminář je zejména určen pro učitele 1. a 2. stupně ZŠ, kteří se blíže chtějí seznámit s metodami práce žáků s individuální nebo skupinovou integrací. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
10
Nejméně ve dvou fázích projektu budou uspořádány konference pro veřejnost. Zhodnotíme zde období realizace projektu. Přiblížíme jednotlivé etapy. Předvedeme praktické ukázky jednotlivých výstupů.
11
V každém školním roce proběhne společné setkání žáků se specifickými poruchami učení z naší a ostatních škol k předávání zkušeností. Tyto akce si budou řídit žáci sami a převezmou role pedagogů. Budou aplikovat v praxi své znalosti a zkušenosti s novými pomůckami. Tímto se posílí jejich sebevědomí a upevní pocit jistoty, že i ony dokáží udělat ve vzdělání pokrok, předat své zkušenosti a poznatky dál.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.