Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Diplomový seminář úvodní přednáška
15. května 2019 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
2
Osnova Přehled předpisů Diplomový seminář Zadání diplomové práce
Změna tématu diplomové práce Rozsah a náležitosti diplomové práce Vlastní text diplomové práce Rešerše zdrojů Citace Plagiátorství a ghostwriting Odevzdání diplomové práce Posudky na diplomovou práci Obhajoba diplomové práce
3
1. Přehled předpisů zákon o vysokých školách univerzitní předpisy
§ 46 odst. 3 zákona o vysokých školách univerzitní předpisy čl. 9 a 12 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy opatření rektora č. 72/2017, zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací opatření rektora č. 15/2019, porovnávání textů závěrečných prací a habilitačních prací a jejich ukládání v meziuniverzitních a mezinárodních databázích prací
4
1. Přehled předpisů fakultní předpisy
čl. 10 Pravidel pro organizaci studia na Právnické fakultě Univerzity Karlovy hlava III části III Pravidel pro organizaci studia na Právnické fakultě Univerzity Karlovy obecně k SZZK (čl. 29 a násl.) k první a druhé části SZZK (čl. 33 a násl.) k diplomovým pracím (čl. 40 a násl.) opatření děkana č. 17/2017, o závěrečných pracích
5
1. Přehled předpisů katederní předpisy
Pravidla k obhajobě diplomových prací na katedře finančního práva a finanční vědy Pravidla katedry finančního práva a finanční vědy pro kolokvium z předmětu Diplomový seminář I
6
2. Diplomový seminář kolokvium (6 kreditů) úvodní přednáška
kolokvium od vedoucího diplomové práce zimní i letní semestr předložit nejméně 15 normostran projektu své diplomové práce splňující podmínky stanovené vedoucím diplomové práce, nebo předložit soutěžní práci v oboru finanční právo nebo finanční věda v rámci soutěže SVOČ
7
3. Zadání diplomové práce
vypisování témat vypsaná témata vlastní (individuální témata) diplomový úkol potvrzení o přijetí tématu jméno vedoucího práce výzva k dostavení se na první konzultaci do 60 dnů (osnova a seznam zdrojů) jazyk diplomové práce český (slovenský) jiný
8
4. Změna tématu diplomové práce
na základě žádosti studenta stejná katedra – nutný souhlas vedoucího diplomové práce vedoucího katedry jiná katedra – nutný souhlas původního vedoucího diplomové práce vedoucího původní katedry nového vedoucího diplomové práce vedoucího nové katedry pouze do odevzdání diplomové práce
9
5. Rozsah a náležitosti diplomové práce
Řazení náležitostí
10
A. Rozsah vlastní text diplomové práce
úvod jednotlivé části závěr nejméně znaků vlastního textu včetně mezer včetně poznámek pod čarou
11
B. Náležitosti dělení náležitostí řazení náležitostí
obligatorní fakultativní řazení náležitostí viz dále šablona diplomové práce příloha č. 2 opatření děkana č. 17/2017 doporučení písmo práce Times New Roman, velikost 12 řádkování 1,5 text se zarovnává do bloku a člení do odstavců číslování stran je uvedeno (dole) uprostřed
12
C. Řazení náležitostí titulní stránka prohlášení (podepsané)
Prohlašuji, že jsem předkládanou diplomovou práci vypracoval/a samostatně, že všechny použité zdroje byly řádně uvedeny a že práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. Dále prohlašuji, že vlastní text této práce včetně poznámek pod čarou má …… znaků včetně mezer. poděkování fakultativní
13
C. Řazení náležitostí obsah vlastní text seznam používaných zkratek
úvod jednotlivé části závěr seznam používaných zkratek fakultativní
14
C. Řazení náležitostí seznam použitých zdrojů seznam příloh a přílohy
Seznam použité literatury Seznam použitých internetových zdrojů Seznam použitých právních předpisů Seznam použité judikatury Seznam ostatních zdrojů seznam příloh a přílohy fakultativní
15
C. Řazení náležitostí případně název diplomové práce v jazyce práce, abstrakt v jazyce práce a 3 klíčová slova v jazyce práce název diplomové práce v českém jazyce, abstrakt v českém jazyce (nejméně 1800 znaků včetně mezer) a 3 klíčová slova v českém jazyce, název diplomové práce v anglickém jazyce, abstrakt v anglickém jazyce (nejméně 1800 znaků včetně mezer) a 3 klíčová slova v anglickém jazyce
16
6. Vlastní text diplomové práce
úvod cíl práce (případně hypotéza/y) popis obsahu práce použité metody kvantitativní výzkum (indukce) kvalitativní výzkum (dedukce) použité zdroje jednotlivé části členění (části, kapitoly, body, podbody) obecná (teoretická) rovina zvláštní (analytická) rovina závěr zhodnocení dosažení cíle (naplnění hypotéz/y)
17
7. Rešerše zdrojů vhodné katalogy knihoven např. Souborný katalog
Centrální katalog Univerzity Karlovy Společná česko-slovenská digitální parlamentní knihovna další Katalog knihovny Ústavu státu a práva Katalog Parlamentní knihovny Odborná knihovna Ministerstva financí Odborná knihovna České národní banky
18
8. Citace mezinárodní norma metody citování
ISO 690 metody citování primární pomocí průběžných poznámek jen se souhlasem vedoucího pomocí prvního údaje záznamu a data vydání (tzv. Harvardský styl) pomocí číselných odkazů citace právních předpisů a judikatury pomocný generátor citací
19
9. Plagiátorství a ghostwriting
plagiát = diplomová práce je zcela nebo zčásti opsána bez udání příslušného zdroje postup v čl. 37 POS pochybnost možnost vyjádřit se při obhajobě usnesení zkušební komise (neprospěl/a, disciplinární řízení) ghostwriting = psaní prací na zakázku zakázáno Etickým kodexem UK
20
9. Plagiátorství a ghostwriting
antiplagiátorské systémy Theses možnost předběžné kontroly nahrání souboru před odevzdáním v SIS kontrola odevzdané práce automatická na vyžádání protokol o vyhodnocení podobnosti závěrečné práce Turnitin plně funkční od 1. října 2019
21
10. Odevzdání diplomové práce
nejprve v elektronické podobě prostřednictvím SIS formát PDF/A! 3 soubory – práce, abstrakt v českém a anglickém jazyce v tištěné podobě 3 vyhotovení alespoň jedno nekroužkové vyhotovení obě podoby musí být totožné termín odevzdání – pravidla katedry nejdříve po 3 měsících od jejího zadání listopad, březen, červen
22
10. Odevzdání diplomové práce
spolu s odevzdáním diplomové práce se student přihlašuje na 1. a 2. část SZZK po odevzdání práce v elektronické podobě není možné práci měnit lze doplnit errata možnost vzetí práce zpět jen do vypracování některého z posudků nutný souhlas vedoucího a oponenta
23
11. Posudky na diplomovou práci
druhy posudek vedoucího práce oponentský posudek podoba posudku elektronická – informační systém, lhůta 14 dní listinná – 2x obsah posudku přílohy č. 5 a 6 opatření č. 17/2017
24
12. Obhajoba diplomové práce
termíny obhajob do 90 dnů po odevzdání stavění lhůty komise nejméně tříčlenná (zpravidla) vedoucí a oponent veřejnost obhajoby
25
12. Obhajoba diplomové práce
odhlášení a omluva odhlášení nejpozději 3 pracovní dny před termínem později pouze omluva podle SZŘ opakování obhajoby diplomové práce dvakrát nejdříve za 3 měsíce přepracování práce
26
e-mail: bohac@prf.cuni.cz
web: tel.: 15. května 2019 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.