Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiloslav Černý
2
Seminář pro žadatele 4.výzva MAS Kyjovské Slovácko v pohybu-IROP-Sociální podnikání
3
Program semináře Zahájení
Představení MAS Kyjovské Slovácko v pohybu, z.s. Zaměření výzvy - parametry výzvy, podporované aktivity, způsobilé výdaje, povinné přílohy žádosti o podporu Podání žádosti o dotaci – základní informace o aplikaci MS2014+ Způsob hodnocení a výběru projektů Výběrová a zadávací řízení Dotazy
4
Pojmy: MAS, Kyjovské Slovácko v pohybu, z.s.
MAS = Místní akční skupina Kyjovské Slovácko v pohybu, z.s. neziskovou organizací místní akční skupinou
5
Kyjovské Slovácko v pohybu, z.s.
9
Výzva Kyjovského Slovácka v pohybu, z.s.
IROP (MMR) Obecná pravidla pro žadatele a příjemce IROP (MMR) Nadřazená výzva pro MAS Výzva č. 65 IROP Specifická pravidla pro žadatele a příjemce Kyjovské Slovácko v pohybu, z.s. Výzva Kyjovského Slovácka v pohybu, z.s. 4.výzva MAS Kyjovské Slovácko v pohybu-IROP-Sociální podnikání Dokument výzvy, přílohy, interní postupy
10
Základní údaje: Datum zahájení příjmu žádostí: 1. 2. 2019; 0:00 hod.
Datum ukončení příjmu žádostí: ; 0:00 hod. Datum zahájení realizace projektu: Datum pro ukončení realizace: Alokace (CZV): Kč Maximální výše způsobilých výdajů: Kč Minimální výše způsobilých výdajů: Kč Výše podpory: % Forma financování: ex – post financování
11
Území realizace Území Kyjovského Slovácka v pohybu, z.s. vymezené ve schválené strategii CLLD regionu Kyjovské Slovácko na období Výdaje spojené s realizací projektu za hranicí území MAS jsou vždy nezpůsobilé.
12
Oprávnění žadatelé: osoby samostatně výdělečně činné podle zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění; obchodní korporace vymezené zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích; nestátní neziskové organizace; církve; církevní organizace. Obchodní korporace a obecně prospěšné společnosti uvedou v MS2014+ (viz příloha č. 1 Specifických pravidel) informace o své vlastnické a ovládací struktuře v rozsahu § 14 odst. 3 písm. e) rozpočtových pravidel.
13
Cílové skupiny: uchazeči o zaměstnání evidovaní na Úřadu práce ČR déle než 1 rok; uchazeči o zaměstnání, kteří mají opakovaně problém s uplatněním na trhu práce, jejichž doba evidence na Úřadu práce ČR dosáhla v posledních 2 letech souborné délky minimálně 12 měsíců; osoby, které opustily výkon trestu, a to do 12 měsíců od ukončení výkonu trestu a osoby vykonávající trest odnětí svobody formou domácího vězení; osoby, které opustily zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovny, a to do 12 měsíců od opuštění zařízení; osoby se zdravotním postižením podle § 67 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů; azylanti do 12 měsíců od získání azylu, kteří jsou současně uchazeči o zaměstnání evidovanými na Úřadu práce ČR.
14
Podporované aktivity:
Výstavba, rekonstrukce a vybavení sociálních podniků. 1. Vznik nového sociálního podniku - založením nového podnikatelského subjektu, - rozšířením stávajícího podniku, který v době podání žádosti není sociálním podnikem. 2. Rozšíření podniku v rámci stávajícího podnikatelského subjektu, který je v době podání žádosti sociálním podnikem a splňuje principy sociálního podnikání a zároveň dochází k jednomu z následujících kroků: - rozšíření nabízených produktů a služeb, - rozšíření prostorové kapacity podniku, - zavedení nových technologií výroby, - zefektivnění procesů podniku. Rozšíření musí být propojené s personálním rozšířením. 3. Rozšíření stávajících nebo vznik nových podnikatelských aktivit OSVČ
15
Podporované aktivity – upozornění
Principy sociálního podnikání jsou pro příjemce závazné a budou sledovány v průběhu realizace a udržitelnosti projektu. Žadatel popíše naplňování a dodržování principů sociálního podniku v podnikatelském plánu. V případě vzniku nového soc. podniku - oprávnění k provozování nového předmětu podnikání/živnosti musí být vydáno před podáním žádosti o podporu a musí přímo souviset s podnikatelskou činností, která je předmětem podpory. Žadatel může zahájit novou ekonomickou činnost, která je předmětem podpory, nejdříve s datem zahájení realizace projektu, uvedeném v právním aktu. V případě rozšíření podniku - Rozšíření musí být propojené s personálním rozšířením, tím se rozumí přijetí zaměstnanců na nově vytvořená místa vzniklá rozšířením. Z dotace nelze financovat stávající podnikatelské aktivity v rozsahu před zahájením realizace projektu ani provozní výdaje žadatele.
16
Podporované aktivity – upozornění
Nelze financovat: zemědělskou prvovýrobu; komerční turistická zařízení: hotely, botely, motely, penziony, rekreační ubytování, ubytovny (CZ - NACE kód 55 Ubytování); restaurace, hospody, pivnice, bary; komerční volnočasová zařízení – provozovny heren, kasin a sázkových kanceláří, sportovní, zábavní a rekreační činnosti a činnosti fitcenter; lázeňské provozy. V oblasti stravování lze financovat: drobné provozovny – bistra, kavárny, cukrárny, výrobny svačinek, pražírny kávy s ochutnávkou, výrobny a přípravny občerstvení s prodejem, slouží-li k integraci sociálně vyloučených osob nebo osob ohrožených sociálním vyloučením.
17
Finanční část projektu:
Každá rozpočtová položka: musí být v žádosti zdůvodněná (popis potřebnosti a nezbytnosti) musí navazovat na konkrétní aktivitu projektu Pokud zdůvodnění chybí – může být navrženo krácení rozpočtu Výdaje projektu: Způsobilé výdaje Nezpůsobilé výdaje
18
Věcná a časová způsobilost výdajů
Projekt může být rozdělen na etapy – etapa nesmí být kratší než 3 měsíce Výdaje vynaložené v souvislosti s projektem Časová způsobilost – od do Realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu v systému MS2014+ V systému MS2014+ (ex post financování) se způsobilé výdaje neuvádí do roku, kdy byly skutečně vynaloženy, ale do roku, kdy budou skutečně v ŽOP proplaceny a platí, že pokud etapa či projekt skončí do kalendářního roku budou způsobilé výdaje uvedeny v rozpočtu, kdy končí projekt nebo etapa (po 9. měsíci počítat již do dalšího roku).
19
Věcná a časová způsobilost výdajů
Projekty jsou podpořeny v souladu s nařízením Komise (EU) č. 1407/2013 na podporu de minimis. Maximální výše podpory de minimis: do výše nevyčerpaného limitu podpory de minimis. Celkový součet podpor de minimis, poskytnutých jednomu příjemci, nesmí za předchozí dvě rozhodná období a v běžném fiskálním roce přesáhnout EUR. Na záložce Subjekty projektu musí být vyplněny informace týkající se definice jednoho podniku. Pojem „jeden podnik“ („propojený podnik“) zahrnuje veškeré subjekty, které mezi sebou mají alespoň jeden z následujících vztahů: a) jeden subjekt vlastní více než 50 % hlasovacích práv, která náležejí akcionářům nebo společníků, v jiném subjektu; b) jeden subjekt má právo jmenovat nebo odvolat více než 50 % členů správního, řídicího nebo dozorčího orgánu jiného subjektu; c) jeden subjekt má právo uplatňovat více než 50% vliv v jiném subjektu podle smlouvy uzavřené s daným subjektem nebo dle ustanovení v zakladatelské smlouvě nebo ve stanovách tohoto subjektu; d) jeden subjekt, který je akcionářem nebo společníkem jiného subjektu, ovládá sám, v souladu s dohodou uzavřenou s jinými akcionáři nebo společníky daného subjektu, více než 50 % hlasovacích práv, náležejících akcionářům nebo společníkům, v daném subjektu.
20
Věcná a časová způsobilost výdajů
Pro projekty, jejichž celkové způsobilé výdaje jsou vyšší než 5 mil. Kč, žadatel zpracovává v modulu CBA v MS2014+ finanční analýzu (FA). Z dostupných výsledků CBA je sledována čistá současná hodnota v rámci Návratnosti investice pro FA (FNPV). Kritérium závěrečného ověření způsobilosti projektu V hodnocení eCBA projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů, stanovené ve výzvě je splněno, když FNPV je nižší než 0. Informace k CBA – ve Specifických pravidlech v kap od str. 29.
21
Způsobilé výdaje Stavby, stavební práce Nákup služeb
výstavba nových objektů, nákup budovy (celé nebo její části), změna stávající stavby (nástavba, přístavba, apod.) stavební úpravy a rekonstrukce stávající stavby. Nákup služeb výdaje na vypracování podnikatelského plánu (max Kč včetně DPH), výdaje na projektovou dokumentaci pro vydání stavebního povolení, pro ohlášení stavby nebo pro provádění stavby, povinná publicita (viz kap. 13 Obecných pravidel), autorský dozor, technický dozor investora, BOZP, projektová dokumentace stavby, EIA, ocenění pozemků a staveb.
22
Způsobilé výdaje Nákup pozemků a staveb
nákup pozemku (celého, nebo jeho části) určeného pro vybudování sociálního podniku, cena pozemku nesmí přesáhnout 10 % celkových způsobilých výdajů, nákup stavby (celé nebo její části) pro vybudování sociálního podniku.
23
Způsobilé výdaje Majetek a vybavení DPH
pořízení drobného hmotného majetku, pořízení drobného nehmotného majetku, pořízení dlouhodobého hmotného majetku, pořízení dlouhodobého nehmotného majetku, DPH DPH je způsobilým výdajem, jen je-li způsobilým výdajem plnění, ke kterému se vztahuje, pokud nemá žadatel jakožto plátce DPH k podporovaným aktivitám nárok na odpočet DPH na vstupu, pokud žadatel není plátce DPH, způsobilým výdajem je celková pořizovací cena.
24
Nezpůsobilé výdaje výdaje na nákup nemovitostí nad cenu zjištěnou znaleckým posudkem, výdaje na nákup pozemku nad stanovený limit 10 % celkových způsobilých výdajů, výdaje na přípravu a zpracování žádosti o podporu, s výjimkou zpracování podnikatelského plánu, výdaje spojené s řízením a administrací projektu, DPH s nárokem na odpočet nebo její část, pokud žadatel má nárok na odpočet DPH ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, úroky z úvěrů, půjček, splátky úvěrů a půjček, pokuty, sankce, penále, manka a škody, výdaje na právní spory vzniklé v souvislosti s projektem, běžné provozní a režijní výdaje,
25
Nezpůsobilé výdaje náklady na mzdy, platy, náhrady mezd a platů, ostatní osobní náklady, povinné pojistné hrazené zaměstnavatelem, cestovní náhrady, provize, rezervy na možné budoucí ztráty a dluhy, kurzové ztráty, odpisy dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, výdaje na leasing, výdaje na záruky, pojištění, bankovní poplatky, jakýkoli výdaj, který zcela zřetelně nesouvisí s činností spolufinancovanou ze strukturálních fondů nebo který není možno doložit písemnými doklady, výdaje na vzdělávání zaměstnanců (kromě nezbytného školení spojeného s uváděním pořizovaného majetku do provozu),
26
Nezpůsobilé výdaje případné vady díla, které je dodavatel povinen odstranit bez další náhrady, výdaje na pořízení či obnovu prostor sloužících k bydlení, poskytování sociálních služeb podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, výdaje na podporu zemědělské prvovýroby a na komerční turistická zařízení, jako jsou volnočasová zařízení, lázeňské provozy, ubytovací a stravovací zařízení, výdaje nad limity uvedené v tabulce způsobilých výdajů, pořízení vozidla pro silniční nákladní dopravu pro cizí potřebu (při nákladní dopravě pro cizí potřebu vzniká mezi provozovatelem silniční dopravy a osobou, jejíž přepravní potřeba se uspokojuje, závazkový vztah pro přepravu zvířat nebo věcí).
27
Indikátory 1 01 05 – Počet nových podniků, které dostávají podporu
– Zvýšení zaměstnanosti v podporovaných podnicích – Zvýšení zaměstnanosti v podporovaných podnicích se zaměřením na znevýhodněné skupiny Všechny indikátory jsou povinné k naplnění Pro stanovení hodnot indikátorů použijte Přílohu č. 3 Specifických pravidel – Metodický list indikátorů
28
Povinné přílohy žádosti
1 Plná moc 2 Zadávací a výběrová řízení 3 Doklady o právní subjektivitě 4 Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu 5 Podnikatelský plán 6 Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení 7 Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení
29
Povinné přílohy žádosti
8 Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby 9 Položkový rozpočet stavby 10 Výpis z rejstříku trestů – příloha zrušena 11 Doklady potvrzující, že OSVČ spadá do cílové skupiny 12 Čestné prohlášení o skutečném majiteli
30
Povinné přílohy žádosti
A) relevantní Všechny definované výzvou č. 65 Žadatel musí odevzdat při podání žádosti o podporu B) nerelevantní Např. Výpis z rejstříku trestů U nerelevantních příloh odevzdá dokument s uvedením názvu projektu a žadatele a větou: „Povinná příloha XY není relevantní“. Pokud žadatel neodevzdá dokument, bude vyzván k doložení
31
Přílohy stanovené ŘO Plná moc - Plné moci se ukládají v elektronické podobě v systému MS2014+ v modulu Žadatel v konkrétním projektu do záložky Identifikace projektu – Plná moc. Doporučený vzor Plné moci je přílohou č. 11 Obecných pravidel. Zadávací a výběrová řízení – Záložka veřejné zakázky viz další slide (konkrétní informace k příloze č. 3 Obecných pravidel)
32
Zadávací a výběrová řízení
Pravidla zadávání veřejných zakázek jsou stanovena v Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách – nadlimitní a podlimitní VZ Zákon č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek – účinnost 10/2016 Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014 – (MPZ) – veřejné zakázky malé hodnoty (ZMH), zakázky vyšší hodnoty (ZVH) Obecná pravidla pro žadatele a příjemce – kapitola 5 a 6 – další pravidla stanovená poskytovatelem dotace
33
Základní zásady zadávání zakázek
Pokud příjemce podpory realizuje projekt prostřednictvím zakázky na dodání zboží, poskytnutí služeb nebo provedení stavebních prací, je povinen řídit se principy transparentnosti, rovného zacházení a nediskriminace, a dále pak principy hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti (tzv. 3E) podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole. Předpokládaná hodnota zakázky a nabídková cena uchazeče, s nímž má být nebo byla uzavřena smlouva dle bodu MPZ musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým.
34
MPZ – výše předpokládané hodnoty VZ
Zakázka malé hodnoty (ZMH) předpokládaná hodnota nedosáhne ,- Kč bez DPH v případě zakázky na dodávky a/nebo služby a , Kč v případě stavebních prací Dle MPZ příjemci nejsou povinni postupy upravenými v tomto MP zadávat zakázky malého rozsahu, jejichž předpokládaná hodnota je nižší než: a) ,- Kč bez DPH nebo b) ,- Kč bez DPH v případě, že je zakázka zadávána příjemcem, který není zadavatelem podle § 4 odst. 1 až 3 ZZVZ a zároveň dotace poskytovaná na takovou zakázku není vyšší než 50 %. Zakázka vyšší hodnoty (ZVH) předpokládaná hodnota činí nejméně ,- Kč bez DPH a , Kč v případě stavebních prací
35
Zadávací a výběrová řízení
Při podání žádosti není potřeba mít hotové výběrové řízení, je však nutné mít správně vyplněný modul veřejné zakázky v systému MS2014+ v případě, že není dokončeno, zatrhne se plánováno a administrativní stav musí být podáno Pozor - Modul veřejné zakázky je potřeba zvlášť finalizovat a podepsat Po Závěrečném ověření způsobilosti žadatel obdrží depeši, do kdy musí doložit dokumentaci k VŘ prostřednictvím systému MS Kontrola je prováděna k ŽOP. V případě, že je dokončeno: Jako povinnou přílohu žádosti o podporu žadatel předkládá pouze uzavřenou smlouvu na plnění zakázky, kterou uplatňuje v projektu. Smlouvu včetně případných uzavřených dodatků přiloží prostřednictvím modulu Veřejné zakázky k odpovídající zakázce. Postup pro práci s modulem Veřejné zakázky je popsán v příloze č. 35 Obecných pravidel pro žadatele a příjemce.
36
Přílohy stanovené ŘO – záložka dokumenty
Doklady o právní subjektivitě žadatele: OSVČ - doloží výpis z veřejné části živnostenského rejstříku ne starší než 3 měsíce či jiný doklad, pokud podniká podle jiného zákona než živnostenského. Právnické osoby – právní subjektivitu doloží výpisem z obchodního či jiného rejstříku (např. rejstřík registrovaných církví, spolkový rejstřík, rejstřík ústavů, apod.) a zakládacími dokumenty. Došlo-li ke změně statutárního orgánu, která nebyla dosud vyznačena v příslušném rejstříku, předloží dokumenty o provedené změně. Předložené doklady/veřejné listiny nesmí být k datu podání žádosti starší než 3 měsíce.
37
Doklady o právní subjektivitě žadatele:
právní forma žadatele zakládací dokument společnost s ručením omezeným zakladatelská listina (1 zakladatel) nebo společenská smlouva (více zakladatelů) akciová společnost zakladatelská listina (1 zakladatel) nebo zakladatelská smlouva (více zakladatelů) komanditní společnost společenská smlouva veřejná obchodní společnost družstvo stanovy evropská společnost a evropské hospodářské zájmové sdružení zakládací smlouva a stanovy nestátní nezisková organizace zakladatelská smlouva, zakládací či zřizovací listina nebo jiný dokument o založení podle druhu organizace stanovy, ve kterých je uvedeno ustanovení o vypořádání majetku při zániku organizace, jestliže to nevyplývá ze zákona
38
Doklady o právní subjektivitě žadatele:
právní forma žadatele zakládací dokument církve výpis z Rejstříku církví a náboženských společností církevní organizace zakladatelská smlouva, zakládací či zřizovací listina nebo jiný dokument o založení Pokud lze doklady k právní subjektivitě vyhledat na internetu, je možné doložit výpisy z internetu z oficiálních rejstříků. Dokumenty nesmí být starší 3 měsíců, proto žadatel uvede na dokument datum, kdy dokument z internetu získal, pokud tato skutečnost není z dokumentu patrná.
39
Přílohy stanovené ŘO – záložka dokumenty
Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu: Žadatel dokládá výpisy z katastru nemovitostí, pokud nepředložil jako přílohu žádosti o podporu stavební povolení. Výpis z katastru nemovitostí nesmí být k datu podání žádosti starší než 3 měsíce. Pokud žadatel není zapsán v katastru nemovitostí jako vlastník nebo subjekt s právem hospodaření, dokládá listiny, které osvědčují jiné právo k majetku, např. nájemní smlouvu, smlouvu o výpůjčce, smlouvu o smlouvě budoucí či jiný právní úkon nebo právní akt opravňující žadatele k užívání nemovitosti, která bude předmětem projektu, minimálně do konce udržitelnosti projektu.
40
Přílohy stanovené ŘO – záložka dokumenty
Podnikatelský plán – Osnova je přílohou č. 4 Specifických pravidel Obsah: Informace o podniku, charakteristika žadatele Popis současné nabídky a analýza trhu principy Sociálního podnikání Podrobný popis projektu Management projektu a řízení lidských zdrojů Způsob stanovení cen do rozpočtu projektu Finanční plán Analýza a řízení rizik Závěrečné Hodnocení efektivity a udržitelnosti projektu Osnova je závazná, doporučujeme vyplňovat bod po bodu.
41
Přílohy stanovené ŘO – záložka dokumenty
Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení: Žadatel dokládá územní rozhodnutí s nabytím právní moci nejpozději k datu, které odpovídá dnu podání žádosti o podporu. Pokud stavba nevyžaduje v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění, nezbytně územní rozhodnutí, žadatel dokládá územní souhlas vydaný nejpozději k datu, které odpovídá dnu podání žádosti o podporu, či veřejnoprávní smlouvu nahrazující územní řízení účinnou nejpozději k datu, které odpovídá dnu podání žádosti o podporu. Pokud žadatel požádal o vydání společného povolení nebo společného souhlasu, kterým se stavba umísťuje a povoluje, předložil na stavební úřad návrh veřejnoprávní smlouvy, která nahradí současně územní rozhodnutí a stavební povolení, nebo pokud stavba nevyžaduje územní rozhodnutí ani územní souhlas, tuto přílohu nedokládá a přiloží dokument, ve kterém bude uvedeno, že tato příloha je nerelevantní.
42
Přílohy stanovené ŘO – záložka dokumenty
Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení: Dokládá žadatel, který v projektu počítá se stavbou nebo stavebními úpravami, které podléhají povinnosti stavebního povolení nebo ohlášení. Pokud žadatel nemá k dispozici - dokládá žádost o stavební povolení, ohlášení, návrh veřejnoprávní smlouvy nahrazující stavební povolení nebo oznámení stavebního záměru s certifikátem autorizovaného inspektora, potvrzené stavebním úřadem, a všechny jejich přílohy Žadatel popisuje procesy podle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění, v daném projektu v podnikatelském plánu.
43
Přílohy stanovené ŘO – záložka dokumenty
Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby Žadatel dokládá projektovou dokumentaci, zpracovanou autorizovaným projektantem, v podrobnosti pro vydání stavebního povolení. Jako ověření dostačuje razítko s podpisem a označením stavebního úřadu alespoň na titulní straně projektové dokumentace. Pokud stavba nevyžaduje stavební povolení, dokládá žadatel projektovou dokumentaci v podrobnosti pro ohlášení stavby. Projektové dokumentace jsou zpracovány podle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění, bližší specifikace je ve vyhlášce č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, v platném znění. Pokud byl na stavbu vydán územní souhlas a stavba nepodléhá povinnosti stavebního povolení nebo ohlášení, žadatel dokládá dokumentaci k oznámení o záměru v území.
44
Přílohy stanovené ŘO – záložka dokumenty
Položkový rozpočet stavby: Žadatel stanoví ceny stavebních prací za účelem zjištění předpokládané ceny způsobilých výdajů aktivit projektu u nezahájených zakázek na základě stavebního rozpočtu, který se vztahuje k příslušnému stupni projektové dokumentace, a přiloží jeho originál ve formátu pdf jako povinnou přílohu k žádosti. Stavební rozpočet je nutno členit na stavební objekty, popř. dílčí stavební nebo funkční celky, případně jiné obdobné části a to tak, aby bylo možno jednoznačně vymezit způsobilé/nezpůsobilé výdaje na aktivity projektu. V případě, že žadatel předkládá projektovou dokumentaci ve stupni pro stavební povolení/ohlášení stavby, doloží stanovení výdajů za stavbu/stavební práce v členění podle způsobu jejich financování, tedy členěné na způsobilé/nezpůsobilé výdaje projektu v souladu s požadavky Specifických pravidel. Blíže na str. 20 Specifických pravidel
45
Přílohy stanovené ŘO – záložka dokumenty
Výpis z rejstříku trestů - není povinen předkládat výpis z rejstříku trestů. Doklady potvrzující, že OSVČ spadá do cílové skupiny - doloží jeden z dokumentů: potvrzení o předchozím vedení v evidenci Úřadu práce ČR, doklad o výkonu trestu odnětí svobody, ve kterém je uvedeno, kdy OSVČ zařízení výkonu trestu opustila, potvrzení zařízení, které osoba opouští, nebo potvrzení domu na půli cesty nebo jiné relevantní organizace, poskytující sociální služby podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, ve kterém je uvedeno, kdy OSVČ zařízení opustila, posudek nebo potvrzení orgánu sociálního zabezpečení pro osoby invalidní v I. až III. stupni, potvrzení nebo rozhodnutí orgánu sociálního zabezpečení pro osoby zdravotně znevýhodněné.
46
Přílohy stanovené ŘO – záložka dokumenty
Čestné prohlášení o skutečném majiteli - Pokud je žadatelem právnická osoba mimo veřejnoprávní právnické osoby, jako povinnou přílohu žádosti o podporu předkládá čestné prohlášení obsahující informaci o skutečném majiteli ve smyslu § 4 odst. 4 zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, v platném znění. Vzor čestného prohlášení je přílohou Obecných pravidel č. 30.
47
Hodnocení a výběr projektů
Fáze administrace Provádí Délka trvání (pracovní dny) Kontrola FN a P MAS 29 Doplnění FN (2x) Žadatel 5 Přezkum hodnocení 15 /30 Věcné hodnocení 20 Výběr projektů 10 Přezkum Kontrola ŘO + Právní akt ŘO cca 4 měsíce
48
Hodnocení a výběr projektů – FN a P
Kontrola formálních náležitost a přijatelnosti Kritéria, Kontrolní listy Pozor na nenapravitelná kritéria: Statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný. Žadatel splňuje definice oprávněného příjemce pro specifický cíl 2.2 a výzvu MAS Projekt je v souladu s integrovanou strategií CLLD. Kontrolu provádí kancelář MAS
49
Hodnocení a výběr projektů – VH, Výběr
Kontrola věcného hodnocení Kritéria, Kontrolní listy Pozor – min. 50 % z celkového počtu bodů Podpořeny projekty s vyšším počtem obdržených bodů do vyčerpání alokace Hodnotí: 3 hodnotitelé z Výběrové komise MAS Výběr projektů Rozhodnutí, které projekty budou podpořeny Vybírá Výkonná rada MAS
50
Kritéria VH Projekt je svým zaměřením zacílen na dvě a více cílových skupin V projektu je popsán pozitivní dopad plánovaných aktivit na začleňování cílové skupiny do společnosti Předmět činnosti soc. podniku má environmentální zaměření Počet nově vytvořených pracovních míst pro cílovou skupinu Procentuální podíl cílových skupin na celkovém počtu zaměstnanců sociálního podniku Projekt zohledňuje specifické potřeby cílových skupin.
51
Náhradní projekty Náhradním projektem je hraniční projekt, popřípadě další projekt ve výzvě MAS, který splnil podmínky věcného hodnocení, ale ve výzvě není dostatek finančních prostředků na jeho podporu – tzn., že Výkonná rada může určit max. 2 náhradní projekty v každé výzvě. Výkonná rada zodpovídá za alokaci výzvy MAS, v případě náhradních projektů může rozhodnout o jejím navýšení, pokud výzva nebyla vyhlášena na celou alokaci opatření, tzn., že může rozhodnout o navýšení alokace výzvy do výše celkových způsobilých výdajů na opatření strategie CLLD. U náhradních projektů se bude postupovat podle dokumentu Minimální požadavky ŘO IROP k implementaci CLLD, vydání 1.2 s platností od
52
Podání žádosti Registrace do systému IS KP14+
Zřízení elektronického podpisu a datové schránky Registrace do systému IS KP14+ Vyplnění žádosti o podporu Finalizace žádosti o podporu Podepsání a odeslání žádosti o podporu
53
Podání žádosti Žádost se vyplňuje v IS KP14+ - https://mseu.mssf.cz/
Registrace – ová adresa, mobilní telefon Prohlížeč Internet Explorer, zapnutý JavaScript, pro podepsání žádosti – zásuvný modul MS Silverlight Podání žádosti – nutný el. podpis Příručka k vyplnění žádosti – Postup pro podání žádosti v MS2014+
54
Podání žádosti Žadatel by měl mít vždy přístup do portálu s rolí správce přístupů. Pouze s touto rolí lze přidávat/odebírat další uživatele (čtenář, editor, signatář, zmocněnec). K podepisování všech nebo určitých úloh je možné zmocnit jinou osobu plnou mocí, která se nahraje do IS KP14+ na záložku plné moci. Informace o stavu projektu včetně výsledků hodnocení projektu se žadatel/příjemce dozví přes systém. Právní akt – Registrace akce a Rozhodnutí o poskytnutí dotace/Registrace akce a Stanovení výdajů na financování akce OSS/Dopis včetně podmínek bude příjemci zpřístupněn taktéž pouze přes systém. Doporučujeme si v IS KP14+ nastavit notifikace na telefon nebo , kde budete informováni o události/změně stavu projektu či o případných výzvách k doplnění/vysvětlení. Depeše se považuje za doručenou dnem odeslání, nikoli dnem přečtení (možnost notifikace na či sms).
60
Název podvýzvy = 4.výzva MAS Kyjovské Slovácko v pohybu-IROP-Sociální podnikání
62
Co Vám pomůže při vyplnění IS KP14+?
Specifická pravidla pro žadatele a příjemce k jednotlivým výzvám (příloha č. 1): Postup pro podání žádosti o podporu v MS2014+. Edukační videa na portálu - ke shlédnutí jednotlivé díly: 1. Představujeme IS KP14+, 2. Jak založit žádost, 3. Vyplnění žádosti I, 4. Vyplnění žádosti II, 5. Zprávy o realizace projektu. V případě nejasností konzultujte!
63
Důležité odkazy Výzva a informace k výzvě: Výzva ŘO IROP č. 65
Výzva ŘO IROP č. 65 integrovane-projekty
64
Konzultace Pracovníci MAS žádosti o dotaci pouze konzultují, nesmějí se podílet na přípravě a zpracování dokumentů k projektu Konzultace mohou probíhat telefonicky / em / osobní schůzkou Při konzultacích prosíme konzultovat konkrétní dotazy (z kapacitních důvodů nebude možné připomínkovat kompletní žádosti a studie proveditelnosti) Ostatní komunikace k projektu probíhá v systému MS2014+ interní depeší MAS pořádá ke každé výzvě seminář pro žadatele a příjemce Na webu MAS budou zveřejněny
65
Konzultace Doporučujeme konzultovat veškeré nejasnosti!
Kontaktní osoby: Bc. Hana Horňáková, ; Ing. Tomáš Kolařík, ; Kontaktní místo: Kancelář MAS, Masarykovo náměstí 13/14, Kyjov 69701
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.