Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDominik Matějka
1
Povinná elektronická komunikace v zadávacím řízení a využití e-nástrojů
2
Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek
Vyhláška č. 168/2016 Sb., o uveřejňování formulářů pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek a náležitostech profilu zadavatele Vyhláška č. 260/2016 Sb., o stanovení podrobnějších podmínek týkajících se elektronických nástrojů, elektronických úkonů při zadávání veřejných zakázek a certifikátu shody UV č. 467/2017 o uložení povinnosti využívat Národní elektronický nástroj při zadávání veřejných zakázek
3
Plně elektronicky VŠICHNI - 18. 10. 2018 Od 1. 10
Plně elektronicky VŠICHNI Od účinnost zákona – ZA NÁMI Od pro Českou republiku, organizační složky státu, ČNB a centrální zadavatele – ZA NÁMI Od – pro VŠECHNY zadavatele dle ZZVZ – ZA NÁMI
4
Od dynamický nákupní systém, elektronickou aukci, nabídky formou elektronických katalogů, zasílání formulářů do Věstníku veřejných zakázek a do Úředního věstníku Evropské unie a pro uveřejňování zadávací dokumentace podle § 96.
5
Komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem (§ 211)
při komunikaci mezi zadavatelem a dodavatelem nesmí být narušena důvěrnost nabídek a žádostí o účast a úplnost údajů v nich obsažených zadavateli nesmí být umožněn přístup k obsahu nabídek a žádostí o účast před uplynutím lhůty stanovené pro jejich podání
6
Komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem (§ 211)
ZÁKLADNÍ PRAVIDLO: písemná komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem musí probíhat elektronicky ALE platí, že pokud není v ZZVZ stanoveno jinak, lze použít i ústní komunikaci, je-li obsah v dostatečné míře zdokumentován, zejména zápisy, zvukovými nahrávkami nebo souhrny hlavních prvků komunikace A co podávání nabídky ? Mail? IS DS? E-nástroj?
7
Výjimky (§ 211 odst. 3 písm. a) použití elektronické komunikace s ohledem na zvláštní povahu veřejné zakázky vyžaduje zvláštní nástroje, zařízení nebo formáty souborů, jež nejsou obecně dostupné nebo podporované obecně dostupnými aplikacemi; za obecně dostupné se nepovažují aplikace používané k popisu předmětu plnění, které používají formáty souborů, jež nelze zpracovat pomocí žádné jiné aplikace s otevřeným zdrojovým kódem nebo obecně dostupné aplikace, nebo se na ně vztahují komerčně poskytované licence a zadavatel je nemůže zpřístupnit pro stažení nebo používání na dálku,
8
Výjimky (§ 211 odst. 3 písm. b) použití elektronické komunikace vyžaduje zvláštní kancelářské vybavení, které zadavatelé běžně nemají k dispozici
9
Výjimky (§ 211 odst. 3 písm. c) zadávací podmínky vyžadují předložení vzorků nebo modelů, které nemohou být předloženy za použití elektronické komunikace
10
Výjimky (§ 211 odst. 3 písm. d) použití jiné než elektronické komunikace je nezbytné z důvodu narušení zabezpečení elektronické komunikace nebo z důvodu ochrany zvláště citlivé povahy informací, přičemž požadovanou úroveň zabezpečení nelze řádně zajistit běžně dostupnými elektronickými nástroji nebo nástroji
11
Povinnost zadavatele (§ 211)
při elektronické komunikaci zadavatel poskytne dodavatelům k dispozici veškeré informace technické povahy, včetně kódování a šifrování, které jsou nezbytné pro elektronickou komunikaci, zejména pro elektronické podání nabídek a žádostí o účast
12
Povinnost zadavatele (§ 211)
nejde-li o komunikaci uskutečňovanou prostřednictvím elektronického nástroje nebo datové schránky, musí být datová zpráva opatřena platným uznávaným podpisem, pokud jde o výzvu určenou účastníkům zadávacího řízení oznámení o výběru, rozhodnutí o nejvhodnějším návrhu v soutěži o návrh, vyloučení účastníka zadávacího řízení
13
Fikce v komunikaci - (§ 211) a
při komunikaci uskutečňované prostřednictvím datové schránky je dokument doručen dodáním do datové schránky Fikce v komunikaci - § 4 vyhlášky č. 260/2016 Sb. Doručení prostřednictvím e-nástroje je okamžik přijetí datové zprávy na elekronikou adresu adresáta v e-nástroji
14
Veřejné zakázky zahájené před 18.10. dokončované po tomto datu
Povinnost elektronické komunikace se vztahuje i na řízení, která byla zahájena Podávání nabídek pouze elektronicky Kam tuto informaci uvést ? Věstník veřejných zakázek x profil zadavatele (e-nástroj)
15
Elektronický nástroj a jeho využití
16
Elektronický nástroj (§ 28 odst. 1 a § 213)
programové vybavení, případně jeho součásti, které jsou spojeny se sítí nebo službou elektronických komunikací a umožňují prostřednictvím této sítě příjem (i) nabídek, (ii) předběžných nabídek, (iii) žádostí o účast, (iv) žádostí o zařazení do systému kvalifikace, (v) žádostí o účast nebo návrhů v soutěži o návrh nebo (vi) aukčních hodnot v elektronické aukci v elektronické podobě, včetně jejich zpracování zahrnujícího digitální kompresi a uchovávání dat a pořízení záznamů o provedených úkonech, jež jsou nedílnou součástí jejich programového vybavení
17
Elektronické nástroje Vyhláška č. 260/2016 Sb
Elektronické nástroje Vyhláška č. 260/2016 Sb., o stanovení podrobnějších podmínek týkajících se elektronických nástrojů, elektronických úkonů při zadávání veřejných zakázek a certifikátu shody Žádné zásadní změny dle zákona Zachována nepovinná certifikace Redukován výčet zpráv, které mají být opatřeny uznávaným EP
18
Elektronický nástroj zadavatel může použít elektronický nástroj za předpokladu, že jeho použití neporušuje zákaz diskriminace a elektronický nástroj je s ohledem na předmět veřejné zakázky obecně dostupný a slučitelný s běžně užívanými informačními a komunikačními technologiemi použití elektronického nástroje musí být pro dodavatele bezplatné
19
Elektronický nástroj Požadavky na funkcionalitu elektronického nástroje: profil zadavatele elektronická realizace zadávacích řízení rámcové dohody dynamický nákupní systém elektronická realizace soutěže o návrh elektronické katalogy Požadavky na prostředí
20
Elektronický nástroj a vyhláška 260/2016
zadavatel musí zajistit, aby elektronické nástroje, jejichž prostřednictvím jsou úkony při zadávání veřejných zakázek uskutečňovány, prokazatelně splňovaly požadavky stanovené ZZVZ; lze VŽDY prokázat certifikátem shody, který vydal subjekt posuzování shody akreditovaný vnitrostátním akreditačním orgánem Platnosti certifikátu certifikát shody funkčních vlastností – 6 let certifikát shody týkající se prostředí – 3 roky
21
Certifikovaný či necertifikovaný e-nástroj
E-nástroj NEMUSÍ mít certifikaci Používat certifikovaný nástroj NENÍ povinné DOPORUČUJEME používat certifikovaný e-nástroj certifikovanych-el-nastroju-dle-zakona-c Sb
22
Profil zadavatele § 28 odst. 1 písm. j) ZZVZ elektronický nástroj, který umožňuje neomezený dálkový přístup a na kterém zadavatel uveřejňuje informace a dokumenty ke svým veřejným zakázkám Vyhláška č. 168/2016 Sb., o uveřejňování formulářů pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek a náležitostech profilu zadavatele
23
Profil zadavatele (§ 214) Zákaz používat k uveřejnění více aktivních profilů Elektronická tržiště do – e-nástroj ve správě MMR Národní elektronický nástroj (NEN) – e-nástroj ve správě MMR Data ve strukturované podobě Příloha č. 8 vyhlášky Neomezený přímý dálkový přístup/registrace § 3 odst. 2 písm. c) vyhláška 260/2016 Sb. – zákaz registrace pro přístup k dokumentům a informacím o VZ
24
Doba uveřejnění na profilu zadavatele
Povinně do konce lhůty pro podání nabídek Výzva k podání nabídek v ZPŘ Zadávací dokumentace
25
Uveřejňování/doba na profilu zadavatele
Po dobu 2 let od uveřejnění Oznámení o vyloučení účastníka v ZPŘ Oznámení o výběru dodavatele v ZPŘ Oznámení o zrušení ZPŘ Vysvětlení zadávací dokumentace Písemná zpráva zadavatele Smlouva Výše skutečně uhrazené ceny Strukturované údaje dle Přílohy č. 8 vyhlášky 168/2016 Sb.
26
ELEKTRONIZACE a elektronické katalogy, otevírání e-nabídek, e-aukce, DNS
27
Elektronické katalogy (§ 215)
soubor informací obsahující ceny odpovídající jednotlivým položkám předmětu veřejné zakázky, popis takových položek, případně další údaje s nimi související elektronický katalog musí splňovat veškeré požadavky stanovené na elektronické nástroje používané pro elektronickou komunikaci použití elektronického katalogu je nutno uvést v oznámení o zahájení zadávacího řízení
28
Otevírání nabídek v elektronické podobě (§ 109)
po uplynutí lhůty pro podání nabídek otevřením nabídky v elektronické podobě se rozumí zpřístupnění jejího obsahu zadavateli zadavatel kontroluje při otevírání nabídek v elektronické podobě, zda nabídka byla doručena ve stanovené lhůtě, zda je autentická a zda s datovou zprávou obsahující nabídku nebylo před jejím otevřením manipulováno
29
Elektronická aukce (§ 120)
opakující se elektronický proces, v jehož rámci účastníci zadávacího řízení prostřednictvím elektronického nástroje předkládají nové snížené nabídkové ceny nebo nové hodnoty odpovídající kritériím hodnocení, a který umožňuje sestavit aktuální pořadí nabídek při použití automatických metod jejich hodnocení nutno použití EA v oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo ve výzvě k podání nabídek
30
Elektronická aukce (§ 120)
nemožnost použití v případech podle § 114 odst. 3, tj. pouze jako jediné kritérium hodnocení v řízení se soutěžním dialogem nebo v řízení o inovačním partnerství v případě veřejné zakázky na služby uvedené v oddílu 71 CPV v kategorii 1 nebo 5 podle přílohy č. 4 ZZVZ
31
Elektronická aukce (§ 120 a 121)
povinnost stanovení minimálních zákonných požadavků již v zadávací dokumentaci nutnost provedení posouzení obsahu nabídky z hlediska ZZVZ ukončení elektronické aukce
32
Dynamický nákupní systém (§ 138)
specifický případ zadávání veřejných zakázek plně elektronicky plně elektronický, otevřený systém pro zadávání veřejných zakázek, jejichž předmětem je pořízení běžného, obecně dostupného zboží, služeb nebo stavebních prací zavádí se postupem pro užší řízení (dříve postupem pro otevřené řízení) možnost dělení DNS do kategorií, které jsou objektivně vymezeny na základě předmětu veřejných zakázek nebo jejich územního rozsahu
33
Dynamický nákupní systém
zavádění vs. zařazování dodavatelů do DNS zadávání veřejných zakázek v DNS (na základě vlastního nastavení DNS zadavatelem !!!) oznámení o zadání veřejné zakázky v DNS
34
Povinnost používat konkrétní e-nástroj
UV č. 467/2017 o uložení povinnosti využívat Národní elektronický nástroj při zadávání veřejných zakázek veřejní zadavatelé podle § 4 odst. 1 písm. a) a c) zákona
35
Děkuji za Vaši pozornost
Ministerstvo pro místní rozvoj: Portál o veřejných zakázkách a koncesích: Informační systém o veřejných zakázkách: Věstník veřejných zakázek: Národní elektronický nástroj - Úřední věstník Evropské unie: Aleš Havránek
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.