Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Realizace projektu aneb jakých chyb se vyvarovat
Mgr. Lukáš Frantál
2
Oblasti intervence IOP administrované CRR
2.1 Zavádění ICT v územní veřejné správě (MV) 3.1 Služby v oblasti sociální integrace (MPSV) 3.3 Služby v oblasti zaměstnanosti (MPSV) 3.4 Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik (MV) 4.1a a 4.1b – Národní podpora cestovního ruchu 5.2 – Zlepšení prostředí v problémových sídlištích 5.3 – Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik 5.3a – Podpora při zavádění územně analytických podkladů obcí (na úrovni obcí s rozšířenou působností) a krajů. 5.3b - Podpora tvorby a aktualizace územních plánů obcí s ohledem na udržitelný rozvoj území. 6.1 a Technická pomoc
3
Regionální síť poboček CRR ČR
Kontakty najdete na:
4
Osnova prezentace Fáze administrace projektu Změny v projektech
Monitorovací zpráva Žádost o platbu Kontroly Udržitelnost Publicita projektu Sankce
5
Spolupráce CRR a MV ČR I.
6
Spolupráce CRR a MV ČR II.
Aktivity Oblast intervence 2.1, 3.4 (MV) OSF FÚ CRR Realizace projektu Příjem monitorovací zprávy + žádosti o platbu a jejich kontrola X Administrace změn v projektu, řešení odstoupení od projektu x Interim a ex-post analýza rizik projektu Interim a ex-post kontrola projektu (s/bez žop) Veřejnoprávní kontrola v místě realizace projektů Kontroly průběžně předkládaných faktur a čerpání rozpočtového limitu Ověřování dodržení podmínek zákona o veřejných zakázkách Průřezové aktivity Finanční plánování a řízení, kontrola čerpání Souhrnná žádost o platbu Certifikace Souhrnný plán kontrol a jeho hodnocení Řešení nesrovnalostí Vyřizování stížností
7
Oznamování změn Nejčastější typy změn Doporučení
8
Oznamování změn I Změny v projektové žádosti/projektu
povinnost oznamovat veškeré změny související s realizací projektu oznamovat v předstihu/neprodleně (povinnosti vyplývající z Podmínek Rozhodnutí) formulář Oznámení příjemce o změnách v projektu (příloha č. 6 PPŽP) přehled oznámených změn uvést v monitorovacích zprávách bod 4 Realizace projektu
9
Nejčastější typy změn změna statutárního zástupce, kontaktní osoby
prodloužení/zkrácení termínu realizace projektu, etap s vlivem na financování v letech bez vlivu na financování v letech sloučení etap projektu změna čísla účtu přesun aktivit, financí mezi etapami
10
Příloha č. 6 PPŽP chybí původní hodnota informace o kontaktních údajích: , telefon součástí přílohy oznámení by měla být kopie z výpisu z usnesení zastupitelstva
11
Postup administrace předložení na příslušnou pobočku CRR
posouzení změny (úplnost, správnost, včas předložené…) vyžádání doplňujících informací nepodstatné změny Schvaluje/neschvaluje pobočka CRR podstatné změny Schvaluje MV ČR, resp. vydává změnové Rozhodnutí o poskytnutí dotace
12
Doporučení možnost změny konzultovat v předstihu s pobočkou CRR
změny uvádět konkrétně, věcně, logicky uvádět všechny související změny (prodlužování etap – ovlivnění harmonogramu následujících etap, harmonogram VŘ) do popisu změny uvádět původní a novou hodnotu, odkaz na bod benefitové žádosti odstoupení od projektu, předčasné ukončení realizace projektu – Oznámení o změnách veškeré změny je nutné oznamovat i v období udržitelnosti projektu možnost změny konzultovat v předstihu s pobočkou CRR
13
Elektr. spisová služba obcí v ORP
odstupování a přistupování obcí v rámci pořízení ESS Povinnosti žadatele: oznamovat změny neprodleně vyplnit tabulku způsobilých výdajů Řešení v závislosti na fázi projektu a) do ukončení bodového hodnocení: odstoupení obce –vliv na financování projektu, cílové hodnoty monitorovacích indikátorů přistoupení obce – ano, ale bez nároku na vyšší dotaci přistoupené obce mohou nahradit odstoupené v případě shody typu obce (výše nárokované dotace je stejná)
14
Elektr. spisová služba obcí v ORP
b) po bodovém hodnocení projektu odstoupení obce - může kompenzovat přistoupení obce stejného typu obec nahrazena obcí jiného typu - bude provedeno dodatečné přebodování projektu; pokud nemá změna vliv na bodové hodnocení, může být schválena nutné opět vyplnit tabulku pro kontrolu způsobilých výdajů, aktualizace při ŽoP
15
Podmínky Vyplňování MZ
Monitorovací zpráva Podmínky Vyplňování MZ
16
Předkládání monitorovacích zpráv - I
Část III, odst. 3 „Příjemce je povinen pravidelně předkládat CRR pravdivé a úplné informace o průběhu realizace projektu prostřednictvím hlášení o pokroku a monitorovacích zpráv.“ A) Hlášení o pokroku příjemce předkládá za každých 6 měsíců od prvního dne měsíce následujícího po vydání Rozhodnutí až do ukončení realizace projektu předkládá do pátého pracovního dne od kalendářního měsíce, ke kterému měl hlášení předložit Příklad: Rozhodnutí bylo vydáno První den měsíce následujícího po vydání Rozhodnutí – První HoP za období „od zahájení realizace“ do předkládá příjemce do HoP vyplňuje příjemce v Benefitu.
17
Předkládání monitorovacích zpráv - II
Část III, odst. 3 B) Etapovou/závěrečnou monitorovací zprávu příjemce předkládá do dvaceti pracovních dnů po ukončení etapy/projektu“ Příklad: Projekt je ukončen k Závěrečná monitorovací zpráva musí být předložena do MZ vyplňuje příjemce v Benefitu
18
Předkládání monitorovacích zpráv - III
C) Etapa je ukončena před schválením Rozhodnutí část III, odst. 6 V případě, že je realizace etapy ukončena před schválením Rozhodnutí, je příjemce povinen předložit žádost o platbu s monitorovací zprávou do dvaceti pracovních dnů od schválení Rozhodnutí. Příklad: Dle žádosti o dotaci (Benefit) je etapa ukončena k Rozhodnutí je schváleno Příjemce předkládá etapovou/ závěrečnou zprávu do
19
Předkládání monitorovací zpráv - IV
D) Překrývání lhůt pro předložení monitorovacího hlášení a zprávy část III, odst. 3 Hlášení o pokroku příjemce nepředkládá, pokud by mezi podáním monitorovacího hlášení a etapové/závěrečné monitorovací zprávy měla uplynout doba kratší než jeden měsíc Příklad: Monitorovací hlášení je příjemce povinen předložit do Závěrečnou monitorovací zprávu do Lhůta pro předkládání průběžného hlášení a závěrečné monitorovací zprávy je menší než jeden měsíc Příjemce předkládá pouze závěrečnou monitorovací zprávu
20
Tipy na vyplňování MZ Popis realizace Aktualizace údajů
Realizované aktivity za sledované období Změny Informace o provedených kontrolách včetně výsledku kontroly (NKÚ, PAS…) Aktualizace údajů Data VŘ – dle skutečnosti Indikátory - plnění sledujeme při konci realizace (předání díla od projektanta pořizovateli) Dokládat splnění aktivit projektu – výstupy projektu
21
Tipy na vyplňování MZ doložení publicity – fotografie s označenými hmotnými výstupy, doložení publicity na tištěných výstupech Čestné prohlášení – vytisknout a přiložit k MZ MZ i HoP se vyplňují v IS Benefit – v případě technických problémů kontaktovat pobočku CRR Tištěná verze s podpisem statutárního zástupce na pobočku CRR
22
Podmínky Účetní doklady Oddělená účetní evidence Dokladování výdajů
Žádost o platbu Podmínky Účetní doklady Oddělená účetní evidence Dokladování výdajů
23
Žádost o platbu Dotace bude příjemci proplacena po ukončení realizace projektu/etapy na základě předložené Žádosti o platbu (ŽoP) a dalších souvisejících dokumentů a po kontrole CRR. ŽoP příjemce předkládá: nejpozději do 20 pracovních dnů od ukončení realizace projektu/etapy Případně do 20 pracovních dnů od vydání Rozhodnutí v elektronické a tištěné verzi (v IS Benefit7)
24
Účetní doklady Každý účetní doklad musí
být originál obsahovat informaci, že se jedná o projekt IOP a být označen číslem projektu Příjemce je povinen vést oddělenou účetní evidenci o projektu (v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví), během období realizace i v období udržitelnosti projektu
25
Dokladování výdajů účetní/daňové doklady se zřejmou identifikací předmětu plnění pro posouzení způsobilosti pokud nelze přesně posoudit způsobilost, nutno doložit jiné relevantní doklady (např. objednávku, dodací list, předávací protokol) kopie protokolu o předání a převzetí díla doklady o úhradě příslušných výdajů uvedeno v dokumentu Náležitosti dokladování
26
Limity způsobilých výdajů
projektová dokumentace, odborné studie, posudky a analýzy, jejichž vyhotovení je nezbytné pro realizaci projektu do 5% celkových způsobilých výdajů stavební práce po ukončení realizace projektu provede pobočka přepočet výše způsobilých výdajů
27
Nejčastější chyby výdaje bez přímé vazby na projekt
špatně vyplněná Zjednodušená ŽoP (návod pro vyplnění vyvěšen na špatně vyplněná soupiska faktur nedoložení všech potřebných dokladů nedoložení dokladů o úhradě oddělená účetní evidence neodpovídá soupisce faktur
28
Jak se chyb vyvarovat konzultace s pobočkou již při realizaci etapy
dokladování dle dokumentu Náležitosti dokladování pečlivost při vyplňování postupovat dle PPŽP včetně příloh příloha č. 5a, 5b, 5d, 14 –vyplňování HoP/MZ příloha č. 5c, 15 – postup pro vyplňování ZŽoP
29
Typy kontrol projektu Práva a povinnosti příjemce
Kontroly Typy kontrol projektu Práva a povinnosti příjemce
30
Kontroly projektu Z hlediska charakteru a zaměření kontroly se rozlišují: administrativní kontrola spočívající v kontrole dokladů předložených žadatelem nebo příjemcem při příjmu projektu, při kontrole zadávacího řízení, při předložení Oznámení o změně v projektu a při příjmu Žádosti o platbu. fyzická kontrola spočívající v kontrole na místě u žadatele nebo příjemce porovnává skutečný stav se stavem deklarovaným. Kontrola na místě obsahuje rovněž kontrolu dokladů.
31
Interim analýza rizik a kontrola
Interim analýza rizik a interim kontrola se provádějí v průběhu realizace (např. po ukončení etapy projektu) a bezprostředně po ukončení realizace projektu. Jejich cílem je ověření plnění Rozhodnutí a Podmínek, zjištění, že finanční prostředky jsou použity k záměru specifikovanému projektem, a že v průběhu realizace nejsou porušována pravidla pro poskytování finančních prostředků ze státního rozpočtu a strukturálních fondů.
32
Ex-post analýza rizik a kontrola
Provádí se v průběhu období 5 let od ukončení realizace projektu (doba udržitelnosti projektu). Cílem je porovnání obsahu konkrétního Rozhodnutí s výsledky realizace projektu; a ověřit, zda příjemce dodržuje ustanovení Podmínek.
33
Práva a povinnosti příjemce při kontrole
Práva příjemce Informace o kontrole min. 2 pd předem Zápis z kontroly – příjemce stvrzuje podpisem Případné námitky k zápisu z kontroly lze uplatnit do 5 pd od seznámení se se zápisem Povinnosti příjemce Vytvoření podmínek pro provedení kontroly Poskytnutí dokumentace k projektu, příp. informace k předmětu kontroly Přijmout opatření k nápravě nedostatků zjištěných kontrolou
34
Publicita projektu Povinnost dle Podmínek Rozhodnutí
(část III, bod 13) provádět propagaci účasti prostředků SF na financování projektu dle PPŽP uchovat veškeré doklady související s propagací pro potřeby kontroly Označení hmotných výstupů projektu (náklady hrazené z veřejných prostředků činily méně než EUR): symbolem Evropské unie (vlajka EU) symbol IOP informací o finanční účasti Evropské unie a Evropského fondu pro regionální rozvoj prohlášení ve znění: „Šance pro Váš rozvoj“.
35
Pravidla pro používání symbolů EU a IOP
symboly musí být vždy uvedeny na viditelném místě u tiskových materiálů musí být vždy na titulní straně při používání současně s jinými logy nebo znaky se umísťují symboly EU a IOP jako první, v pořadí logo IOP, poté logo EU, poté další loga Stejné pravidlo platí i při umístění svisle pod sebe. ostatní loga nebo znaky nesmí být větší než symboly EU a IOP odkaz na finanční spoluúčast Evropské unie a Evropského fondu pro regionální rozvoj a prohlášení Řídícího orgánu IOP ve znění: „Šance pro Váš rozvoj“ musí být užíván vždy společně se symboly EU a IOP
36
Varianty loga IOP Barevná Černobílá Jednobarevná Negativní
37
Logo varianta + logo EU - barevná, jednobarevná, černobílá
Logo varianta + logo EU + text- barevná, jednobarevná, černobílá POZOR: na dolní černou linku musí být vepsáno REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU. Toto číslo zjistíte z Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Číslo je ve tvaru CZ.1.06/ / ___________________________________________________________
38
Ukázky publicity
39
Udržitelnost Hlášení o udržitelnosti projektu
Příjemce je vyzván 10 měsíců od ukončení realizace projektu k vyplnění hlášení v termínu 20 pd Poslední výzva k vyplnění 4 roky a 10 měsíců od ukončení realizace projektu
40
Sankce za porušení Podmínek
Uvedeny v Podmínkách Rozhodnutí (část III a IV Podmínek) prodlení s odevzdáním dokumentů (zejména změny, monitorovací zprávy, Zjednodušená žádost o platbu) naplnění monitorovacích indikátorů porušení při zadávání veřejných zakázek archivace
41
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.