Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
3
Implementace v projektu KIPR- vznik sítě krajských metodiků
Standard ŠPZ Personální Diagnostický Intervenční Procedurální
4
KIPR-podpora ŠPZ Implementace jednotných pravidel poskytovaných poradenských služeb Ověřování poskytovaných PO Podpora vybraným školám, kde se dlouhodobě nedaří podpora žáků se spec. potřebami a jsou současně problémy vyplývající z odlišných životních podmínek Programy DVPP- podpora změn vyplývajících z §16 Nominace škol
5
Metodická podpora pro školy
DVPP Finanční podpora pracovníků Metodická podpora PPP, SPC SPC Projekt KIPR Řídící tým PPP škola ŠPP VP ŠMP KOI ŠPS, ŠSP Metodická podpora pro školy
6
Podpora škol při zavádění společného vzdělávání
Orientace v úpravách vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Orientace v Doporučení Orientace v PO – stupně a druhy podpory Orientace v práci s NFN a s výkazy R-44 Metodická podpora pro práci se žáky s různými druhy znevýhodnění Možnosti organizačních změn ve vzdělávání Úprava obsahu a výstupů ze vzdělávání Intervence Předměty speciálně pedagogické péče
7
PLPP 1. stupně podpůrných opatření, pak může škole doporučit zpracování Plánu pedagogické podpory. Tento postup je možný pouze tehdy, pokud je žák skutečně zařazen do 1. stupně podpory a nevyžaduje opatření z vyšších stupňů podpory. Pokud by žák byl zařazen u různých opatření do různých stupňů podpůrných opatření, a bylo by nezbytné navrhnout úpravy obsahu vzdělávání žáka, úpravy metod práce s žákem atd., doporučuje ŠPZ namísto PLPP rozhodně IVP. Pokud školské poradenské zařízení vyhodnotí na základě posouzení žáka ve školském poradenském zařízení, že jeho speciální vzdělávací potřeby jsou na úrovni
8
PSPP Předmět- disponibilní hodiny a započítává se do maximálního počtu povinných vyučovacích hodin stanovených v souladu s § 26 odst. 2 školského zákona příslušným rámcovým vzdělávacím programem. , slovní hodnocení Na 1. st. ZŠ – učitel, který získal kvalifikaci podle § 7 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů Na 2. st. ZŠ – učitel, který získal kvalifikaci podle § 8 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb. Na SŠ – učitel, který získal kvalifikaci podle § 9 odst. 7 zákona č. 563/2004 Sb.
9
Finance Pokud škola může využít své stávající personální kapacity (již zaměstnává pedagogického pracovníka s požadovanou kvalifikací), může pedagogickému pracovníkovi v potřebném rozsahu tzv. zvýšit úvazek a míru přímé pedagogické činnosti (až do plného úvazku a do „plné“ míry přímé pedagogické činnosti stanovené pro školy zřizované státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí nařízením vlády č. 75/2005 Sb.), může nařídit nebo sjednat konání přímé pedagogické činnosti nad stanovený rozsah s příplatkem podle § 132 zákoníku práce, nebo může sjednat další základní pracovněprávní vztah se stávajícím zaměstnancem (pracovní poměr, dohodu o pracích konaných mimo pracovní poměr), pokud tento další pracovněprávní vztah bude uzavřen na jiný druh práce.
10
Speciálně pedagogická péče
speciálního pedagoga, který získal kvalifikaci podle § 18 zákona č. 563/2004 Sb. psychologa, který získal kvalifikaci podle § 19 zákona č. 563/2004 Sb. Z pracovněprávního hlediska jde o přímou pedagogickou činnost.
11
Finance Pokud škola může využít své stávající personální kapacity (již zaměstnává pedagogického pracovníka s požadovanou kvalifikací), může pedagogickému pracovníkovi v potřebném rozsahu tzv. zvýšit úvazek a míru přímé pedagogické činnosti (až do plného úvazku a do „plné“ míry přímé pedagogické činnosti stanovené pro školy zřizované státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí nařízením vlády č. 75/2005 Sb.), může nařídit nebo sjednat konání přímé pedagogické činnosti nad stanovený rozsah s příplatkem podle § 132 zákoníku práce, nebo může sjednat další základní pracovněprávní vztah se stávajícím zaměstnancem (pracovní poměr, dohodu o pracích konaných mimo pracovní poměr), pokud tento další pracovněprávní vztah bude uzavřen na jiný druh práce.
12
Pedagogická intervence
Výuku zajišťuje pedagogický pracovník (družina- domácí příprava, posilování kompetencí žáka v různých předmětech, příprava na výuku, řešení vztahových a jiných problémů třídy) 1 žák - VÝJIMEČNĚ 4 žáci TŘÍDA Přímá pedagogická činnost
13
Pomůcky Četnost pomůcek je uvedena v elektronickém doporučení výjimečně vícekrát Pomůcka se doporučuje podle účelu a druhu speciálních vzdělávacích potřeb: A) dlouhodobé užívání (celá docházka) – např. lupa, dalekohled, paravan B) střednědobé užívání- vybavení pracovního místa (2x za vzdělávání), počítač, tablet (2x max), software, soubory pomůcek C) krátkodobé užívání – učebnice, doplňkové pomůcky- čtecí okénko, kelímky …. Pomůcky k vybavení prostředí- vždy v závislosti na dg Využívat i stávající pomůcky !!!!
14
Revizní pracoviště Revizní tým Odborný panel Revizoři NÚV
Revizoři kraje Revizoři NÚV
15
Děkuji za pozornost
16
Projekt KIPR vychází ze strategických záměrů ČR v rozvoji vzdělávání a řeší otázky související se zajištěním kvality, provázanosti, srovnatelnosti a efektivity poradenských služeb a vytvořením podmínek pro poskytování vhodných podpůrných opatření pro žáky, u kterých je třeba vyrovnat podmínky pro jejich vzdělávání.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.