Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dynamické nákupní systémy na nákupy zboží pro příspěvkové organizace Jihomoravského kraje Mgr. Jakub Váňa.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dynamické nákupní systémy na nákupy zboží pro příspěvkové organizace Jihomoravského kraje Mgr. Jakub Váňa."— Transkript prezentace:

1 Dynamické nákupní systémy na nákupy zboží pro příspěvkové organizace Jihomoravského kraje
Mgr. Jakub Váňa

2 Program Co je DNS? Proč pro PO JMK?
Jaké druhy zboží a v jakých objemech budou pořizovány? Jakým způsobem bude probíhat zadávání? Výhody DNS

3 Co je DNS? zvláštní způsob zadávání veřejných zakázek dle zákona o zadávání veřejných zakázek 2 fáze – zavedení a samotné zadávání plně elektronický, stále otevřený rychlé a efektivní nakupování bez ohledu na předpokládanou hodnotu pořizovaného zboží krátké lhůty

4 Proč pro PO JMK? JMK vnímá, že problematika zadávání veřejných zakázek je velmi složitá, vyžaduje vysokou odbornost a komplexní přístup dodržování všech příslušných postupů je zejména pro menší zadavatele velmi náročné JMK se dlouhodobě snaží PO v této problematice podporovat formou metodické pomoci, konzultací, školení i uveřejňováním návodů, metodik či vzorových dokumentů zavedení DNS je další stupeň této podpory, kdy PO nebudou muset určité veřejné zakázky zadávat samostatně, ale nákup požadovaného zboží zadministruje JMK

5 Jaké druhy zboží a v jakých objemech budou pořizovány?
OINV na základě požadavků PO na příspěvky z rozpočtu JMK na rok 2018 vytipoval několik okruhů zboží, na jejichž nákupy by mohlo být vhodné DNS zavést následně ve spolupráci s odvětvovými odbory proběhl mezi PO průzkum s cílem zjistit komplexní požadavky na pořízení zboží v kategoriích, které by byly předmětem DNS, bez ohledu na zdroj financování na základě výsledků průzkumu OINV stanovil konkrétní druhy zboží, které by mohly být v rámci DNS pořizovány

6 Jaké druhy zboží a v jakých objemech budou pořizovány?
DNS Pořizované zboží Odhadovaný objem nákupů (v mil. Kč vč. DPH) Stravovací provozy konvektomaty, kotle, pánve, lednice, mrazáky, myčky nádobí, sporáky, blixery, roboty 25 Prádelny pračky, sušičky, mandly 10 Zdravotnické potřeby polohovací lůžka, antidekubitní matrace, stolky k lůžkům, zvedáky pro přesuny klientů, myčky podložních mís, sprchové židle, vozíky a lůžka, invalidní vozíky všechny DNS budou otevřeny na dobu kalendářního roku 2018

7 Jakým způsobem bude probíhat zadávání?
JMK bude vůči PO v pozici centrálního zadavatele PO dodá OINV specifikaci poptávaného zboží formou vyplněného požadavkového listu zaslaného na sběr požadavků PO bude probíhat průběžně se stanovením vždy nejzazšího termínu pro zaslání požadavků – aktuálně následně bude probíhat přípravná fáze před zadáním veřejné zakázky v DNS, která bude zahrnovat zejména sjednocení požadavků na zboží PO a nastavení parametrů zadávání JMK a PO uzavřou smlouvu o centralizovaném zadávání upravující vzájemná práva a povinnosti OINV zajistí výběr dodavatele

8 Jakým způsobem bude probíhat zadávání?
po výběru dodavatele se bude postup lišit dle zdroje financování veřejné zakázky zdroje JMK – kupní smlouvu uzavírá JMK, JMK následně hradí kupní cenu, usnesením RJMK bude zboží přenecháno PO, převzetí zboží a s tím související záležitosti (řešení vad, uplatnění reklamací) bude řešit PO jiné zdroje (zdroje PO, dotace…) – kupní smlouvu uzavírá přímo PO a řeší veškeré záležitosti (včetně úhrady kupní ceny) stejně, jako kdyby veřejnou zakázku zadávala samostatně v obou případech zajistí uveřejnění kupní smlouvy v Registru smluv JMK

9 Komunikace mezi PO a JMK (OINV)
veškeré podstatné informace jsou a budou uveřejňovány na Protikorupčním portálu JMK: sekce Veřejné zakázky, odkaz Dynamické nákupní systémy pro příspěvkové organizace zasílání požadavkových listů výhradně na náměty, dotazy apod. lze zasílat rovněž na tento , případně lze kontaktovat pracovníky oddělení veřejných zakázek OINV: Mgr. Sylvie Bartośová, Mgr. Ludmila Dostálová, Mgr. Jakub Váňa dokumenty, které je třeba podepsat oprávněnou osobou PO – požadavkový list, smlouvu o centralizovaném zadávání, kupní smlouvu – navrhujeme pro rychlejší a efektivnější postupy podepisovat pouze v elektronické podobě (kvalifikovaným elektronickým podpisem) jak ze strany JMK, PO i dodavatelů

10 Výhody DNS snížení administrativní náročnosti pro PO při zadávání veřejných zakázek u nákupů financovaných ze zdrojů JMK nebude nutné stanovovat závazné ukazatele na jednotlivé nákupy PO, v RJMK projednávat a schvalovat záměry reprodukce majetku, případně podmínky zadávání veřejných zakázek PO ani následně řešit vyúčtování nákupů PO, vracení nevyčerpaných finančních prostředků apod. u nákupů financovaných ze zdrojů PO je stanovena výjimka z povinnosti zpracovávat záměr reprodukce majetku dle Zásad vztahů zajištění transparentního nákupu zboží zcela v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek možnost rychle, operativně nakupovat předmětné zboží např. v případě havárií

11 Výhody DNS zkvalitnění nákupů prostřednictvím sdílení informací a zkušeností mezi jednotlivými PO výhodnější podmínky plnění nabízené ze strany dodavatelů vzhledem k vyššímu objemu nakupovaného zboží

12 oddělení veřejných zakázek odboru investic KrÚ JMK
Děkuji za pozornost Mgr. Jakub Váňa oddělení veřejných zakázek odboru investic KrÚ JMK


Stáhnout ppt "Dynamické nákupní systémy na nákupy zboží pro příspěvkové organizace Jihomoravského kraje Mgr. Jakub Váňa."

Podobné prezentace


Reklamy Google