Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32_INOVACE_58 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
VY_32_INOVACE_58 Název školy: ZŠ A MŠ Březno Autor: Petr Pacholátko Název: Souřadné spojení větných členů Téma: Skladba Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál k interaktivní tabuli – Český jazyk pro 9.ročník ZŠ, Skladba – souřadné spojení vět-ných členů
2
Souřadné spojení větných členů
3
A) Jaké větné útvary jsou tu spojovány?
Viděl jsem jeho pronásledování a jeho zadržení. Měl nesprávné, ba škodlivé návyky. Vrátil se zdráv, ale zesláblý. Přijď k nám buď dnes, nebo zítra. Žák byl nepřipravený, a proto neúspěšný. B) O jaká spojení jde?
4
A) Větné členy několikanásobné.
B) Souřadná spojení. + Pronásledování a zadržení. Slučovací Nesprávné, ba škodlivé. Stupňovací Buď dnes, nebo zítra. Vylučovací x Zdráv, ale zesláblý. Odporovací Nepřipravený, a proto neúspěšný. Důsledkové
5
Určete druh spojení několikanásobných větných členů!
Jako dárek si přál buď brusle, nebo lyže. Šu-mava je lesnatější, a proto deštivější než Kr-konoše. Nesl lehkou, ale objemnou tašku. Malý, ba přímo nepatrný drobek tohoto jedu může zabíjet. Buď kvůli žízni, nebo kvůli hladu se stavil doma. Pro nemoc a celkové vyčerpání organismu nemohl pracovat. Dobrý, ba výbor-ný výkon sportovce je nadchl. Vrátil knihy a se-šity. Volil buď život, nebo smrt. Vzal na sebe tepláky a bundu. Byl to svědomitý, a proto ús-pěšný žák.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.