Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dobrý den přejeme všem Bc. Martina Sochorová (ORREP – finanční část)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dobrý den přejeme všem Bc. Martina Sochorová (ORREP – finanční část)"— Transkript prezentace:

1 Dobrý den přejeme všem Bc. Martina Sochorová (ORREP – finanční část)
Bc. Lucie Maredová (ORREP – administrativní část) Bc. Michal Hnízdo (OŠMTS – věcná část) Ing. Jana Ledecká (ORREP – finanční část) 10. ledna 2012

2 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY OP 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání

3 Monitorovací indikátory
Upraveny: Příručkou pro žadatele, Příručkou pro příjemce, Pravidly monitorování realizace projektu a zpracování monitorovacích zpráv, Smlouvou o realizaci grantového projektu, Prováděcím dokumentem, Metodika monitorovacích indikátorů OP VK verze 3

4 Monitorovací indikátory
Vykazování vzhledem ke spuštění elektronické MZ se budou monitorovací indikátory vykazovat pouze v Benefitu 7 Kumulativní - za celý dosavadní průběh projektu (od začátku realizace až do konce sledovaného období) Povinnost vykazovat dle přílohy XXIII Nařízení Komise (ES) 1828/2006 (postavení na trhu práce, věku, zranitelné skupiny, dosažené vzdělání)

5 Monitorovací indikátory
Průkazná evidence – musí být vedena příjemcem/partnery prezenční listiny s podpisy podpořených osob (stvrzené lektorem) jmenné seznamy s podpisem lektora certifikáty, účastnické listy, osvědčení z prezenční listiny by vždy mělo být patrné, z jaké organizace je cílová skupina

6 Monitorovací indikátory
Průkazná evidence vykazované hodnoty dle přílohy XXIII Nařízení Komise (ES) 1828/2006 jsou ZS dokladovány čestným prohlášením realizátora projektu – povinnost realizátora uchovat informace ve vnitřních dokumentech školy/instituce pro případ kontroly na místě např. ze strany Evropské komise výjimka: Počet podpořených osob – zaměstnaní dokládá se pouze při kontrole na místě – opět povinnost realizátora uchovat informace ve vnitřních dokumentech školy/instituce pro případ kontroly oprávněných orgánů Upozornění: nutnost dodržování zákona o ochraně osobních údajů (např. zajištění souhlasu evidovaných osob nebo zákonných zástupců s využitím osobních údajů, informování o způsobu využití apod. – kap. 10.3, str. 133 Příručky pro příjemce)

7 Monitorovací indikátory
Podpořená osoba Vykazování: již v okamžiku, kdy se poprvé začne vzdělávat v rámci projektu, (např. zúčastní se vzdělávacího kurzu, stáže, odborné konzultace, školení, odborné praxe, výcviku…), tzn. je to i osoba, která kurz nedokončí x Úspěšně podpořená osoba Vykazování: až po splnění kritéria úspěšnosti definovaného v projektové žádosti, MZ (např. úspěšně složí zkoušky, absolvuje minimální podíl kurzu, získá osvědčení o absolvování…). Účast na tématicky odlišných, vzájemně nenavazujících kurzech (př. kurz AJ a ICT) – možné započítat podpořenou nebo úspěšně podpořenou osobu vícekrát Podpořenou osobou není však nikdy: - člen realizačního týmu, který se na projektu podílí jeho pouhou administrací, - osoba, která navštíví určitý internetový portál, bez delší, systematické a přímé spolupráce (daná osoba internetové stránky pouze navštíví); - osoba, která pouze obdrží leták; - návštěvník dne otevřených dveří; - účastník konference o realizovaném projektu.

8 Monitorovací indikátory
Nově vytvořený/inovovaný produkt vykazuje se v momentu, od kdy je zástupcům cílové skupiny umožněno jej používat počtem produktů se nerozumí počet kusů, nýbrž počet druhů nebo souborů příjemce je povinen bezplatně všechny nové vytvořené/inovované produkty nebo jejich kopie předat do vlastnictví poskytovatele dle jeho požadavků (nejpozději před odesláním závěrečné zprávy nebo spolu s ní)

9 Monitorovací indikátory
Produkty s komponentou ICT CS musí být seznamována a zdokonalována ve schopnostech a dovednostech týkajících se ICT v rámci tématického celku za celou dobu realizace projektu (min. 40 hod.), případně jako e-learning (min. 40 hod.) i v případě, že je zaměřen mimo oblast ICT Vykazování – po realizaci 40 hodin výuky zaměřené na ICT Do 40 hodin se nezapočítává: příprava vzdělávajícího opakované uskutečnění programu, kurzu, modulu (nelze sčítat odučené hodiny při opakování programu, kurzu, modulu) paralelní výuka pro různé cílové skupiny (kurz probíhající ve více třídách)

10 Monitorovací indikátory
Produkty s komponentou ŽP problematice ŽP musí být věnováno min. 15 – 20 % produktu nelze zahrnout přípravu vzdělávajícího(např. tvorbu metodiky, příprava výukových materiálů) v případě, že produkt s komponentou ŽP nelze přepočítat na hodinovou dotaci je použito jiné kritérium (v případě výukového materiálu počet stran)

11 Monitorovací indikátory
Počet podpořených osob – celkem (součtový MI) z toho muži - dosaženou hodnotu vyplňuje příjemce v eMZ ženy - dosaženou hodnotu vyplňuje příjemce v eMZ Počet úspěšně podpořených osob – celkem (součtový MI) - nenaplnění MI dle pohlaví není sankcionovatelné

12 Monitorovací indikátory

13 Monitorovací indikátory

14 Monitorovací indikátory
V případě ohrožení naplňování MI – nutné řešit s poskytovatelem podpory (může vést ke snížení rozpočtu projektu) V opodstatněných případech je v průběhu realizace projektu v režimu podstatných změn možné: - hodnotu monitorovacího indikátoru snížit - monitorovací indikátor přidat Zrušení povinných indikátorů není možné Překročení hodnoty MI není považováno za podstatnou změnu za předpokladu, že tato změna nesouvisí s podstatnou změnou v rozpočtu

15 Monitorovací indikátory úprava dle Smlouvy o realizaci GP
Sankce za nenaplnění monitorovacích indikátorů a) max. 15 % - sankce ve výši 5 % z proplacených prostředků projektu b) 15 % - 50 % - sankce ve výši 30 % c) přesáhne 50 % - poskytovatel od Smlouvy vždy odstoupí Autorská práva a obchodní tajemství (článek XI, odstavec 2) Poskytovatel je oprávněn předané produkty uchovávat a využívat výhradně pro svou vlastní potřebu. Poskytovatel není oprávněn produkty bezplatně šířit a zpřístupňovat třetím osobám.

16 KLÍČOVÉ AKTIVITY

17 Klíčové aktivity

18 UDRŽITELNOST NENÍ ZS STANOVENA

19 Evidenční systém RISA MANAGING

20 RISA MANAGING Povinnosti vyplývající ze Smlouvy o realizaci GP:
Článek VII, odstavec 18: Příjemce je povinen vést o projektu informace v evidenčním systému RISA MANAGING, a to v následujícím rozsahu: Základní popis projektu a klíčových aktivit Příjemce projektu Partneři projektu Realizační tým projektu + kontaktní údaje Kalendář aktivit (konference, semináře, kurzy, apod.) AKTUALITY o průběhu realizace projektu (zveřejňovat novinky min. 1x měsíčně)

21 Evidenční systém RISA MANAGING
Školení – 16. ledna 2011 od 08:30 – 11:30 hod. od 13:00 – 16:00 hod. Školení – 30. ledna 2011 Max. 2 osoby za jeden projekt. Registrace: nebo na tel

22 Internetová adresa: http://www.opvk.eu/.............

23 Evidenční systém RISA MANAGING
Technická podpora k systému RISA jméno: Jaroslav Čech tel: ,  771 jméno: Martina Malá tel:

24 DĚKUJI ZA POZORNOST Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu
jméno: Michal Hnízdo


Stáhnout ppt "Dobrý den přejeme všem Bc. Martina Sochorová (ORREP – finanční část)"

Podobné prezentace


Reklamy Google