Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Řídicí a koordinační výbor
Schalování programu Úvod: V termínech 15. – 17. srpna 2005 proběhla jednání pěti tematicky zaměřených pracovních skupin Dne 28. července došlo k prvnímu setkání finanční pracovní skupiny, další se uskuteční v příštím týdnu Schůzky horizontální pracovní skupiny proběhly 15. a 24. srpna Příští se uskuteční 31. srpna a budou se odehrávat pravidelně Jednání horizontální PS budou 3 mezi ŘKV, poslední vždy pod vedením předsedy Nejbližší jednání PS se předpokládá v polovině září
2
Popis aktuální situace I.
Analytická část Část připomínek bude dále dopracována viz další informace Textu překračuje plánovaný rozsah, bude nezbytné výrazné krácení Nutno zásadně pracovat na provázanosti výstupů jednotlivých skupin mezi jednotlivými částmi analýzy mezi analýzou a dalšími částmi NRP Další zásahy by již neměly být zásadní, spíše by mělo jít o věcné dolaďování dokumentu
3
Popis aktuální situace II.
SWOT analýza a komentář Tato část prošla připomínkovým řízením do SWOT analýzy a komentáře ke SWOT analýze bude nutno zapracovat některé připomínky pracovních skupin ŘKV projedná současný stav Analytické části a SWOT, s tím že materiály podle doporučení jednotlivých PS podmínečně schválí případně vezme na vědomí. Cíle NRP Jádro argumentace pro užití evropských prostředků v souladu s cíli ČR a EU Stěžejní součást dokumentu je třeba považovat Globální cíl, Strategické cíle a dále Prioritní osy. Část týkající se popisu prioritních os má pouze informativní charakter bude dále precisován. Vůči náplni strategických cílů jsou výhrady – doporučení přesouvat prioritní osy mezi strategickými cíly Debata o prioritních osách a o jejich popisu bude dále bude dále pokračovat, Materiál možno vzít s výhradami po debatě na vědomí, či podle doporuční horizontální skupiny (24. 8.) případně pouze podmínečně schválit pouze strategické cíle
4
HARMONOGRAM POSTUPU ŘKV
DNES - podmínečné schválení: analýza situace, SWOT analýza - diskuse: první návrh priorit - vysvětlení principů a debata o metodickém postupu při navrhování počtu a zaměření OP pondělí 26. září – odpoledne (13:00) - Projednání návrhu NRP včetně cílů, počtu a zaměření Opů - Doporučení k dokončení prací nad NRP úterý 18. října – dopoledne (10:00) - schválení NRP - poté bude NRP odesláno do meziresortního připomínkové řízení - termín pro jednání vlády – 9. listopadu 2005 - přípravy NSRR („Rámec“) pondělí 28. listopadu – odpoledne (13:00) - schválení NSRR („Rámec“) – poté do meziresortního připomínkového řízení termín pro jednání vlády – 21. prosince 2005
5
Schvalování úvodní části NRP
1. Analytická část 2. SWOT analýzy s komentářem B. 3. Globální cíle a strategie
6
Metodický postup při návrhu počtu a zaměření operačních programů I.
Při přípravě NRP/NSRF a OP se uplatňuje systém strategického plánování, který vychází z následující konstrukce: formulace vize - Vize jsou formulované představy o podobě a kvalitách systému (společnosti, ekonomiky …) na konci programovacího období. globální cíl - Vychází z vizí a představuje jednoduchou formulaci očekávané konečné podoby socioekonomického prostředí po zakončení intervencí politiky soudržnosti
7
Metodický postup při návrhu počtu a zaměření operačních programů II.
specifický cíl - Vzniká rozpadem globálního cíle dle stanovených kritérií. Zužuje zaměření intervencí podle věcného či územního hlediska. horizontální cíl - Jedná se o cíl, který by měl být v provazován se všemi tematickými a regionálními prioritami a zohledňován při provádění intervencí. prioritní osa - Vychází ze specifického cíle, případně z několika specifických cílů a podrobnějším způsobem popisuje, jakým způsobem budou naplňovány Cíle politiky soudržnosti. priorita - Již podrobně charakterizuje oblast, na kterou se intervence zaměří.
8
Východiska tvorby implementační struktury
Strategické řízení - Na základě stávajících zkušeností a s ohledem na nastavení institucionálního systému ze strany EU v příštím programovacím období bude nezbytné vytvořit pevnou oporu strategickému řízení politiky hospodářské a sociální soudržnosti v ČR včetně potřebné změny české legislativy. Operační řízení a) Povaha operačních programů - V případě České republiky budou vytvářeny operační programy pro všechny cíle. Dalším principem, který ovlivňuje charakter a počet operačních programů je možnost tvorby tematických (sektorových) operačních programů na národní úrovni a regionálních OP (NUTS II).
9
b) úkoly spojené s efektivním a racionálním fungováním - Návrh nařízení předpokládá ze strany řídicích a dalších nařízeními stanovených orgánů na úrovni OP plnění celé řady úkolů, jejichž realizaci bude EK pozorně zkoumat. c) zdrojová, zvláště finanční omezení určení OP - Významným faktorem, který ovlivní počet operačních programů v ČR bude schopnost disponovat potřebnými zdroji, které jsou nezbytným předpokladem efektivní činnosti řídícího orgánu a zabezpečení národního spolufinancování. d) uplatnění zásady koncentrace - Jak vyplývá ze samé povahy zásady koncentrace (alokace zdrojů do malé okruhu priorit prostřednictvím menšího počtu strategických zásahů), její poměrně striktní uplatnění by směřovalo k vytvoření malého počtu operačních programů.
10
Z výše uvedeného je možné vyvodit následující závěry:
a) existence omezeného počtu programových dokumentů determinovaná na jedné straně cíli politiky soudržnosti a uplatněním principu monofondovosti, na druhé respektováním subsidiarity b) předpokládané uplatnění hybridního implementačního modelu – kombinace regionálního a tematického přístupu a úzké koordinace mezi tématickými OP.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.