Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminář pro příjemce 2. výzvy 2. GG oblasti podpory 1.1

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář pro příjemce 2. výzvy 2. GG oblasti podpory 1.1"— Transkript prezentace:

1 Seminář pro příjemce 2. výzvy 2. GG oblasti podpory 1.1
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Mgr. Veronika Knobová Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1

2 Osnova semináře Smlouva o realizaci grantového projektu
Monitorovací zpráva a její přílohy Věcná část Finanční část

3 Příručky, metodické dopisy a metodické pokyny OP VK
Dokumenty ke stažení:

4 Smlouva o realizaci grantového projektu
předmětem je úprava vzájemných práv a povinností smluvních stran s financováním projektu finanční podporu může příjemce použít pouze za účelem financování projektu čerpání v souladu s platnými právními předpisy, příručkou pro příjemce č.6 a žadatele (prokazování faktur a účetních dokladů-způsobilé výdaje) samostatný bankovní účet, oddělené účetnictví

5 Platební podmínky zálohová platba, tj. 25 % z celkových způsobilých výdajů stanovených smlouvou, do 30 kalendářních dnů od uzavření smlouvy, nejdříve však 60 dnů před začátkem realizace projektu další finanční prostředky - poskytovány průběžně po předložení MZ a žádosti o platbu MZ předkládána do 30 kalendářních dnů po každých 3 měsících realizace mimořádná MZ – po vyčerpání 60 % způsobilých výdajů (prokazování faktur a účetních dokladů)

6 Platební podmínky do 40 pracovních dnů - schválena poskytovatelem
Připomínky k MZ – 30 pr.dnů na vyzvání poskytovatelem; 10 pracovních dnů na doplnění nedostatků příjemcem Zádržné: součet všech poskytnutých prostředků musí být max. do výše 90% zbylých 10 % bude příjemci proplaceno po předložení ZÁVĚREČNÉ MONITOROVACÍ ZPRÁVY (předložena max. do 2 měsíců od ukončení projektu)

7 Specifické závazky příjemce
poskytování informací (ZS, ŘO) oznámení změny požadování souhlasu poskytovatele s podstatnou změnou v projektu propagace projektu naplňování monitorovacích indikátorů poskytování dokladů osobám oprávněným k provádění kontrol na místě realizace projektu

8 Předčasné ukončení projektu
Příjemce: pouze ze závažných důvodů podmínka poskytovatele vyplacení poměrné části finanční podpory Poskytovatel: pokud nedojde k nápravě nedostatků, poskytovatel může Smlouvu vypovědět s dvouměsíční lhůtou na ukončení aktivit

9 Sankce finanční prostředky použité k jinému účelu
podezření na nesrovnalost nenaplnění monitorovacích indikátorů porušení rozpočtové kázně nepředložení závěrečné žádosti o platbu se závěrečnou monitorovací zprávou Sankce k veřejným zakázkám

10 Archivace projektových dokumentů
Povinnost uchovávání dokumentů a dokladů vztahujících se k projektu v listinné i elektronické podobě u příjemce i u partnera Pro účely kontroly ze strany Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu a dalších oprávněných osob Minimálně do konce roku 2025 I dodavatelé

11 Základní informace k předkládání monitorovacích zpráv (MZ)

12 Monitorovací zpráva průběžná mimořádná
Informace o průběhu realizace projektu předává příjemce formou MZ pravidelně každé 3 měsíce Po každých 3 měsících je 30 kalen. dní na odevzdání průběžná mimořádná závěrečná (+ Metodický dopis č.18)

13 Jak odevzdat MZ? Osobně – po domluvě: telefonicky, e-mailem
(z důvodu potřeby ověření originálů účetních dokladů s kopií účetních dokladů) Doporučeně poštou – výjimečně

14 Kdo podepisuje MZ? S 1. MZ se předkládají podpisové vzory
(i naskenované) a dále při každé změně, včetně relevantních pověření (plná moc) MZ i žádost o platbu podepisuje statutární zástupce nebo oprávněná osoba

15 Předkládání monitorovací zprávy
1. Tištěná verze monitorovací zprávy (dokladování dle Metodického pokynu č. 8) v pevném pákovém šanonu jednotlivé přílohy a spolu související celky viditelně oddělit (např. barveným papírem) + úvodní listy (např. doporučené ŘO, dostupné z šanon - viditelně označen číslem MZ, názvem a číslem projektu monitorovací zprávu a přílohy naleznete na (rozlišovat barevnou a černobílou verzi)

16 Elektronická monitorovací zpráva a žádost o platbu
ze systému Benefit: vypálená na CD / DVD CD minimálně obsahuje: elektronickou monitorovací zprávu ve formátu pdf její povinné přílohy v běžně čitelném formátu (doc, xls, pdf, jpg) čitelný scan podepsané a orazítkované Žádosti o platbu ve formátu pdf nebo jpg nepravidelné přílohy: výstupy projektu, fotografie publicity, prac.listy apod.

17 Struktura MZ a příloh MZ (vygenerovaná z Benefitu a podepsaná)
Žádost o platbu (vygenerovaná z Benefitu a podepsaná) Osobní náklady: Rozpis mzdových nákladů pracovníků; pracovní smlouvy, DPČ, DPP; výkazy práce za jednotlivé pracovníky; výplatní pásky nebo mzdové listy, rozložení pracovní doby Cestovní náhrady Zadávací řízení: veškerá dokumentace (předepsané formuláře) Rozpisy/Rozpočet: přílohy MZ v excelu (soupiska účetních dokladů, přehled čerpání ZV, přepracovaný rozpočet ..) Kopie účetních dokladů a faktur, u Fa nad ,-Kč objednávky, smlouvy s dodavateli.. Výpisy z účtů: projektový účet příjemce a partnerů, pokladní knihy Monitor.indikátory: prezenční listiny Publicita Výstupy projektu (pozor na autorská práva obrázků) Vnitřní předpisy

18 MZ z Benefitu

19 Monitorovací indikátory
příjemce průběžně sleduje a vykazuje v MZ naplňování monitorovacích indikátorů, které má uvedeny ve smlouvě uzavřením smlouvy se indikátory stávají závaznými a jejich nedodržení je sankcionované (nedodržení indikátorů dle pohlaví sankcionované není) vykazované indikátory se musí opírat o průkaznou evidenci (prezenční listiny, certifikáty) specifikace jednotlivých indikátorů je uvedena v „Metodice monitorovacích indikátorů OP VK“ vytvořené produkty (kopie) je příjemce povinen předat poskytovateli do vlastnictví

20 Vyplňují se pouze MI dané smlouvou

21 Pravidla pro provádění informačních a propagačních aktivit
Publicita Pravidla pro provádění informačních a propagačních aktivit Příjemce zajistí realizaci informačních a propagačních aktivit na úrovni projektu Každý dokument musí obsahovat informaci, že je spolufinancován z ESF (loga na všech materiálech vztahujících se k realizaci projektu - informační a školicí materiály, propagační materiály atd.) Vlajky EU a ČR a loga ESF, OP VK příp. MŠMT v místnostech konání konferencí, seminářů, školení, výstavy a veletrhy, na kterých je projekt prezentován nebo které jsou součástí projektu

22 Nástroje propagačních aktivit
Internet – webové stránky projektu Tištěné materiály – publikace, školící materiály Komunikace s médii – tisk, rozhlas, televize Informační akce – konference, semináře, školení, veletrhy, výstavy, workshopy - povinnost viditelně umístit vlajky EU a ČR a loga ESF, OP VK) Propagační materiály – bloky, desky, samolepky, tužky ..

23 Odlišné provedení barevného a černobílého loga (horizontální verze):
Publicita Příjemce publicitu naplňuje zejména používáním tzv. minima povinné publicity, které tvoří následující loga a odkazy Odlišné provedení barevného a černobílého loga (horizontální verze):

24 Publicita Odlišné provedení barevného a černobílého loga vertikální verze:

25 Publicita Pořízení fotodokumentace z akcí, seminářů, konferencí..
Fotodokumentace pořízeného majetku Fotodokumentace propagačních předmětů Předkládání společně s MZ na CD (pro ukázku je možné některé vytisknout) Doložená fotodokumentace musí být v předepsaném formátu jpg nebo jpeg, velikost do 500 kB, rozlišení max x 1024 Doporučený počet fotografií je 10 kusů Semináře, workshopy (doložit – pozvánka, prezenční listina, zápis)

26

27 Klíčové aktivity Stav: plánována realizována ukončena
Popis realizované klíč. aktivity a jejich výstupů v průběhu aktuálního monitorovacího období Harmonogram KA: nepodstatná změna

28 z proj. žádosti aktuální monitor.období

29

30 Nepodstatná změna Příjemce je oprávněn projekt upravit nebo
pozměnit bez předchozího souhlasu poskytovatele např: změna kontaktních údajů příjemce změna harmonogramu realizace změna názvu příjemce změna statutárního zástupce drobné změny v rozpočtu další změny, které neovlivní dosažení monitorovacích indikátorů a plnění cílů projektu

31 Podstatná změna Změna, která výrazně mění charakter a obsah projektu
nesmí být provedena před jejím schválením poskytovatelem žádost o podstatnou změnu se podává na předepsaném formuláři může být podána nejpozději 60 kalendářních dnů před ukončením projektu

32 Podstatná změna např: změna právní formy příjemce
změna příjemce projektu změna názvu projektu změna data začátku a ukončení realizace projektu změna projektového účtu významný přesun v rozpočtu

33 Změny v rozpočtu: Odkud, kam (i čísla kapitol) Z kolika, na kolik Řádné zdůvodnění!

34 Přílohy MZ nahrát do Benefitu

35 Děkuji Vám za pozornost
35


Stáhnout ppt "Seminář pro příjemce 2. výzvy 2. GG oblasti podpory 1.1"

Podobné prezentace


Reklamy Google