Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Seminář pro příjemce 2. výzvy 2. GG oblasti podpory 1.1
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Mgr. Veronika Knobová Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1
2
Osnova semináře Smlouva o realizaci grantového projektu
Monitorovací zpráva a její přílohy Věcná část Finanční část
3
Příručky, metodické dopisy a metodické pokyny OP VK
Dokumenty ke stažení:
4
Smlouva o realizaci grantového projektu
předmětem je úprava vzájemných práv a povinností smluvních stran s financováním projektu finanční podporu může příjemce použít pouze za účelem financování projektu čerpání v souladu s platnými právními předpisy, příručkou pro příjemce č.6 a žadatele (prokazování faktur a účetních dokladů-způsobilé výdaje) samostatný bankovní účet, oddělené účetnictví
5
Platební podmínky zálohová platba, tj. 25 % z celkových způsobilých výdajů stanovených smlouvou, do 30 kalendářních dnů od uzavření smlouvy, nejdříve však 60 dnů před začátkem realizace projektu další finanční prostředky - poskytovány průběžně po předložení MZ a žádosti o platbu MZ předkládána do 30 kalendářních dnů po každých 3 měsících realizace mimořádná MZ – po vyčerpání 60 % způsobilých výdajů (prokazování faktur a účetních dokladů)
6
Platební podmínky do 40 pracovních dnů - schválena poskytovatelem
Připomínky k MZ – 30 pr.dnů na vyzvání poskytovatelem; 10 pracovních dnů na doplnění nedostatků příjemcem Zádržné: součet všech poskytnutých prostředků musí být max. do výše 90% zbylých 10 % bude příjemci proplaceno po předložení ZÁVĚREČNÉ MONITOROVACÍ ZPRÁVY (předložena max. do 2 měsíců od ukončení projektu)
7
Specifické závazky příjemce
poskytování informací (ZS, ŘO) oznámení změny požadování souhlasu poskytovatele s podstatnou změnou v projektu propagace projektu naplňování monitorovacích indikátorů poskytování dokladů osobám oprávněným k provádění kontrol na místě realizace projektu
8
Předčasné ukončení projektu
Příjemce: pouze ze závažných důvodů podmínka poskytovatele vyplacení poměrné části finanční podpory Poskytovatel: pokud nedojde k nápravě nedostatků, poskytovatel může Smlouvu vypovědět s dvouměsíční lhůtou na ukončení aktivit
9
Sankce finanční prostředky použité k jinému účelu
podezření na nesrovnalost nenaplnění monitorovacích indikátorů porušení rozpočtové kázně nepředložení závěrečné žádosti o platbu se závěrečnou monitorovací zprávou Sankce k veřejným zakázkám
10
Archivace projektových dokumentů
Povinnost uchovávání dokumentů a dokladů vztahujících se k projektu v listinné i elektronické podobě u příjemce i u partnera Pro účely kontroly ze strany Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu a dalších oprávněných osob Minimálně do konce roku 2025 I dodavatelé
11
Základní informace k předkládání monitorovacích zpráv (MZ)
12
Monitorovací zpráva průběžná mimořádná
Informace o průběhu realizace projektu předává příjemce formou MZ pravidelně každé 3 měsíce Po každých 3 měsících je 30 kalen. dní na odevzdání průběžná mimořádná závěrečná (+ Metodický dopis č.18)
13
Jak odevzdat MZ? Osobně – po domluvě: telefonicky, e-mailem
(z důvodu potřeby ověření originálů účetních dokladů s kopií účetních dokladů) Doporučeně poštou – výjimečně
14
Kdo podepisuje MZ? S 1. MZ se předkládají podpisové vzory
(i naskenované) a dále při každé změně, včetně relevantních pověření (plná moc) MZ i žádost o platbu podepisuje statutární zástupce nebo oprávněná osoba
15
Předkládání monitorovací zprávy
1. Tištěná verze monitorovací zprávy (dokladování dle Metodického pokynu č. 8) v pevném pákovém šanonu jednotlivé přílohy a spolu související celky viditelně oddělit (např. barveným papírem) + úvodní listy (např. doporučené ŘO, dostupné z šanon - viditelně označen číslem MZ, názvem a číslem projektu monitorovací zprávu a přílohy naleznete na (rozlišovat barevnou a černobílou verzi)
16
Elektronická monitorovací zpráva a žádost o platbu
ze systému Benefit: vypálená na CD / DVD CD minimálně obsahuje: elektronickou monitorovací zprávu ve formátu pdf její povinné přílohy v běžně čitelném formátu (doc, xls, pdf, jpg) čitelný scan podepsané a orazítkované Žádosti o platbu ve formátu pdf nebo jpg nepravidelné přílohy: výstupy projektu, fotografie publicity, prac.listy apod.
17
Struktura MZ a příloh MZ (vygenerovaná z Benefitu a podepsaná)
Žádost o platbu (vygenerovaná z Benefitu a podepsaná) Osobní náklady: Rozpis mzdových nákladů pracovníků; pracovní smlouvy, DPČ, DPP; výkazy práce za jednotlivé pracovníky; výplatní pásky nebo mzdové listy, rozložení pracovní doby Cestovní náhrady Zadávací řízení: veškerá dokumentace (předepsané formuláře) Rozpisy/Rozpočet: přílohy MZ v excelu (soupiska účetních dokladů, přehled čerpání ZV, přepracovaný rozpočet ..) Kopie účetních dokladů a faktur, u Fa nad ,-Kč objednávky, smlouvy s dodavateli.. Výpisy z účtů: projektový účet příjemce a partnerů, pokladní knihy Monitor.indikátory: prezenční listiny Publicita Výstupy projektu (pozor na autorská práva obrázků) Vnitřní předpisy
18
MZ z Benefitu
19
Monitorovací indikátory
příjemce průběžně sleduje a vykazuje v MZ naplňování monitorovacích indikátorů, které má uvedeny ve smlouvě uzavřením smlouvy se indikátory stávají závaznými a jejich nedodržení je sankcionované (nedodržení indikátorů dle pohlaví sankcionované není) vykazované indikátory se musí opírat o průkaznou evidenci (prezenční listiny, certifikáty) specifikace jednotlivých indikátorů je uvedena v „Metodice monitorovacích indikátorů OP VK“ vytvořené produkty (kopie) je příjemce povinen předat poskytovateli do vlastnictví
20
Vyplňují se pouze MI dané smlouvou
21
Pravidla pro provádění informačních a propagačních aktivit
Publicita Pravidla pro provádění informačních a propagačních aktivit Příjemce zajistí realizaci informačních a propagačních aktivit na úrovni projektu Každý dokument musí obsahovat informaci, že je spolufinancován z ESF (loga na všech materiálech vztahujících se k realizaci projektu - informační a školicí materiály, propagační materiály atd.) Vlajky EU a ČR a loga ESF, OP VK příp. MŠMT v místnostech konání konferencí, seminářů, školení, výstavy a veletrhy, na kterých je projekt prezentován nebo které jsou součástí projektu
22
Nástroje propagačních aktivit
Internet – webové stránky projektu Tištěné materiály – publikace, školící materiály Komunikace s médii – tisk, rozhlas, televize Informační akce – konference, semináře, školení, veletrhy, výstavy, workshopy - povinnost viditelně umístit vlajky EU a ČR a loga ESF, OP VK) Propagační materiály – bloky, desky, samolepky, tužky ..
23
Odlišné provedení barevného a černobílého loga (horizontální verze):
Publicita Příjemce publicitu naplňuje zejména používáním tzv. minima povinné publicity, které tvoří následující loga a odkazy Odlišné provedení barevného a černobílého loga (horizontální verze):
24
Publicita Odlišné provedení barevného a černobílého loga vertikální verze:
25
Publicita Pořízení fotodokumentace z akcí, seminářů, konferencí..
Fotodokumentace pořízeného majetku Fotodokumentace propagačních předmětů Předkládání společně s MZ na CD (pro ukázku je možné některé vytisknout) Doložená fotodokumentace musí být v předepsaném formátu jpg nebo jpeg, velikost do 500 kB, rozlišení max x 1024 Doporučený počet fotografií je 10 kusů Semináře, workshopy (doložit – pozvánka, prezenční listina, zápis)
27
Klíčové aktivity Stav: plánována realizována ukončena
Popis realizované klíč. aktivity a jejich výstupů v průběhu aktuálního monitorovacího období Harmonogram KA: nepodstatná změna
28
z proj. žádosti aktuální monitor.období
30
Nepodstatná změna Příjemce je oprávněn projekt upravit nebo
pozměnit bez předchozího souhlasu poskytovatele např: změna kontaktních údajů příjemce změna harmonogramu realizace změna názvu příjemce změna statutárního zástupce drobné změny v rozpočtu další změny, které neovlivní dosažení monitorovacích indikátorů a plnění cílů projektu
31
Podstatná změna Změna, která výrazně mění charakter a obsah projektu
nesmí být provedena před jejím schválením poskytovatelem žádost o podstatnou změnu se podává na předepsaném formuláři může být podána nejpozději 60 kalendářních dnů před ukončením projektu
32
Podstatná změna např: změna právní formy příjemce
změna příjemce projektu změna názvu projektu změna data začátku a ukončení realizace projektu změna projektového účtu významný přesun v rozpočtu
33
Změny v rozpočtu: Odkud, kam (i čísla kapitol) Z kolika, na kolik Řádné zdůvodnění!
34
Přílohy MZ nahrát do Benefitu
35
Děkuji Vám za pozornost
35
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.