Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLenka Horáková
1
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková
2
Jak se staví normativy … PRÁVNÍ RÁMEC zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) vyhláška MŠMT č. 492/2005 Sb., o krajských normativech, ve znění pozdějších předpisů; směrnice MŠMT č.j. 28 768/2005-24, kterou se stanoví závazné zásady, podle kterých provádějí krajské úřady rozpis finančních prostředků státního rozpočtu Princip rozpisu rozpočtu a rozpisu rozpočtu přímých výdajů RgŠ územních samosprávných celku na rok 2011 v úrovni MŠMT – KÚ čj. 32 332/2010-26 Krajská metodika rozpisu přímých výdajů právnických osob vykonávajících činnost škol a školských zařízení zřizovaných obcemi a krajem pro rok 2011
3
Jak se staví normativy … PRINCIPY rozpis rozpočtu přímých výdajů školám a školským zařízením se uskutečňuje zásadně normativním způsobem v závislosti na počtu jednotek výkonu a stanovených normativech pro stanovení rozpočtu přímých výdajů škol a školských zařízení na rok 2011 je rozhodující počet dětí, žáků, studentů, stravovaných a ubytovaných uvedený ve statistických výkonových výkazech ve školním roce 2010/2011 ředitelé škol a školských zařízení jsou plně zodpovědní za správnost údajů uvedených ve statistických výkonových výkazech, ve školních matrikách a výkazech o pracovnících a mzdových prostředcích P1-04
4
Jak se staví normativy … UKAZATELE ROZHODNÉ PRO STANOVENÍ NORMATIVŮ PEDAGOGOVÉ východiskem pro stanovení ukazatelů průměrného počtu jednotek výkonu připadajících na 1 pedagogického pracovníka (Np) je: průměrný počet dětí, žáků nebo studentů ve třídě, studijní skupině nebo oddělení v příslušném oboru vzdělání v rámci kraje nebo ve třídě nebo oddělení v příslušném typu školského zařízení v rámci kraje (Ž) průměrný počet vyučovacích hodin ve třídě, studijní skupině nebo oddělení za týden vyplývajícího ze vzdělávacího programu nebo oboru vzdělání, včetně nezbytného dělení tříd, studijních skupin nebo oddělení (H) průměrný týdenní rozsah přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické nebo pedagogicko- psychologické činnosti pedagogických pracovníků (VP)
5
Jak se staví normativy … funkční závislost: Np = Ž * VP / H způsoby stanovení výsledné hodnoty Np: soubor několika na sebe spojitě navazujících funkčních závislostí získaný extrapolací krajních hodnot odpovídajících velikostním skupinám stanovení hodnoty ukazatele Np pro jednotlivé obory vzdělání jako konstanty, a to na základě uvedeného vztahu
6
Jak se staví normativy … NEPEDAGOGOVÉ východiskem pro stanovení hodnoty průměrného počtu jednotek výkonu připadajícího na 1 nepedagogického pracovníka (No) byly hodnoty stanovené v letech minulých hodnotu No v minulosti stanovoval krajský úřad dle skupin oborů s vazbou na předchozí vývoj
7
Jak se staví normativy … SPECIFIKA výuka řízení motorových vozidel kurz svařování příplatky a násobky (ŠJ, ŠD, ŠK, postižení) ostatní (PPP, SPC, DD) BUDOUCNOST návrat k tzv. republikovým normativům, které by měly stanovovat jednotný finanční normativ pro žáka každého jednoho oboru
8
Děkuji za pozornost Monika Čermáková Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje U Jezu 642/2a 461 80 Liberec 2 telefon: 485 226 219 e-mail: monika.cermakova@kraj-lbc.cz Jak se staví normativy …
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.