Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSilvie Žáková
1
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.
2
Výběr tématu a podklady pro psaní ZP Podklady pro psaní bakalářských prací na webu (www.ivp.czu.cz) v rubrice studium v oddílu ostatní informace.www.ivp.czu.cz
3
Podklad pro udělení zápočtu z předmětu „Seminář k bakalářské práci“ je vyplněný zadávací formulář BC práce. návrh formuláře: Jméno a příjmení studenta: Téma práce: Rozsah práce: „Dle pravidel pro psaní absolventských prací“ Klíčová slova Cíle práce Metodika práce Harmonogram: „Konečnou verzi práce odevzdat nejpozději do …… 2017“. Literatura (seznam nejméně pěti informačních zdrojů pro teoretickou část práce)
4
Povinnost studenta: Konzultujte všechny údaje z formuláře s vedoucím bakalářské práce. Po souhlasném potvrzení vedoucím bakalářské práce vloží údaje do systému.
5
Příklad vyplnění formuláře: Název bakalářské práce: Vybrané výchovné aspekty vzdělávacího obsahu vybraného studijního oboru a aplikace ve školní praxi Anglický název: Educational aspects of the curriculum of the selected field of study and application in school practice Rozsah práce: „Dle pravidel pro psaní absolventských prací“ Klíčová slova: výchova, estetická výchova, estetické cítění, obor aranžér, školní praxe, průzkum, dotazník
6
Harmonogram: „Konečnou verzi práce odevzdat nejpozději do …….“. Cíle práce: Cílem závěrečné bakalářské práce je zjistit na základě průzkumu ve zvoleném učebním oboru, jaký má vliv estetická výchova na rozvoj tvořivosti a estetického cítění žáka - které metody a formy pro rozvoj tvořivosti učitelé v daném učebním oboru a na konkrétní škole používají a s jakými výsledky ve vztahu k rozvoji osobnosti žáka. Výstupem závěrečné práce budou vlastní návrhy vyučovacích metod a forem výuky zacílené na rozvoj tvořivosti, tvořivého myšlení a estetického cítění žáků pro zvolený učební obor.
7
Metodika práce: Na základě studia odborné literatury bude provedena analýza a selekce metod a forem výuky, které jsou cílené na rozvoj tvořivosti a estetického cítění žáků. Metodou dotazníku, rozhovoru a prohlídkou ukázek samostatné práce žáků bude realizován průzkum současného stavu rozvoje tvořivosti žáků na konkrétní škole pro zvolený učební obor. Získané informace budou zhodnoceny a výsledky v závěrečné práci zveřejněny. Na základě zmapování současného stavu budou navrženy příklady metod a forem pro rozvoj tvořivosti a estetického cítění žáků a návrhy budou ověřeny v praxi ve škole. Ověření vlastních návrhů bude komentováno a zhodnoceno. Bude sestaven optimální didaktický postup pro využití úspěšných návrhů. Výsledky ověření budou k dispozici v závěru práce.
8
Literatura DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel – příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. 128 s. ISBN 978-80-247-2863-6. MAŇÁK, J, ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido 2003. 220 s. ISBN 80-7315-039-5. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1821-7. UŽDIL, J. Mezi uměním a výchovou. Praha: SPN, 1988. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247- 1734-0. Rámcové vzdělávací programy dostupné URL http:// www.nuov.cz Profesní profily dostupné URLhttp:// www.nuov. cz Školní vzdělávací program vybraného učebního oboru a školy Další literatura dle odborného zaměření práce
9
ÚKOL: promyslete a navrhněte časový plán řešení bakalářské práce – příklad: do IX 2016 –studium a analýza odborné literatury k řešené problematice do XII 2016 – zpracování teoretické části práce dle pracovní osnovy schválené vedoucím práce a členění textu do kapitol XI 2016 – I 2017 – příprava praktické části práce a jejích výstupů I – II 2017 – finalizace výstupů práce, jejich zdokumentování a jejich aplikace v praxi ve škole II 2017 – popis realizace a zhodnocení výstupů v praxi III 2017 – korektura textu, formální zpracování textu dle požadavků a adjustace práce III 2017 – odevzdání práce
10
Úkol: promyslete a navrhněte strukturu práce – příklady názvů části práce pro vlastní výběr: A) Úvod B) Cíl a metodika práce C) Teoretická východiska / Přehled řešené problematiky / Současný stav sledované problematiky* D) Postup řešení / Vlastní zpracování / Vlastní řešení / Praktická část práce* E) Výsledky a diskuze / Zhodnocení výsledků / Výsledky a jejich hodnocení* F) Závěr / Závěr a doporučení* G) Seznam použitých zdrojů H) Přílohy
11
Úvod stručná charakteristika tématu; stručné formulování cíle a smyslu práce; aktuálnost problému obecně, konkrétně na daném pracovišti, motivy vedoucí autora k výběru tématu.
12
Cíl a metodika práce Podle charakteru práce může obsahovat: formulaci cíle, výzkumného problému, výzkumných otázek a jejich zdůvodnění; uvedení a zdůvodnění volby podmínek a metod pro získávání poznatků a informací nebo popis plánovaného řešení stanovených cílů.
13
Teoretická východiska / Přehled řešené problematiky / Současný stav sledované problematiky poznatky o současném stavu problematiky plynoucí ze studia odborné literatury, které mají vztah k řešenému tématu; porovnání teoretických východisek a různých názorů autorů zabývajících se danou problematikou.
14
Postup řešení / Vlastní zpracování / Vlastní řešení / Praktická část práce charakteristika metod, forem a prostředků získávání dat (např. didaktická analýza, pozorování, pedagogický experiment, časové snímkování, dotazník, anketa, řízený rozhovor, vlastní zkušenosti) a jejich zpracování (např. statistické metody, software apod.); popis administrace průzkumného šetření: místo a čas šetření, charakteristika vzorku respondentů;
15
Postup řešení / Vlastní zpracování / Vlastní řešení / Praktická část práce způsoby verifikace a objektivizace získaných dat (např. pilotní fáze výzkumného šetření); popis a využití vytvořených výukových učebních pomůcek, textů, videoprogramů, videozáznamů, zdůvodnění jejich pedagogické účinnosti, analýzu jejich ověření ve vyučování.
16
Výsledky a diskuze / Zhodnocení výsledků / Výsledky a jejich hodnocení prezentace výsledků, jejich analýza a zdůvodnění, konfrontace získaných výsledků s hypotézami; konfrontace dosažených výsledků (šetřeními získaných, zpracovaných a vyhodnocených dat) s teoretickými východisky a s názory autorů, které autor bakalářské práce uvedl v teoretické části práce.
17
Závěr / Závěr a doporučení stručné shrnutí výsledků, ke kterým autor ve své bakalářské práci dospěl; návrhy autora a doporučení k využití daných výsledků v edukační praxi; vyjádření autora, čím ho práce obohatila, k čemu by ji on sám mohl využít.
18
Seznam použitých zdrojů pro bibliografickou citaci je platná norma ČSN ISO 690 /01019/ z března 2011; citované zdroje v seznamu literatury se řadí podle druhu informačního zdroje a podle abecedního pořadí jmen autorů citovaných publikací – viz kap. 4.2 v Pokynech; v seznamu použitých zdrojů je nutné dodržet správný způsob zápisu citovaných informačních zdrojů – viz kap. 4.2 v Pokynech.
19
odkaz ČSN ISO 690. Informace a dokumentace – Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011. 39 s. Třídící znak 01 0197. Výklad normy např: http://www.citace.com/soubor y/csniso690-interpretace.pdf http://www.citace.com/soubor y/csniso690-interpretace.pdf
20
Požadavky na formátování textu a rozsah textové části Text bakalářské práce zpracovaný textovým editorem musí respektovat ČSN 016910 (2007) "Úprava písemností zpracovaných textovými editory". Základní doporučené parametry standardní textové strany jsou uvedeny v tab. na s. 5 viz Pokyny.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.