Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiroslav Čermák
1
doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. ledna 2016
2
1. Předpisy 2. Diplomový seminář I 3. Zadání diplomové práce 4. Změna tématu diplomové práce 5. Obligatorní náležitosti diplomové práce 6. Fakultativní náležitosti diplomové práce 7. Struktura diplomové práce 8. Rešerše literatury 9. Citace 10. Plagiátorství 11. Odevzdání diplomové práce 12. Posudky na diplomovou práci 13. Obhajoba diplomové práce 2
3
A. zákon o vysokých školách § 46 odst. 3 zákona o vysokých školách B. univerzitní předpisy čl. 2 odst. 4, čl. 7 a čl. 18a Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze Opatření rektora č. 6/2010 - Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací 3
4
C. fakultní předpisy hlava III části II Pravidel pro organizaci studia na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze Opatření děkana č. 9/2014 o zadávání diplomových prací Opatření děkana č. 12/2014 upravující podrobnosti pro závěrečné práce, jejich zadávání, odevzdávání a zveřejňování D. katederní předpisy Pravidla k první a druhé části státní závěrečné zkoušky v magisterském studijním programu Pravidla k předmětu Diplomový seminář I 4
5
kolokvium (6 kreditů) ◦ úvodní přednáška ◦ kolokvium od vedoucího diplomové práce úvodní přednáška ◦ zimní i letní semestr kolokvium od vedoucího diplomové práce ◦ předložit nejméně 15 normostran projektu své diplomové práce splňující podmínky stanovené vedoucím diplomové práce, nebo ◦ předložit soutěžní práci v oboru finanční právo nebo finanční věda v rámci soutěže SVOČ 5
6
vypisování témat ◦ vypsaná témata ◦ vlastní (individuální témata) diplomový úkol ◦ potvrzení o přijetí tématu ◦ jméno vedoucího práce ◦ výzva k dostavení se na první konzultaci do 60 dnů (osnova a seznam zdrojů) jazyk diplomové práce ◦ český, slovenský, jiný 6
7
na základě žádosti studenta stejná katedra / jiná katedra (jen do začátku běhu lhůty pro I. a II. část SZZK) souhlas vedoucího diplomové práce a vedoucího katedry pouze do odevzdání diplomové práce 7
8
rozsah ◦ minimálně 60 normostran (108 000 znaků) bez příloh a anotací titulní stránka ◦ příloha č. 1 opatření č. 12/2014 prohlášení (podepsané) ◦ příloha č. 1 opatření č. 12/2014 název diplomové práce a jeho překlad do anglického jazyka obsah 8
9
seznam použité literatury či jiných citovaných zdrojů ◦ literatura, internetové zdroje, právní předpisy, judikatura, apod. shrnutí (resumé) ◦ český a anglický/francouzský/německý jazyk ◦ alespoň 1 normostrana seznam klíčových slov ◦ český a anglický jazyk teze v českém jazyce ◦ pokud je práce v jiném jazyce ◦ 10 normostran 9
10
poděkování seznam použitých zkratek přílohy ◦ seznam příloh 10
11
úvod ◦ cíl práce ◦ popis práce ◦ použité metody kvantitativní výzkum (indukce) kvalitativní výzkum (dedukce) ◦ literatura vlastní text práce ◦ členění ◦ obecná (teoretická) část ◦ zvláštní (analytická) část závěr 11
12
vhodné katalogy knihoven např. ◦ Katalog Národní knihovny http://aleph.nkp.cz http://aleph.nkp.cz ◦ Centrální katalog Univerzity Karlovy v Praze http://ckis.cuni.cz http://ckis.cuni.cz ◦ Digitální repozitář (Společná česko-slovenská digitální parlamentní knihovna) www.psp.cz www.psp.cz ◦ další Odborná knihovna Ministerstva financí Odborná knihovna České národní banky 12
13
mezinárodní normy ◦ ISO 690 a ISO 690-2 www.citace.com www.citace.com ◦ generátor citací http://www.evskp.cz/SD/4c.pdf http://www.evskp.cz/SD/4c.pdf ◦ metody citování literatury citace právních předpisů 13
14
diplomová práce je zcela nebo zčásti opsána z veřejně dostupných zdrojů bez udání zdroje možnost vyjádřit se při obhajobě nepochybné zjištění ◦ neprospěl/a ◦ disciplinární řízení kontrola systémem theses.cz ◦ automatická ◦ na vyžádání ◦ protokol o vyhodnocení podobnosti závěrečné práce 14
15
nejprve v elektronické podobě ◦ prostřednictvím SIS ◦ formát PDF v tištěné podobě ◦ tři vyhotovení (alespoň jedno v pevné vazbě) obě podoby musí být totožné 15
16
spolu s odevzdáním odevzdat žádost o stanovení termínu pro 1. a 2. část státní závěrečné zkoušky termín odevzdání - pravidla katedry ◦ nejdříve po třech měsících od jejího zadání ◦ listopad, březen, červen možnost vzetí práce vpět ◦ jen do vypracování posudků ◦ nutný souhlas vedoucího a oponenta 16
17
druhy ◦ posudek vedoucího práce ◦ oponentský posudek podoba posudku ◦ elektronická – informační systém, lhůta 2 týdny ◦ listinná – 2x lhůta pro vypracování 40 dnů po odevzdání obsah posudku ◦ příloha č. 5 opatření č. 12/2014 ◦ vzor katedry 17
18
termíny obhajob ◦ do 90 dnů po odevzdání ◦ pravidla katedry leden – polovina února polovina května – červen září komise ◦ tříčlenná ◦ (zpravidla) vedoucí a oponent veřejnost obhajoby opakování obhajoby diplomové práce 18
19
doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK nám. Curieových 7 116 40 Praha 1 email: bohac@prf.cuni.czbohac@prf.cuni.cz www.radimbohac.cz www.radimbohac.cz tel.: +420221005530 19
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.