Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_ L
Rozšiřování dotazníku Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad způsobů rozšiřování dotazníků v rámci marketingového průzkumu, v příkladu procvičeno přiřazení výhod a nevýhod k jednotlivým způsobům rozšiřování dotazníků Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
Rozšiřování dotazníku poštou, v letácích, v časopisech + levné, možnost vzorků - nízké % získaných odpovědí (možno motivovat dárkem, soutěží apod.) telefonicky + zpětná vazba (možnost vysvětlení otázky, doplnění informací), není drahé, je rychlé - lidé to často vnímají jako obtěžování, zneužívání podvodnými firmami
Rozšiřování dotazníku osobní interview + zpětná vazba, možnost vzorků, ukázek, vyzkoušení produktu, vysoké procento získaných odpovědí - nákladné a časově náročné elektronicky + levné, rychlé - obvykle odpovídají mladší lidé, pokud by to bylo častěji, je to vnímáno jako obtěžování
Rozšiřování dotazníků – úkol přiřaďte výhody k jednotlivým způsobům rozšiřování dotazníků Poštou Telefonicky Osobní interview Elektronicky možnost vzorků, ochutnávek zpětná vazba vysoké procento získaných odpovědí rychlost nízké náklady
Rozšiřování dotazníků – řešení přiřaďte výhody k jednotlivým způsobům rozšiřování dotazníků Poštou Telefonicky Osobní interview Elektronicky možnost vzorků, ochutnávek zpětná vazba vysoké procento získaných odpovědí rychlost nízké náklady
Rozšiřování dotazníků – úkol přiřaďte nevýhody k jednotlivým způsobům rozšiřování dotazníků Poštou Telefonicky Osobní interview Elektronicky omezený výběr respondentů obtěžování respondentů malé procento získaných odpovědí časová a organizační náročnost vysoké náklady
Rozšiřování dotazníků – řešení přiřaďte nevýhody k jednotlivým způsobům rozšiřování dotazníků Poštou Telefonicky Osobní interview Elektronicky omezený výběr respondentů obtěžování respondentů malé procento získaných odpovědí časová a organizační náročnost vysoké náklady
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 obrázky – kliparty sady Microsoft Office