Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Projektové řízení Modul č.1.
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Regionální inovační strategie workshop s podnikateli Ing. Jiří Kučera JVM-RPIC, spol. s r.o. Tel.: Partner.
Analýza zdrojů a schopností organizace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Organizační struktury
CzechInvest Koncepce podpory investic
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Ekonomická geografie Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Technology Transfer Offices can help disseminate IP knowledge Jaroslav Burcik Czech Technical University in Prague Centre for Business cooperation, CTU.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
2.Marketingové prostředí
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu Podpora inovací ve firmách.
ZÁKLADY TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Inovační aktivity a transfer technologií Zdroje, prostředky a dovednosti Význam TT Proces řízení TT Mezinárodní kooperace.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Didaktický proces Androdidaktika.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
1 Podpora inovací v českém a slovenském průmyslu, role AIP ČR K. Šperlink Brno, září 2008.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Faktory ovlivňující využívání ložisek. Faktory – rizika, vnitřní faktory interní (geologická rizika) externí (technologická, ekonomická, strategická,
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Marketingový plán podniku
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Od „Transferu technologií“ k „Managementu znalostí
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Ekonomika malých a středních podniků
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3

DEFINICE INOVACE „Technologickými inovacemi rozumíme nové produkty a procesy a významné technologické změny produktů a procesů. Inovaci pokládáme za uskutečněnou, pokud byla uvedena na trh (inovace produktu) nebo použita v produkčním procesu (inovace procesu). Inovace tedy zahrnuje řadu vědeckých, technologických, organizačních, finančních a komerčních činností.“

Stupně inovací přírůstkové (inkrementální) inovace: méně významné nápady, které jsou důležité při zdokonalování produktů a procesů (nová typová řada počítačů, automobilů apod., nalezení nového trhu); radikální inovace: významné nápady, které ovlivňují nebo způsobují významné změny v celém odvětví (zavedení tranzistoru, proudový letecký motor, přenos dat po optických kabelech); systémové inovace: nápady, k jejichž realizaci je zapotřebí různých zdrojů a značného úsilí (komunikační sítě, penzijní systém).

Technologické a sociální inovace Technologické inovace – založené na konkrétní technologii, vynálezu, objevu,… Sociální inovace – v kritických historických obdobích důležitější než technologické (pošta, vzdělávací systém, sociální systém, zdravotnictví, …)

Zdroje inovací Vnitřní • neočekávané události • rozpor • inovace založená na změně pracovního postupu • změna struktury odvětví nebo trhu

Zdroje inovací Vnější • demografické změny • změny v pohledu na svět • nové znalosti.

1. Neočekávaná událost Neočekávaný úspěch Neočekávaný neúspěch Neočekávaná vnější událost

3. Rozpor nesoulad s ekonomickou realitou rozpor mezi skutečností a předpoklady o ní rozpor mezi předpokládaným a skutečným chováním zákazníka a jeho hodnotami

Změnou výrobního postupu rozumíme zdokonalení existujícího postupu, 3. Změna výrobního postupu Změnou výrobního postupu rozumíme zdokonalení existujícího postupu, nahrazení jeho slabého článku

4. Struktura průmyslu a trhu 7 zdrojů podle Druknera 4. Struktura průmyslu a trhu indikátory změn: rychlý růst odvětví nalezení nových segmentů trhu konvergence technologií ( počítače v telekomunikacích) rychlá změna oboru a z ní vyplývající potřeba strukturální změny

5 Demografie Podnikatelé, kteří včas dokáží reagovat na demografické změny jako jsou např. vlny zvýšené porodnosti nebo naopak posun věkové struktury směrem k vyšším věkovým skupinám, byli a budou úspěšní !

6 Změna postojů "sklenice je poloprázdná" x "sklenice je poloplná"

7 Nové znalosti pečlivá analýza všech faktorů koncentrace na získání strategické pozice na trhu

Skvělý nápad Inovace založené na skvělých nápadech jsou asi početnější než všechny ostatní. Přitom jsou nejriskantnějším zdrojem

INOVAČNÍ PROCES Výzkum a vývoj (VaV), který vytváří nápady: základní a aplikovaný výzkum a vývoj Produkce, která produkuje: transformace vstupů ve výstupy podle návodů vytvořených vývojem Marketing, který prodává: uvedení produktu na trh

Inovační proces Invence Adopce Difůze

Lineární proces

Role výzkumu a vývoje „Výzkum a vývoj (VaV) je pouze jednou z těchto činností a může probíhat v různých fázích inovačního procesu. Vystupuje nejen v roli originálního zdroje invenčních nápadů, ale i rámce řešení problémů, k němuž se lze obrátit v libovolné fázi implementace.“ OECD, Frascati Manual 1992” Proposed Standard Practice for Survey of Research and Experimental Development, September 1992, český překlad Ministerstvo školství, Praha, 1999

Nelineární proces

Modely difůze epidemiologický model hierarchický model průmyslově specifický firemně-specifický

Inovace a region Kvalifikovaná prac. síla služby pro podniky (poradenství, průzkum trhu..) síť dodavatelů komponent existence vyvinutého trhu technická infrastruktura přístup ke kapitálu legislativa ( patenty, duševní vlastnictví..) zralost prostředí ( vytváření podmínek)

Inovační modely

Systém inovací Státní inovační systémy Lokální inovační systémy Hierarchické Průmyslové okresy s pružnou specializací Technologické okresy Technopoly Prostorové inovační systémy