Kristýna Balátová Diagnostické metody v SP Etika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Advertisements

 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
+ REPORT Z VÝZKUMU A ANALÝZY POT Ř EB LLP-2012-LV-KA4-KA4MP.
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - úvod do diagnostiky
Rodinné prostředí žáka
2012 / 2013 Trestní právo Trestn ě právní odpov ě dnost Metodica.
1. č tvrtletí 2. ro č níku v p ř edm ě tu Elektrotechnická p ř íslušenství obor:Autotronik Jana Dvo ř áková T2.A.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_233_PRÁCE_PROFESE Téma: PRÁCE - PROFESE.
Etické aspekty vedení rozhovoru a pozorování
Databázové systémy 2 Cvičení č. 5 Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Dotazník, škály
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Pozorování, rozhovor
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Experiment
Vyučování a rozvoj dětského myšlení Školní pedagogika podzim 2014 B UMBÁLKOVÁ A., V AŇKOVÁ M. UM a UZ, 3. semestr.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
VY_32_INOVACE_LID_19 Ukončení pracovního poměru. Obsah Způsoby ukončení pracovního poměru Dohoda Výpověď Okamžité zrušení Zrušení ve zkušební lhůtě Uplynutí.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ I.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Fyziatricko – rehabilitační oddělení Nemocnice Břeclav, p.o.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Struktura poradenského procesu
Biologie - pokyny ke zkoušce
Informace a informační zdroje
OSOBNÍ A PROFESNÍ PŘÍNOS STUDIJNÍCH NÁVŠTĚV
Podpůrná opatření prvního stupně
Seminář ke speciální pedagogice 1
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Etika v psychoterapii Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Pedagogická psychologie
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Individuálně vzdělávací plán
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
GDPR aneb to chceme.
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Transsexualita.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
zvyšování kvality života
Práce psychologa Úřadu s dítětem v procesu mezinárodního osvojení Brno, Mgr. Ondřej Bouša.
Adolescence Řeháková,Hájíčková.
Historie vývoje počítačů
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Kristýna Balátová Diagnostické metody v SP Etika

ETIKA (nejen) v diagnostice Etické otázky- d ů ležitá role! Standardy + doporu č ení- p ř. APA Zásady: Pou č ený (informovaný) souhlas- p ř ed vyšet ř ením plné info o pr ů b ě hu a podmínkách (ideáln ě )

Etika- zásady: P ř ístup k nezletilým- nemohou dát souhlas, ale pokud možno, je t ř eba podobné prohlášení získat Aktivní souhlas (informovaný)- podepsání dokumentu

Zatajení info (pokud je nutné b ě hem vyšet ř ení)- na konci vyšet ř ení vždy se vším obeznámit Svoboda odmítnutí- kdykoliv b ě hem vyšet ř ení lze odmítnout D ů v ě rnost vyšet ř ení

Etika- soukromí Zachování soukromí- zákl. požadavek Pozn. málokdo chce své osobní info dále zve ř ej ň ovat! (pozn. jen pro lé č ebné ú č ely)

Etika- informovaný souhlas Stardardní dokument dle typu vyšet ř ení Č asto opakované potvrzení info souhlasu Vždy obsahovat zmínku- nelze vždy p ř edvídat všechny události, které nastanou! Není jednorázová záležitost

Etika- emoční bezpečí Emo č n ě citlivé info- b ě hem rozhovoru „citlivé“ otázky- ne bez p ř ípravy + p ř echod ů P ř íležitost- dostate č né uvoln ě ní a otev ř ení se diagnostika x terapie

Etika-zatajení cílů, okolností vyšetření Info p ř edem- u n ě kterých test ů nelze (-zkreslení výsledk ů )- ovlivnitelnost Pokud je to možné- vybírat takové strategie- vyhnout se zatajení info Pokud nelze- úrove ň zatajení x diagnosticky aplikovatelné výsledky

Etika-zatajení cílů, okolností vyšetření Pokud je nutné zatajit info p ř edem- co ned ř íve to je možné dostate č n ě informovat ú č astníka/y vyšet ř ení!

Etika- reciprocita - terapie- dlouhodob ě jší osobní vztah mezi ú č astníky Diagnostik (terapeut) získá údaje- na oplátku n ě jaké opat ř ení pro vyšet ř ovaného (p ř. zlepšení životní situace) Info z vyšet ř ení nelze dále ší ř it Vyšet ř ení- nesmí ohrozit psychické č i fyzické zdraví

Literatura DUŠEK, K., VE Č E Ř OVÁ-PROCHÁZKOVÁ, A. Diagnostika a terapie duševních poruch. Praha: Grada, ISBN (strany: 28-40) SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dosp ě lých. Praha: Portál, ISBN SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dosp ě lých. Praha: Portál, ISBN X. SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dosp ě lých. Praha: Portál, ISBN SVOBODA, M., KREJ Č Í Ř OVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika d ě tí a dospívajících. Praha: Portál, ISBN VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika d ě tí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, ISBN Tyto materiály nejsou ur č eny k publikaci ani k dalšímu ší ř ení bez souhlasu autora. Slouží jako u č ební pom ů cky pro studenty Diagnostických metod!!!