Krajské akční plány Základní východiska

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

OP VVV.
Metodický výklad výzvy
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byl zveřejněn indikativní harmonogram výzev OP VVV pro rok byla finální verze OP VVV předložena.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Úvodní workshop Olomouc, Ing. Lenka Polachová projektová manažerka projektu.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Základní informace k ŠAP a PA
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
ŠKOLNÍ AKČNÍ PLÁN/PLÁN AKTIVIT
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Krajské akční plány Základní východiska Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání 20.8. 2015 Krajské akční plány Základní východiska

Strategie regionálního rozvoje ČR Na základě usnesení vlády ČR ze dne 15. 5. 2013 č. 344 bylo Ministerstvu pro místní rozvoj (dále MMR) uloženo, aby předložilo akční plán, kterým bude naplňována Strategie regionálního rozvoje ČR 2014 –2020. Tento zásadní rozvojový dokument určuje podobu regionální politiky ČR v daném období a je spjatý s programováním na úrovni Evropské unie. MMR považuje tento úkol za zásadní nejen z důvodu prokazatelnosti územní dimenze Evropských strukturálních a investičních fondů (dále též „ESI fondy“), ale také vzhledem k reálné potřebě spoluutvářet a řídit regionální politiku Akční plán realizace SSR 2014 – 2020 bude kromě aktivit na národní úrovni vycházet rovněž z Regionálních akčních plánů.

Strategie regionálního rozvoje a územní dimenze

Regionální akční plány Regionální akční plány Strategie regionálního rozvoje ČR 2014 – 2020 (dále RAP SRR), realizované na území jednotlivých krajů a současně Regionální stálé konference (dále RSK), jsou novými nástroji v politice regionálního rozvoje ČR. Jejich společnou klíčovou úlohou v programovém období EU 2014 – 2020 je naplňování územní dimenze ukotvené v Dohodě o partnerství a cílů Strategie regionálního rozvoje ČR 2014 – 2020 jako základního koncepčního dokumentu státu v oblastiregionálního rozvoje.

Pojetí územní dimenze v OP VVV Krajské akční plány Místní akční plány Strategie RIS3 Strategie VŠ

KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Strategie regionálního rozvoje 2014+ Regionální stálá konference Regionální akční plán kraje Další oblasti… Doprava Oblast vzdělávání KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Další strategie kraje IPRÚ ITI

Pracovní skupina Vzdělávání V rámci Regionální stálé konference (RSK) je či bude vytvořena Pracovní skupina (PS) Vzdělávání, na jejíchž jednáních budou diskutována klíčová témata KAP a další priority daného kraje v oblasti vzdělávání

Regionální akční plán kraje Oblast vzdělávání KAP krajský akční plán rozvoje vzdělávání: ESF i ERDF ve vybraných tématech Místní akční plány Vybrané vstupy z MAP Krajský akční plán

KAP krajský akční plán rozvoje vzdělávání Strategie vzdělávací politiky 2020 Dlouhodobý záměr vzdělávání Oblast vzdělávání KAP krajský akční plán rozvoje vzdělávání ESF i ERDF Strategie zaměstnanosti v kraji RIS 3 smart akcelerátor Podnikavost, Polytechnika, Odborné vzdělávání, Kariérové poradenství, Školy jako centra DV, Inkluze, Infrastruktura Hlavní výstupy přímo do OPVVV, PPR a IROP Vybrané výstupy z MAP IPRÚ ITI Zaměstnavatelé, zástupci Zástupci škol Zástupci dalších organizací Zástupci zřizovatelů Místní akční plán Kvalitní a inkluzívní předškolní a základní vzdělávání Vstupy ze MŠ, ZŠ Vstupy z dalších organizací Vstupy od zřizovatelů

Důvody a přínosy akčního plánování

Proč krajské akční plány?

Proč krajské akční plány? Potřebujeme koncentrovat podporu do největších priorit a to se neobejde bez konsenzu klíčových hráčů v území, role kraje ve vedení diskuse a výběru priorit je klíčová

Proč krajské akční plány? Potřebujeme koncentrovat podporu do největších priorit a to se neobejde bez konsenzu klíčových hráčů v území, role kraje ve vedení diskuse a výběru priorit je klíčová Reakce na doporučení EK k OP VVV /IROP: odůvodnění investic do škol v území Reakce na doporučení evaluace OP VK: škol mají projekty na základě akčních plánů

Proč krajské akční plány? Strategie a koncepce byly doposud často realizovány izolovanými, neprovázanými projekty – malá synergie a přidaná hodnota. KAP toto mohou změnit! KAP není novou strategií v území, novým Dlouhodobým záměrem (DZ) – jeho principem je stavět na tom, co v kraji již vzniklo (DZ, RIS3) a převést to do zacílených, konkrétních aktivit a projektů

Krajské akční plány KAP má na území krajů Přispět ke zlepšení řízení škol, k rozvoji hodnocení kvality Přispět ke vzdělávání a plánování strategických kroků vedoucích ke zvýšení kvality vzdělávací soustavy kraje i jednotlivých škol. mimo jiné umožnit plánovat, koordinovat a sledovat tematické intervence v OP VVV, OP PPR (oblast investic) a IROP ve shodě s dlouhodobými potřebami a prioritami kraje a škol v území s respektem k záměrům vzdělávání ČR. Přispět rozvoji funkčních partnerství v území, která umožní/usnadní realizaci dalších náročných intervencí v území (inkluze, podpora, marginalizovaných skupin, kvalita vzdělávání,spolupráce škol a trhu práce) – propojení škol a dalších subjektů, které se následně mohou zapojit jako partneři do realizace aktivit v projektech jednotlivých škol

Přínosy a aktivity partnerství ve vzdělávání Hnací motor změn v území Tvoří akční plán rozvoje vzdělávání Collaborative learning – společně se učí Přenášejí metodiku akčního plánování do škol Pravidelná setkávání a hodnocení pokroku zapojených škol Spolupráce s partnery v území přinese více relevantních informací o kvalitě vzdělávání a potřebách Propojení partnerů posílí mimo jiné odbornou kapacitu v území – odborná kapacita nemusí být závislá jen na pracovnících úřadů Objevení a podpora lídrů pro vzdělávací systém v místě

Procesy akčního plánování Analýza Priority Návrh řešení Plán akcí Realizace Monitoring Evaluace

Krajské akční plány – témata povinná Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě; Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání); Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů; Rozvoj kariérového poradenství; Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání; Podpora inkluze; Infrastruktura SŠ a VOŠ (oblast podpory přírodovědného a technického vzdělávání, podpora center odborného vzdělávání, podpora cizích jazyků, konektivity škol a digitálních kompetencí,sociální inkluze, celoživotního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání).

Krajský akční plán – témata nepovinná Rozvoj výuky cizích jazyků; ICT kompetence; Čtenářská a matematická gramotnost; Další témata důležitá pro území/školy – mohou být hrazena i z jiných OP, národních či vlastních zdrojů.

Rozdělení rolí v KAP krajské akční plány vznikají na územích kraje MŠMT – garant vzdělávací politiky NÚV : koordinace a metodická podpora - soulad krajských KAP, metodické a odborné podklady a soulad se vzdělávací politikou ČR (v rámci IPs) Kraj a partneři v území - příprava KAP Kraje budou podpořeny dlouhodobými projekty nejdůležitější je vznik odborné platformy - partnerství

Regionální stálá konference PS Vzdělávání Realizační tým

Děkuji za pozornost