Individuální podnikání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

SOCIÁLNÍ EKONOMIKA SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Akcie a akciové společnosti
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Opakování k maturitě.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Optimalizace nákladů na vybavení firmy v oblasti informačních a komunikačních technologií Petr Očko Seminář Hospodářské komory ČR Hradec Králové, 26. února.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.
ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VÝZNAM MSP. MSP jsou (1/2) významným stabilizujícím sociálním prvkem – absorpce uvolněných prac. sil, vyplňují tržní „niky“ tam, kde to pro velké podniky.
SMALL BUSINESS Modulový výcvikový a vzdělávací program pro začínající podnikatele.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Finanční trh a banky Vypracoval : Ing. Ingrid Ilčíková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Paradigma klasického strategického myšlení Josef F. Palán.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_POJISTOVNICTVI.
1 O čem budeme dnes hovořit: Management MSP Marketing MSP Tvorba cen.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Úvod do problematiky Evropské unie. Historie Společenství průmyslová revoluce II. světová válka Schumanův plán Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO)
Buďte vítáni na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Sociální podnikání jako způsob myšlení a tvořivosti požadované klíčové kompetence pro vedení sociálního podniku Ing. Vojtěch Miler PPSD Personální a poradenské.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
 Vytvořit vhodné a stabilní prostředí pro podnikání  Omezovat stínovou ekonomiku / nezákonné, nemorální, nezdaněné/  Řešit selhání trhu.
ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Rodina a zaměstnání inovace pro venkov registrační číslo projektu: CZ.1.04/5.1.01/ Michal Jarolímek 4. listopadu 2014.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Podniková ekonomika Ing. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Struktura podnikatelského plánu
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Předmět představuje studentům SOuhrnkoncept sociálního podnikání, jeho zásadní principy, včetně praktických.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Podnik Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Individuální podnikání
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Sociální podnik s příběhem
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Individuální podnikání
Individuální podnikání
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD.
Transkript prezentace:

Individuální podnikání Jana Frková - frkova@fsv.cvut.cz

Znalost podnikatelství Vstup do světa podnikání, do světa osobních rizik, tvrdého konkurenčního prostředí a vysokých nároků na výkonnost a čas podnikatele vyžaduje do určité míry specifický typ osobnosti, ale klade nároky na připravenost podnikatele k „podnikatelství“. Nouriel Roubini - přezdívkou Dr. Zkáza, profesor na Yale a Newyorské univerzitě, poradce v Obamově vládě, podle žebříčků různých časopisů je „druhým největším žijícím veřejným intelektuálem“, „čtvrtým největším globálním myslitelem“, „čtvrtým nejdůvěryhodnějším analytikem trhů“. V září 2006 se mu mezi ekonomy Mezinárodního měnového fondu smáli. Varoval před krachem realitního trhu, ropným šokem, prudkým poklesem důvěry spotřebitelů a nakonec hlubokou recesí. A to jen na základě historických paralel, intuice a zkušenosti z asijských zemí. Ostatní ekonomové se uprostřed hospodářského růstu, nízké inflace a nízkých úrokových sazeb usmáli nad notorickým pesimistou. V New York Times jeden z účastnků setkání později vzpomínal: „V roce 2006 nám přišel jako šílenec. V roce 2007 se však vrátil jako prorok.“

Dá se podnikání naučit? Dá se na to připravit: Informace znalost Poznání vlastní osobnosti

Fenomén: „too big to fail“ Pokud je podnik příliš velký na to aby padnul, do tržní ekonomiky nepatří Země je považována za příliš velkou, aby zkrachovala (too-big-to-fail), ale zároveň za příliš velkou, aby mohla být zachráněna (too-big-to-save). Nouriel Roubini

Témata přednášek: Podnikatelské prostředí v ČR, srovnání s jinými zeměmi Ekonomický potenciál malých firem Specifika malého podnikání Osobnost podnikatele a příčiny jeho selhání Životní cyklus malé firmy Hranice schopností podnikatele Budování malého podniku

Zkušenosti z jiných zemí – Izrael, Španělsko Formy financování – vlastní majetek, rizikový kapitál, bussines angels, leasing, banky, podpůrné fondy Založení podnikatelského subjektu (FO, PO) Problematika daní a sociálního a zdravotního pojištění podnikatele

Odborná literatura Frková, J.: Malé a střední podnikání. Výukový materiál MUVS Barow, C., Burke, G., Molian D., Brown, R.: Enerprise Development: The Challeges of Starting, Growing and Selling Businesesses. Thomson, 2005. Michael E. Gerber: Ppodnikatelský mýtus. ManagementPress 2006. Leo Vodáček - Oĺga Vodáčková: Malé a střední podniky: konkurence a aliance v evropské unii. ManagementPress 2006. Udo Wupperfeld: Podnikatelský plán pro úspěšný start. ManagementPress 2005. Jiří Stýblo: Personální řízení v malých a středních podnicích. ManagementPress 2006. Peter F. Drucker : Drucker na každý den. ManagementPress 2006. Miloš Toman: Intuitivní marketing. ManagementPress 2006. Schumacher, E. F: Small is Beautiful: 25 Years Later, Hartley  Marks Publishers Inc. 1999.

Internetové odkazy http://www.businessinfo.cz/cz/ http://www.jakpodnikat.cz http://www.podnikatel.cz/ http://www.ipodnikatel.cz/ http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/8714?ks=883 http://www.podnikateldnes.cz/new/